2003-08-02, 18:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Funderar starkt på att köpa Globalknivar, dock är dessa "instrument" väldigt dyra så om jag tänker köpa en kniv vilken ska jag då köpa. Funderar starkt på en kockkniv !
Citera
2003-08-02, 19:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Oooo...Globalknivar e helt fantastiska...Har själv 2 sådana alster...En kock kniv e ju å rekomendera...Kan användas till de mesta i köket...Men jag tror att det säljs nåt slags combopack me kockkniv å en mindre allroundkniv...Vet inte vad de kan tänkas gå loss på här i schweden...Köpte mina i japan å där fick ja dom för 5-600...E nog runt d dubbla här...

Men som sagt...Köp en...Du kommer inte att bli ett dugg besviken...En bra kniv ger en helt ny dimension på matlagningen...
Citera
2003-08-04, 02:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Vad tycker ni om Mitso :?: -kniven som man får på köpet när man köper Kitchen Wizard + på Tv-shop? :P
Citera
2003-08-04, 11:31
äldre konto (old)
Ej medlem
TV-shop säljer som bekant bara högkvalitetsprodukter. Bäst är nog kniven som inte går att få slö, inte ens om man sågar i en hammare så spånen yr!
Citera
2003-08-04, 12:38
Medlem
Memnoks avatar
Global knivarna rockar fett. Börja med att köpa en 18cm (bladet alltså) kockkniv, funkar allderles utmärkt till det mesta. Sedan kan man utöka med en liten filekniv med flexibelt blad för att skära runt ben och sådant.

De är absolut värda det höga priset, inte minst tack vare designen. Glöm inte att köpa "slippinne" i porslin till den, man kan inte slipa globalknivarna med vanligt stål, då förstör man dem. Duka har billiga porslinspinnar som är lika bra som globals egna...
Citera
2003-08-04, 14:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Hej, jag rekommenderar att du köper en G2 först 8" kockkniv och sedan är det bra med en grönsakskniv, G-5. Annars finns det ett bra set som innehåller GS-1, GS-11 och G2. bra pris ca: 1795 :-
Citera
2003-08-04, 15:36
Medlem
-jOE!s avatar
www.knivar.nu har allt!
Citera
2003-08-04, 19:23
äldre konto (old)
Ej medlem
En knivslip ska du ha. Inte slipstål eller keramslip. De är jättebra om man vet hur man gör, men det är faktiskt lätt att fördärva kniven. Nu kommer folk att skrika att jag har fel, men det har jag inte. Fråga ett proffs på knivar om du inte tror mig.

http://www.clasohlson.se har en för ca 100:- och en för runt 350:-

http://www.verner-verner.se/ViewArticle.asp?ArticleID=69
har också, fast lite dyrare (snyggare), enkom för Globalknivar.

Då mår dina fina knivar bra!
Citera
2003-08-05, 18:24
äldre konto (old)
Ej medlem
köp en fällkniv den bra att ha till många grejer
Citera
2003-08-05, 22:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Global Knivar

Citat:
Ursprungligen postat av smulan
Funderar starkt på att köpa Globalknivar, dock är dessa "instrument" väldigt dyra så om jag tänker köpa en kniv vilken ska jag då köpa. Funderar starkt på en kockkniv !

köpte för ca 1 år sedan en kockkniv (G-2) och en kökskniv (GS-1).. är hel nöjd med dessa, fungerar kanon!

obs! det förekommer kopior.. även i Sverige.. kopiorna har samma märkning, artikelnummer och t o m streckkoder som originalet. Till och med de medföljande broschyrerna är kopierade.
Citera
2003-08-06, 03:36
äldre konto (old)
Ej medlem
..

Citat:
En knivslip ska du ha. Inte slipstål eller keramslip. De är jättebra om man vet hur man gör, men det är faktiskt lätt att fördärva kniven. Nu kommer folk att skrika att jag har fel, men det har jag inte. Fråga ett proffs på knivar om du inte tror mig.

Helt riktigt.
Citera
2003-08-06, 11:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Som amatör så är en knivslip att rekommendera. Men å andra sidan så finns det gott om knivslipare som inte är dyra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in