Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-01, 12:46
  #1
Medlem
Något mer som vågat sig på den?
Laddade in den i datorn i förmiddags, hade inget bättre för mig, hade bara en synpunkt:
- Övervakar de mitt system på något sätt så det får information om problem osv?

Om inte, hur bidrar jag isåfall till en bättre slutprodukt?
Har hittat en del saker som inte fungerar, t ex så hittar den inte min grafik, inbygd, men funkade fint i 8.04.
Verkar också vara problem med tangentbordet, skrollningen med musplattan funkar ej och dubbelklick med denna inte heller.
Citera
2008-07-01, 13:09
  #2
Medlem
nat0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warseven
- Övervakar de mitt system på något sätt så det får information om problem osv?
betvivlar det...
Citat:
Om inte, hur bidrar jag isåfall till en bättre slutprodukt?
https://launchpad.net/ubuntu/intrepid
http://brainstorm.ubuntu.com/
Citera
2008-07-01, 13:50
  #3
Medlem
RaZoR1394s avatar
Jo jag provade det igår och gränssnittet ser väldigt bra ut (mörkare). Dock så hade jag enormt mycket problem med grub trots att jag försökte reparera det på flera olika sätt. Tog bort det sedan och drog in XP istället. Det var synd eftersom mitt 802.11n kort troligen hade stöd av 2.6.26 kärnan.
Citera
2008-07-01, 19:15
  #4
Avstängd
Ska man bifoga hårdvaruspecifikationer när man rapporterar fel som man har hittat?
Citera
2008-07-02, 18:21
  #5
Medlem
En_Tavlas avatar
Jag ska köra in det i en Virtualbox ikväll tänkte jag. Ser fram emot att se det lite mörkare temat, även om jag brukar byta till ett mer personligt rätt snabbt.
Citera
2008-07-03, 08:54
  #6
Medlem
Testade två gånger, första gången stannade den i installationen och andra gången fick jag nån bugg med kerneln.
Bild.

Alphan av Xubuntu fick jag in och håller på med Kubuntu. Antar att det inte är så stor skillnad. I Xubuntu märkte jag ingenting, visserligen lekte jag inte runt något som jag ska göra nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback