2008-07-03, 17:02
Medlem
stilltons avatar
Är det nån som råkar veta om det igentligen finns nån praktisk skillnad på en plastpåse och en fryspåse?
fryspåsen är ju normalt något dyrare och "frostad", istället för helt klar i färgen som en vanlig plastpåse.
Frågan är varför den skulle vara bättre anpassad för att frysa in varor i?
Citera
2008-07-03, 17:07
Medlem
dePauls avatar
Det borde vara tjockleken och den kemiska sammansättningen. Men ibland undrar man om det är någon skillnad eller endast försäljningstaktik . Fryspåsar kostar ju några ören mer.

~Paul~
Citera
2008-07-03, 17:07
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Är det nån som råkar veta om det igentligen finns nån praktisk skillnad på en plastpåse och en fryspåse?
fryspåsen är ju normalt något dyrare och "frostad", istället för helt klar i färgen som en vanlig plastpåse.
Frågan är varför den skulle vara bättre anpassad för att frysa in varor i?

Tror att det helt enkelt är tjockare plast - det finns "ofrostade" fryspåsar också
Plastpåsar är inte helt täta - även om det känns så när man trär en över huvet - så tjockare plast skyddar maten bättre när den skall ligga länge - den blir hållbarare också - en tunn påse vid -20C blir ganska skör
Citera
2008-07-03, 17:29
Medlem
stilltons avatar
ok, tack för svaren!
ingen som råkar ha en förpackning fryspåsar och en förpackning plastpåsar hemma, samt en bra köksvåg som skulle kunna kolla upp hur stor skillnad det är i vikt?
Citera
2008-07-03, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
ok, tack för svaren!
ingen som råkar ha en förpackning fryspåsar och en förpackning plastpåsar hemma, samt en bra köksvåg som skulle kunna kolla upp hur stor skillnad det är i vikt?
Haha, vad ska du med den infon till?
Citera
2008-07-03, 18:42
Medlem
erkanperkans avatar
Jag använder fryspåsar till allt jag.
Citera
2008-07-03, 18:47
Bannlyst
Fryspåsar is the shit!
Citera
2008-07-03, 19:58
Medlem
Känns inte plasten lite styvare på en fryspåse?
Citera
2008-07-03, 20:05
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Haha, vad ska du med den infon till?

Hehe.. bra fråga, jag ville väl mest ha svar på min fundering, och eftersom en teori är att fryspåsar är tjockare så borde de ju ha mer plast, m.a.o väga mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in