2010-05-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crabkiller
Men jag tror att åker han in, så kommer han få brutalt med spö. Dock förundas jag över att inget spöat skiten ur han...

Han överlevde ju tre år (eller hur länge han nu satt effektiv tid) för bränderna i Dalarna, så såå stygga kan dom inte ha varit mot honom.

Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Han blev häktad

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7133595.ab

Vi får väl se hur länge det går innan hans efter vad jag förstått ganska skicklige advokat Matts Jonsson lyckas få ut honom igen. Man kan väl kanske ha åsikter om att Matts försvarar honom, men han verkar kunna sitt jobb. En av orsakerna till att han torskade dit i Dalarna var att han fick en annan offentlig försvarare.

Fast ingen skulle bli gladare än jag om han fick sitta inburad ett tag utan att få leka med tändstickor, ljus och skithusrullar. Det skulle bli mycket lugnare här på trakten då liksom.
Citera
2010-05-18, 22:34
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorizJeltzin
Fast ingen skulle bli gladare än jag om han fick sitta inburad ett tag utan att få leka med tändstickor, ljus och skithusrullar. Det skulle bli mycket lugnare här på trakten då liksom.
Säker...?

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article876249/Anlagd-husbrand-trots-haktad-rdquopyromanrdquo.html
Citera
2010-05-18, 22:45
Medlem
cheringens avatar
Snacket i byarna......

Polisen borde kolla upp; bröder till U.....eller inom den närmsta familjekretsen
Citera
2010-05-18, 22:53
Medlem
NygammalValss avatar
Synd att ingen skjuter den här jäveln. En sån här människa har inget som helst existensberättigande. Läste i någon av tidningarna att hans dåd har kostat samhället en miljard.
Citera
2010-05-18, 23:24
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Snacket i byarna......

Polisen borde kolla upp; bröder till U.....eller inom den närmsta familjekretsen

Har han fler än en bror?
Hans bror har väl inte gjort något brottsligt de senaste åren?

Det brann ju i Kivik också och det var ju en "olyckshändelse" och en olycka kommer sällan ensam.
Citera
2010-05-19, 06:41
Medlem
Citat:
Måtte de få fram en teknisk bevisning så att fanskapet åker in

Fruktansvärt med dessa gamla vackra byggnader här nere som han har förstört.

Om man eldar upp publika byggnader som GM gör är det ju jättesvårt med bevisningen.
Mer än en person skall i princip ha sett honom tutta på .
Han har ju lämnat spår efter sig förut och tom setts på platsen 10 minuter innan
bränderna och ändå.
Måste väl hitta hans fingeravtryck på själva luntan minst.
Han kommer ju bara att hävda att helt legalt besökt byggnaden.
Det är helt klart något fel på vårt rättsväseende om någon sådan som
han kan gå lös.

Citera
2010-05-19, 09:18
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Det är helt klart något fel på vårt rättsväseende om någon sådan som
han kan gå lös.
Tyvärr är det tvärtom. Det är ett tecken på att ett rättsväsende är sunt att han kan gå lös. Vi kan inte ha ett system där man döms utan att man är bevisat skyldig. Då får man stå ut med att en del faller genom, tyvärr, och kan gå fria.
Citera
2010-05-19, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
Säker...?

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article876249/Anlagd-husbrand-trots-haktad-rdquopyromanrdquo.html

Du har en bra poäng där, men hade dom varit lite smartare hade dom gett f-n i att tutta på när Uffe sitter inlåst. Han blir ju liksom automatiskt misstänkt för allt sånt annars (bra eller dåligt?), i synnerhet om man tänder på i gryningen och gör det med hjälp av en dassrulle med ett ljus i.
Citera
2010-05-19, 18:31
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorizJeltzin
Du har en bra poäng där, men hade dom varit lite smartare hade dom gett f-n i att tutta på när Uffe sitter inlåst. Han blir ju liksom automatiskt misstänkt för allt sånt annars (bra eller dåligt?), i synnerhet om man tänder på i gryningen och gör det med hjälp av en dassrulle med ett ljus i.

Fast...förmodligen är det just det den lille copy-caten vill visa...det brinner ÄNDÅ?!

Sök en nära anhörig.....är mitt tips!
Citera
2010-05-19, 19:12
Medlem
Citat:
Tyvärr är det tvärtom. Det är ett tecken på att ett rättsväsende är sunt att han kan gå lös. Vi kan inte ha ett system där man döms utan att man är bevisat skyldig. Då får man stå ut med att en del faller genom, tyvärr, och kan gå fria.
Om inte fotspår som är gjorda precis innan mordbränderna duger som bevis , utan man måste ha sett
honom tutta på då är det något fel på vårt rättsväsende, hade det hänt en gång kunde jag hållt med dig men redan två ggr är en gång för mycket.

Citera
2010-05-19, 19:45
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Om inte fotspår som är gjorda precis innan mordbränderna duger som bevis , utan man måste ha sett
honom tutta på då är det något fel på vårt rättsväsende, hade det hänt en gång kunde jag hållt med dig men redan två ggr är en gång för mycket.

Njae, man behöver inte ha sett det. Räcker ju med hans fingeravtryck på en toapappersrulle (som i Dalarna). Hur svårt är det egentligen att plantera ett skoavtryck? Räcker ju att ha en likadan sko, liksom.
Citera
2010-05-19, 19:48
Medlem
Glitch2007s avatar
Citat:

Så sunt vet jag inte om det är. Tyvärr ställs det ju helt orimliga krav på 'bortom allt rimligt tvivel' och det frias i alltmer uppenbara fall. Och när väl någon blir dömd förlitar man sig stenhårt på praxis och utnyttjar inte straffsatserna. Min (högst personliga) åsikt är att det svenska rättssystemet och där tillhörande lagar funkade fint i Sverige som det såg ut för 50 år sedan, men nu skrattar buset åt hela rättsapparaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in