5 718 besökare online
856 128 medlemmar • 45 783 161 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > IT-säkerhet > IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod
Svara på ämne
Ämnesverktyg
SwIrPiE
Avstängd
SwIrPiEs avatar
har kommit fram i mitt virusprogram att ett intrångsförsök har upptäckts har det nåt att göra med viruset som sprids på FB?, och igår tror jag det var kom det fram att "Misstänkt liten storlek på datagramsfragment. Det kan vara en fragmenteringsattack" har det det nåt att göra med saken?

Wee!
Medlem
Wee!s avatar
Du kan nog vara lugn då ditt AV fångade det.

Vilket AV program använder du?
Exakta felmeddelandet? (Går ju alltid söka efter fler med samma problem)

Paijter
Medlem
Paijters avatar
Tillägget No Script i Firefox skyddar mot länkens skadliga innehåll.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/722

SwIrPiE
Avstängd
SwIrPiEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Du kan nog vara lugn då ditt AV fångade det.

Vilket AV program använder du?
Exakta felmeddelandet? (Går ju alltid söka efter fler med samma problem)
Har ändå ominstallerat datorn från en backup, behövdes ändå

Attjagorkar
Medlem
Attjagorkars avatar
Hej jag bumpar denna tråden.
Jag har fått upp fragmenteringsattack varningen ett antal gånger och dessutom ifrån flera ip-adresser. Jag använder anti-virus programmet man fick gratis utav BB när jag skaffade det. Något jag behöver oroa mig över? Det står att det alltid blockeras men det är ju självklart oroväckande!

Mvh

Det är då bra synd om den vite mannen....

CyrusGNetWork
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Datorvirus och skadlig kod

//Mod

BrottareGustav
Medlem
BrottareGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwIrPiE
har kommit fram i mitt virusprogram att ett intrångsförsök har upptäckts har det nåt att göra med viruset som sprids på FB?, och igår tror jag det var kom det fram att "Misstänkt liten storlek på datagramsfragment. Det kan vara en fragmenteringsattack" har det det nåt att göra med saken?

Skaffa ett Antivirus-program då så löser det sig nog. Inte bra att ladda ner virusprogram från alla håll och kanter.
NEZT Konstaterar ett faktum...

Svara på ämne
Topp Dela »