Citat:
Ursprungligen postat av
Silveriller
Ur artikeln:
"Familjens problem började i Kazakstan 2007, när Lolas dåvarande make inte kunde betala tillbaka det lån han tagit för att köpa två bussar. Då brändes båda bussarna upp av den uzbekiska maffian i Kazakstan, som stod bakom lånet."
Så maffian ville ha tillbaka sina pengar. Då de inte fick det brände de upp vad som i praktiken var deras egna bussar som straff.
Det låter rimligt

- Javisst låter det märkligt.
Familjens problem sägs alltså vara att
landets myndigheter inte kan beskydda dom från kriminalitet...
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
20 dagar senare blev sonen Bobir överfallen på gatan och illa knivskuren i ansiktet. Då valde Lola att fly med barnen och dåvarande maken till Sverige. De kom hit i augusti 2008, fick en lägenhet i Stockholms-förorten Jordbo och barnen började i skolan.
... vilket får familjen att flytta till en problem-förort utanför Stockholm.
- Förväntar dom sig att Sveriges polis ska vara bättre på att stå emot organiserad kriminalitet?
Citat:
2010 valde Lola att byta religion, från islam till kristendom:
– Jag såg i Sverige att det var möjligt att leva som människa. Jag avskydde sjalen jag var tvungen att ha, berättar hon.
- Förvisso ett föredömligt beslut att skippa sjalen. Men ...
Citat:
Efter konverteringen vände sig hela den muslimska släkten i Kazakstan mot henne.
– De vägrar att ha kontakt med mig längre. En av mina kusiner har sagt att de ska döda mig om jag kommer tillbaka, berättar Lola.
... Lola förväntar sig alltså att slippa påtryckningar från aggressiva muslimer ... i en av Stockholms alla invandrardominerade problemförorter.
Tror Lola att svenska myndigheter ska vara överlägset bäst på att hantera muslimernas trakasserier mot icke-muslimer?
Varför valde familjen att flytta till just Sverige? Det bör finnas andra länder som är mycket bättre än Sverige på att stå emot organiserad kriminalitet och aggressiva muslimer. Eller har jag fel uppfattning om svenska myndigheter?
Den nyare av Aftonbladets artiklar om den begåvade boxaren:
Citat:
Han beskriver bland annat hur poliserna som skulle ledsaga honom ut ur landet den 30 oktober reagerade efter att han hade skrikit och protesterat så mycket att utvisningen fick ställas in:
"När vi kom till Märsta så frågade de personalerna om det fanns någon äcklig eller dålig rum som man kunde kasta mig in så att jag skulle ångra mig för det jag gjorde."
- Det låter som en ganska lindrig konsekvens i förhållande till vad Laziz Sharifovs gjorde.
En skicklig boxare löpte amok på ett flygplan. Hur mycket obehag skapade Laziz för alla som för närvarande? Ska Sveriges medborgare ha sympati för att Laziz vantrivs där han sitter inlåst? Vad kostade utvisningen som fick avbrytas av att Laziz skapade kaos? Hur mycket personal krävs för att hantera kampsports-talangen Laziz? Vilka resurser kommer att krävas vid nästa utvisnings-försök av denna stökiga person?