Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-05-31, 06:10
  #61
Medlem
Malrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Läs på om voxra iv. det är livsfarligt. Googla.

har tydligen varit en del dödsfall relaterat till ivande av voxran. den fräter sönder och dödar vävnad och vener. nekrosis,amputationer och död med mera finns att läsa om.

Bupropion injection resulting in tissue necrosis and psychosis: previously undocumented complications of intravenous bupropion use disorder.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25822212
Jo, lagt ned all jävla Voxra. Alltså det är sjukt ovärt att knarka på och nu har jag slängt allt som har med det att göra. Tror den är kanske rätt medicin för typ 10-20% av deprimerade,och det tycks låta vettigt i ett samhälle där faktisk samtalsterapi är ransonerad.
Citera
2017-07-29, 05:11
  #62
Medlem
Uppe i tusen+ milligram, när bör man tänka på krampanfall? Kan man veta om ett krampanfall håller på att smyga sig på en, som darriga händer eller så?
Citera
2017-07-30, 20:38
  #63
Medlem
franzstrudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laene14
Uppe i tusen+ milligram, när bör man tänka på krampanfall? Kan man veta om ett krampanfall håller på att smyga sig på en, som darriga händer eller så?
Beror på vad för typ av krampanfall, kan vara allt från muskelryckningar till att du förlorar medvetandet och vaknar upp efter ett tag nerpissad och med extrem muskelvärk (ett sånt där klassiskt "City Akuten" anfall).

Vanligaste är väl muskelspasmer men de är inte krypande utan efter en lina så börjar det rätt omedelbart. Försök få i dig diazepam helst iv.

Men varför kör du voxra på flera tusen milligram. Snortar du? Effekten sitter ju i typ 15 minuter.
Rekommenderad daglig maxdos är ju 450mg och redan där bör man vara försiktig med alkohol och annat.

Ta istället voxra enligt ordination, ordna någon stimulant om du nu måste. Voxra sänker dock tröskeln för krampanfall för allt så ja.. köp någon RC-Stim så har du iaf ett rus medan du krampar.
__________________
Senast redigerad av franzstrudel 2017-07-30 kl. 20:41.
Citera
2017-08-03, 07:52
  #64
Medlem
EN VARNING till er som läser detta om denna kombinationen, och för voxra i allmänhet.

Jag kombinerade voxra med cannabis 2011 och fick en kraftfull reaktion. Jag rökte väldigt mycket på den tiden och det var gräs av hög kvalitet jag rökt hela veckan utan problem, men samma dag jag hade tagit voxra och senare rökte uppstod denna reaktionen.

Det kändes som en konstig amfetamin kick, med en brännande känsla i huvudet, och avdomnad känsel i ansiktet och armarna. Definitivt inget behagligt på något sätt. Det "gick över" på kanske en timme men följande veckor hade jag konstig paranoia och ökad aggresivitet. (Jag slutade direkt med gräs men det var inte pga gräs "abstinens" paranoian uppstod då jag slutat med gräs tidigare utan problem, det kan dock ha varit insättningssymptom från voxran också).

Jag fortsatte att ta voxra i 2 år av någon anledning i kombination med sertralin (vilken hämmade de obehagliga effekterna av voxran och reaktionen något).

Hursomhelst har mitt huvud och sinne inte känts normalt sedan dess, det är i konstant "speedat" läge och går inte att slappna av som innan, känner mig inte som mig själv och känner mig aldrig helt nykter (även fast jag numera är helt nykter), jag har dessutom ibland restless legs och restless arms och har omöjligt att sitta still ibland eller umgås normalt, hade aldrig dessa problemen innan jag kom i kontakt med voxra.

Det var nu 3 år sedan jag slutade med voxra men effekten av medicinen och dessa biverkningar sedan reaktionen är fortfarande kvar, och jag tål fortfarande inte gräs, samma reaktion uppstår igen, (ett år sedan jag prövade men garanterar att det inte är någon förbättring).

Så jag varnar er, det verkar inte va alla som får samma problem då jag känt folk som kombinerat utan problem, men gör det på egen risk.

Ni vill inte ha dessa problemen, jag hade gjort nästan vad som helst för att återgå till hur det var innan.

Läkarna kommer antagligen inte att lyssna på er, de kommer bara säga att "det inte är rimligt eftersom voxra går ur kroppen". Jag skulle råda er att hålla er borta från denna medicinen helt och hållet även om ni inte tänkt röka, definitivt ingen riskfri medicin. Försök få en adhd utredning eller annan hjälp istället om ni har problem med trötthet eller koncentration, paja inte era liv för att försöka få en snabb lösning.
__________________
Senast redigerad av Vic9 2017-08-03 kl. 08:04.
Citera
2018-12-29, 05:37
  #65
Medlem
Voxra som centralstimulant

Ja som sagt är de nån som provat knarka på voxra , har hört att man kan få ett tjack liknande rus om man snortar det.
Citera
2018-12-29, 05:38
  #66
Medlem
Skriv gärna om er erfarenhet av det ni som har provat, hur blev ruset? Biverkningar?
Citera
2018-12-29, 07:18
  #67
Avstängd
iAmLanes avatar
Jag skulle säga att det är 99% placebo. Jag har gått på Voxra flera år och vid flera desperata tillfällen så har man krossat en tablett och dragit den. Smärtan är något otroligt, det är någonting i Voxra som våra slemhinnor verkligen inte gillar.

Effekten kan vara mycket, mycket mild eufori och knappt centralstimulerande alls.
Citera
2018-12-29, 07:25
  #68
Moderator
Arne.Ankas avatar
Bra länge sen men läst om en som knarka voxra, han beskrev det som ett amfetaminliknande rus och en dos bra mycket högre än medicinskt, dvs inte att rekommendera.
Citera
2018-12-29, 08:22
  #69
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Har baratagit det intravenöst när tjacket var slut och jag fortfarande sugen på en skjuts. Inte värt det alls. Råkar du skjuta utanför får du nekros och kan behöva amputera. "Kicken" består utav 10-15% skön tjackrush och resterande procent är ren och skär ångest. Helt klart inte värt det med andra ord!
Citera
2018-12-29, 08:40
  #70
Medlem
Som stimulant fungerar det men det är absolut inget skönt amfetaminliknande rus. Mer som en jobbig adrenalinrush som aldrig vill ta slut. Jag klassar det som rävgift.
Citera
2019-02-05, 03:12
  #71
Medlem
Brukat krossa Voxra och blandat med amfetamin och nitro spray, och det blev lite väl saftig skjuts måste jag säga. Funkade bra med bara Voxra för en redig skjuts när det var allt man hade.. Dock inget vidare rus förutom skjutsen i någon sekund.
Citera
2019-03-15, 09:52
  #72
Medlem
Går på Voxra 150mg. Drog 1 gram potent MDMA under cirka fem timmar. Fick knappt kännbar effekt även fast det var flera månader sedan jag svalde en knapp sist. Mådde sjukt skumt dagarna efter med vidriga hallucinationer och andra hemskheter.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback