2025-04-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Vad säger de skulle lyckas bättre än asiater? Inget! Vad säger de skulle lyckas sämre: varenda studie!

Jag skulle kunna spendera tid på att ta fram statistik men du resonerar med känslor så du skuille ändå bara avfärda bevisen.

Finns det något som talar för att personer från MENA lyckas bättre än folk från östra Asien? Ge mig ett enda bevis.

Batikhäxa!
Skällsord bra argument? Sa inte att ett MENA-barn skulle lyckas bättre. Bara att det kan vi inte veta. Och inte det det handlar om. Bara att man inte ska utvisa barn till barnhem i ett annat land efter 6år. Oavsett vilka föräldrarna är.
Citera
2025-04-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Skällsord bra argument? Sa inte att ett MENA-barn skulle lyckas bättre. Bara att det kan vi inte veta. Och inte det det handlar om. Bara att man inte ska utvisa barn till barnhem i ett annat land efter 6år. Oavsett vilka föräldrarna är.

MENA-barn skulle lyckas sämre, finns INGET som talar om motsatsen. Eller du kanske sitter på hemliga studier och rapporter? Låt mig få höra. Kan du skrapa fram minsta lilla bevis ? Nej det kan du inte, för du resonerar med känslor. Bevisa mig fel. Men det kan du inte. Du är känslodriven.
Senast redigerad av Trumputin 2025-04-03 kl. 19:18.
Citera
2025-04-03, 19:33
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Jaha, några säger att "neger" är ett oskyldigt ord, betyder bara svart kan man gott använda. Kan också betyda "de mest främmande, mest problematiska och mest obehagliga".

Det var ett oskyldigt ord förr i tiden, innan det svenska folket insett att negrer hörde till de mest främmande, problematiska och obehagliga invandrargrupperna.

Men som den tidigare Moderat-Uffe, ej att förväxla med den nuvarande Moderat-Uffe, konstaterade i en TT-intervju 1985: "En neger är en neger och en svensk är en svensk."

(Detta var alltså innan högern totalt kapitulerade inför vänsterextrema idéer om att man blir svensk genom att åka tunnelbana. Carl Bildt försvarade således uttalandet inför det kommunist-infiltrerade TT med orden "Nja, det är ju helt riktigt som Adelsohn sagt, man kan ju också säga att en svensk är en svensk och en jude är en jude." Desto roligare eftersom Adelsohn är halvjude. Det var en mindre skitnödig tid då människor inte gick på äggskal hela tiden i rädsla för att förolämpa någon snarstucken jävel.)
Citera
2025-04-04, 08:14
Medlem
-Neverenough-s avatar
Citat:
Ett nyfött barn vet inget om kultur eller religion. Borde hon utvisas om hon var förståndshandikappad?

Bra framing där, det var ju precis vad jag sa, att vi ska utvisa nyfödda förståndshandikappade barn.

Trodde du att vi skulle diskutera enligt dina premisser nu och att jag skulle hamna i en position där jag skulle känna mig tvungen att försvara något jag inte har påstått?

Är det så din hjärna fungerar lilla patetiska människa, skulle du vinna då?
Citera
2025-04-04, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Neverenough-
Bra framing där, det var ju precis vad jag sa, att vi ska utvisa nyfödda förståndshandikappade barn.

Trodde du att vi skulle diskutera enligt dina premisser nu och att jag skulle hamna i en position där jag skulle känna mig tvungen att försvara något jag inte har påstått?

Är det så din hjärna fungerar lilla patetiska människa, skulle du vinna då?
Kommenterar att du skrev "problematisk låg IQ". Kanske inte fel att skicka henne till Thailand som nyfödd, beroende på omständigheterna, men fel efter 6 år. Inte intressant att diskutera mig.
Citera
2025-04-04, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Det var ett oskyldigt ord förr i tiden, innan det svenska folket insett att negrer hörde till de mest främmande, problematiska och obehagliga invandrargrupperna.

Men som den tidigare Moderat-Uffe, ej att förväxla med den nuvarande Moderat-Uffe, konstaterade i en TT-intervju 1985: "En neger är en neger och en svensk är en svensk."

(Detta var alltså innan högern totalt kapitulerade inför vänsterextrema idéer om att man blir svensk genom att åka tunnelbana. Carl Bildt försvarade således uttalandet inför det kommunist-infiltrerade TT med orden "Nja, det är ju helt riktigt som Adelsohn sagt, man kan ju också säga att en svensk är en svensk och en jude är en jude." Desto roligare eftersom Adelsohn är halvjude. Det var en mindre skitnödig tid då människor inte gick på äggskal hela tiden i rädsla för att förolämpa någon snarstucken jävel.)
Vi har kommit bort från ämnet tyvärr (om hon borde utvisas om hon var neger, som du säger är ett talesätt), men det var inte svenska folket som hittade på att inte använda ordet, utan det kommer från USA.
Citera
2025-04-04, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
MENA-barn skulle lyckas sämre, finns INGET som talar om motsatsen. Eller du kanske sitter på hemliga studier och rapporter? Låt mig få höra. Kan du skrapa fram minsta lilla bevis ? Nej det kan du inte, för du resonerar med känslor. Bevisa mig fel. Men det kan du inte. Du är känslodriven.
Statistik bevisar inte vad en viss person ska lyckas med.
Citera
2025-04-04, 12:27
Medlem
-Neverenough-s avatar
Citat:
Kommenterar att du skrev "problematisk låg IQ". Kanske inte fel att skicka henne till Thailand som nyfödd, beroende på omständigheterna, men fel efter 6 år. Inte intressant att diskutera mig.

Jag menade som en generell iakttagelse gällande sådant jag tycker migrationspolitiken måste ta hänsyn till, att importera människor med lågt IQ skapar problem för samhället.

Gällande det enskilda fallet hoppas jag att utfallet blir det bästa för det lilla barnet, jag vet inte vad det är, men jag tycker att man ska ha respekt för att barnet självt inte kan rå över sin situation och att hon nu är i Sverige.

Jag tycker som sagt även att det är mycket mindre problematiskt att Sverige tar hand om kvinnor och barn, däremot har vi haft en helt efterbliven migrationspolitik alldeles för länge och nu är det dags att stänga gränserna och kasta ut alla som inte ska vara här.
Citera
2025-04-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Neverenough-
Jag menade som en generell iakttagelse gällande sådant jag tycker migrationspolitiken måste ta hänsyn till, att importera människor med lågt IQ skapar problem för samhället.

Gällande det enskilda fallet hoppas jag att utfallet blir det bästa för det lilla barnet, jag vet inte vad det är, men jag tycker att man ska ha respekt för att barnet självt inte kan rå över sin situation och att hon nu är i Sverige.

Jag tycker som sagt även att det är mycket mindre problematiskt att Sverige tar hand om kvinnor och barn, däremot har vi haft en helt efterbliven migrationspolitik alldeles för länge och nu är det dags att stänga gränserna och kasta ut alla som inte ska vara här.
Bra och gäller faktiskt alla som kommer som barn med föräldrar att de inte själva kan rå över situationen! Men testa IQ på asylsökande?
Citera
2025-04-04, 16:38
Medlem
Citat:
Statistik bevisar inte vad en viss person ska lyckas med.

Det bevisar hur stor chans det är att de lyckas med något statistiskt sett.
Citera
2025-04-04, 17:13
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Bra och gäller faktiskt alla som kommer som barn med föräldrar att de inte själva kan rå över situationen! Men testa IQ på asylsökande?

Det hade man kunnat göra i teorin, men det vore enklare att bestämma sig för vilka folkgrupper som bör välkomnas i landet. Då slipper man också problemet med regression mot medelvärdet som gör att även intelligenta negrer får mindre intelligenta barn.

Sedan kan det förvisso diskuteras om etniskt främmande hög-IQ-grupper som japaner och kineser är önskvärda de heller. Släpper man in dem i alltför stora antal, särskilt ifall man selekterar för hög utbildning och tar hit ingenjörer och programmerare, så uppstår det motsatta problemet: Vi får en etniskt främmande överklass som saknar naturlig lojalitet till vårt folk. Men i mindre antal kan man där möjligen hävda att fördelarna överväger, även om det enda rätta egentligen vore att satsa på att öka svenskars födelsetal och svenskars tillgång till högkvalificerad utbildning. Det är en stor jävla förolämpning mot svenskar (och på sätt och vis ren och skär antisvensk rasism) att påstå att vi inte skulle klara att skaka fram egna läkare och ingenjörer, ifall man valde att satsa på det istället för på ersättningsinvandring.

Vill man inte krångla med att "vi släpper bara in folkslag med hög IQ" så är det väldigt enkelt: Europeisk invandring är okej, övrig invandring inte. Eller också kan man göra som USA gjorde tidigare och dra gränsen vid "fria vita människor av god moralisk karaktär".

Nästan vad som helst vore faktiskt bättre än det system vi har idag, där ingen hänsyn alls tas till hur troliga invandrarna är att vara bra för Sverige.
Senast redigerad av Threadkiller 2025-04-04 kl. 17:16.
Citera
2025-04-05, 00:27
Medlem
"Att ett familjeplacerat Barn står utan vårdnadshavare i flera år ska inte kunna hända. Det säger socialtjänstminister Camilla Waltersson Grönwall (m) efter DN:s rapportering om sexåriga Alice.."
"Lagen är väldigt väldigt tydlig. Så sent som vid årsskiftet gjordes ändringar i Föräldrabalken som gör det lättare att flytta över vårdnaden till ett familjehem".
Av artikeln framgår att familjehemsföräldrarna har haft elva olika barn-och familjehemssekreterare.
Grönwall menar att ett problem är att nyutexaminerade socionomer får ta hand om alltför komplicerade fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in