Citat:
Ursprungligen postat av MADjAN
Det fixade sig - nu till nästa grej.
Build och statpoints till en MF Sorc? Er rekommendation?
Vart ska du MFa, vilka immuniteter är det på vägen osv? Softcore/Hardcore?
Kör du softcore pressa den skillen du tycker är roligast och gör bra dmg där du tänker mfa. Det kan bli drygt att mfa men en lite roligare skill gör det värt än att använda en tråkig. Dom skills som funkar bäst är väl fireball, frozen orb, lightning och blizzard.
Kör du hardcore är ett misstag ett för mycket och istället för att bara kolla på ren dmg gäller det även att balansera upp det defensiva som sorcen har problem med. Alternativen på skills beror mer på om du vill köra all-vita/maxblock/es (energy shield). Själv använder jag en sorc med maxblock/55% es där jag spenderar alla statspoints på att hålla uppe maxblocken och resten på vita. Dock så kostar es minst 20 skillpoints om den ska vara värd att använda enligt mig.
Ska du teleportera genom områden och bara döda bossar vill du minst ha 65% fcr för att inte ha för stora problem med fiender som dödar dig. Om ett monster skadar dig mer än 12% (kan komma ihåg siffran fel) så hamnar du i recoverylock och om du inte har tillräcklig med fhr så kommer du inte kunna göra ett skit för att ta dig därifrån, i bästa fall torskar du guld och i värsta fall "ty for ur deed". Därav vill du blocka eller vill du satsa på mkt liv för att undvika fhr? Kör du på maxblock vill du även ha fbr. Orkar inte skriva mer men slutsatsen blir; använd dom skills du tycker är roliga för att inte tråka ut dig själv, och om du kör hc bestäm dig för hur du defensivt vill lägga upp din gubbe.