Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-03, 15:55
  #1
Medlem
Loos avatar
http://www.feliciasliv.se/

Om det finns flera trådar om detta så säg gärna till. Jag vill bara hjälpa familjen som förlora sin dotter. Och de verkar ju inte va självmord utan någon verkar ju ha gjort flickan väldigt illa.

Men läs och berätta!
Citera
2008-07-03, 19:26
  #2
Medlem
Loos avatar
Tror ni de är mord eller självmord?
Citera
2008-07-03, 19:39
  #3
Medlem
janwindahls avatar
Varför satt hon behandlingshem från början? Läste igenom en hel del men det framkom inte...

Verkar mest som att morsan är ute efter skadestånd eller nåt.. White trash så det förslår
Citera
2008-07-03, 22:45
  #4
Medlem
Mymys avatar
Har läst igenom sidan. Verkar mkt skumt... Skulle inte förvåna mig om behandlingshemmet verkligen försökte mörka ett mord. Så vidrigt i så fall!

Finns en del material på sidan. Jag jämförde handstilen på avskedsbrevet med andra anteckningar av Felicia och bokstaven S är inte skriven på samma sätt. I avskedsbrevet är S skrivet på ett sätt som väl de flesta ungdomar inte skriver idag utan kanske äldre personer. Verkar mycket skumt att brevet inte hittats av vårdpersonalen då hon först kom in till sjukhuset och gjordes iordning. Det hittades dagen efter...
Citera
2008-07-03, 23:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loo
Tror ni de är mord eller självmord?
Vad är det som talar för mord tycker du? Har inte läst allt på sidan men jag ser inget som pekar på ett mordfall.
Citera
2008-07-04, 05:47
  #6
Medlem
Loos avatar
Det är sånna märkliga saker. Hon har blödningar i halsen som inte uppkommer av hängning utan av strypning.

Om hon skulle ha hängt upp sig i det där trädet så skulle hon antingen behövt någon som lyfte upp henne eller en stege. Ingen stege fanns i alla fall och repet va knutet och uppslängt lite på måfå.

Enligt personalen så ska flickan dragit med sin dagbok, eldat upp den och stoppat den i vatten.
Men hon har varken sot eller smutts av de på händer/fingrar- under naglar. Hennes fötter va rena, inte alls smuttsiga som dom borde om man gått omkring i skogsmark utan skor. Inga rivmärken på benen som man borde få om man springer i kjol bland ris och snår. Kjolen va hel.

Oh de va så mycket mer. Jo enligt personalen så hade hon när hon dog på sig någon kappa men när mamman kom in i flickans rum några dagar efter så låg kappan där?
Även massa blod och flickan ska tydligen inte varit en självskadande person. Brukar man inte skära sig så hugger man inte ca 40 hugg i sina armar... Eller det är nog ytterst få som skulle klara det.

Sen har polisen missat bilder som dom borde ha sett mm... Men nja, orkar inte skriva allt utan ni får läsa själva, det står ju!
__________________
Senast redigerad av Loo 2008-07-04 kl. 06:15.
Citera
2008-07-04, 07:27
  #7
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Varför satt hon behandlingshem från början? Läste igenom en hel del men det framkom inte...

Verkar mest som att morsan är ute efter skadestånd eller nåt.. White trash så det förslår

Hon mådde tydligen jättedåligt efter att ha blivit mobbad i skolan. Hon var också diagnosticerad med ADHD och medicinerades för det (fast behandlingshemmet misskötte medicineringen) och var självdestruktiv och hade svårt med impulskontrollen.

Sedan vet jag inte hur du kom fram till din slutsats - jag tycker att mamman är väldigt balanserad med tanke på att hennes barn är dött. Själv skulle jag förmodligen ha rivit upp både himmel och jord.
Fast det kanske är WT enligt dig att bli tokig av sorg och vilja få svar på vad som hänt sitt barn?
Bättre då att sitta i sin fina salong och mingla med det fina folket medans ens barn ligger och ruttnar? Är det klass, det?


Mord eller självmord går ju inte att avgöra utifrån den sidan, men behandlingshemmet verkar onekligen vara ett skräckkabinett - och att barn och ungdomar är helt rättslösa vet vi sedan tidigare. Det är många ungdomar som behandlas som skit och avföring och som "uppfostras" och "behandlas" genom kränkningar och rigida förbud.
Citera
2008-07-04, 08:40
  #8
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Hon mådde tydligen jättedåligt efter att ha blivit mobbad i skolan. Hon var också diagnosticerad med ADHD och medicinerades för det (fast behandlingshemmet misskötte medicineringen) och var självdestruktiv och hade svårt med impulskontrollen.

Sedan vet jag inte hur du kom fram till din slutsats - jag tycker att mamman är väldigt balanserad med tanke på att hennes barn är dött. Själv skulle jag förmodligen ha rivit upp både himmel och jord.
Fast det kanske är WT enligt dig att bli tokig av sorg och vilja få svar på vad som hänt sitt barn?
Bättre då att sitta i sin fina salong och mingla med det fina folket medans ens barn ligger och ruttnar? Är det klass, det?


Mord eller självmord går ju inte att avgöra utifrån den sidan, men behandlingshemmet verkar onekligen vara ett skräckkabinett - och att barn och ungdomar är helt rättslösa vet vi sedan tidigare. Det är många ungdomar som behandlas som skit och avföring och som "uppfostras" och "behandlas" genom kränkningar och rigida förbud.

Sitter man på behandlingshem för att man har damp? Trodde det var för att man hade problem med missbruk...

Jag fick bara sån WT-känsla när jag läste på sidan. Kanske lite hastigt gjort av mig.
Citera
2008-07-04, 08:58
  #9
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
Vad är det som talar för mord tycker du? Har inte läst allt på sidan men jag ser inget som pekar på ett mordfall.


Har läst en del om detta. Dom misstänkte att hon inte hängt sig själv i trädet eftersom det låg en bit bort från behandlingshemmet, och där hon hängde var det mycket taggbuskar på marken samt annat skit och hennes fötter var helt rena. (Hon var barfota.)

Och så hade hon strypskador på halsen och inte hängningskador.

Tycker i alla fall att behandlingshemmet borde utredas ordentligt och ansvariga ska ställas inför rätta då de uppenbart brustit i rutinerna.
Citera
2008-07-04, 10:31
  #10
Medlem
Loos avatar
Tror ni behandlingshemmet kommer att utredas nu?
Citera
2008-07-04, 10:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loo
Tror ni behandlingshemmet kommer att utredas nu?
Tror knappast det. Behandlingshemmet har lagt ner så myndigheterna nöjer sig nog med det. Om mord begåtts tycker jag det är konstigt att detta missats vid obduktionen. Tror inte de skulle göra sådana tabbar när det gäller en ung flicka.
Citera
2008-07-04, 12:49
  #12
Medlem
Databasnörds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
Tror knappast det. Behandlingshemmet har lagt ner så myndigheterna nöjer sig nog med det. Om mord begåtts tycker jag det är konstigt att detta missats vid obduktionen. Tror inte de skulle göra sådana tabbar när det gäller en ung flicka.
Hörde jag Osmo Vallo?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback