2010-04-24, 18:28
Medlem
Någon som har lust att hjälpa mig med de helvetiska Anceints, Hell, Ladder?
Citera
2010-04-24, 20:40
Medlem
Pulks avatar
Om någon kan mula ikväll vore det guld, släng iväg ett /w till *BKP-Pulkan
Citera
2010-04-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MADjAN
Någon som har lust att hjälpa mig med de helvetiska Anceints, Hell, Ladder?

Det fixade sig - nu till nästa grej.

Build och statpoints till en MF Sorc? Er rekommendation?
Citera
2010-04-24, 22:42
Medlem
krutkurts avatar
Citat:

maxa blizzard och allt vad det heter

sätt en pinne på teleport (duh), warmth, static field och den frost armor grej du föredrar.

stats
str: tillräckligt för gear
vit: resten
Citera
2010-04-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkurt
maxa blizzard och allt vad det heter

sätt en pinne på teleport (duh), warmth, static field och den frost armor grej du föredrar.

stats
str: tillräckligt för gear
vit: resten

Tack! Har max på Blizzard och Frozen Orb. 1 på teleport, 1 på Warmth, 1 på Static Field, 1 på Shiver Armor - och massa poäng över. ;D

Vad nu?
Citera
2010-04-24, 23:24
Medlem
actionbikes avatar
Citat:

Vart ska du MFa, vilka immuniteter är det på vägen osv? Softcore/Hardcore?

Kör du softcore pressa den skillen du tycker är roligast och gör bra dmg där du tänker mfa. Det kan bli drygt att mfa men en lite roligare skill gör det värt än att använda en tråkig. Dom skills som funkar bäst är väl fireball, frozen orb, lightning och blizzard.

Kör du hardcore är ett misstag ett för mycket och istället för att bara kolla på ren dmg gäller det även att balansera upp det defensiva som sorcen har problem med. Alternativen på skills beror mer på om du vill köra all-vita/maxblock/es (energy shield). Själv använder jag en sorc med maxblock/55% es där jag spenderar alla statspoints på att hålla uppe maxblocken och resten på vita. Dock så kostar es minst 20 skillpoints om den ska vara värd att använda enligt mig.

Ska du teleportera genom områden och bara döda bossar vill du minst ha 65% fcr för att inte ha för stora problem med fiender som dödar dig. Om ett monster skadar dig mer än 12% (kan komma ihåg siffran fel) så hamnar du i recoverylock och om du inte har tillräcklig med fhr så kommer du inte kunna göra ett skit för att ta dig därifrån, i bästa fall torskar du guld och i värsta fall "ty for ur deed". Därav vill du blocka eller vill du satsa på mkt liv för att undvika fhr? Kör du på maxblock vill du även ha fbr. Orkar inte skriva mer men slutsatsen blir; använd dom skills du tycker är roliga för att inte tråka ut dig själv, och om du kör hc bestäm dig för hur du defensivt vill lägga upp din gubbe.
Citera
2010-04-24, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av actionbike
Vart ska du MFa, vilka immuniteter är det på vägen osv? Softcore/Hardcore?

Kör du softcore pressa den skillen du tycker är roligast och gör bra dmg där du tänker mfa. Det kan bli drygt att mfa men en lite roligare skill gör det värt än att använda en tråkig. Dom skills som funkar bäst är väl fireball, frozen orb, lightning och blizzard.

Kör du hardcore är ett misstag ett för mycket och istället för att bara kolla på ren dmg gäller det även att balansera upp det defensiva som sorcen har problem med. Alternativen på skills beror mer på om du vill köra all-vita/maxblock/es (energy shield). Själv använder jag en sorc med maxblock/55% es där jag spenderar alla statspoints på att hålla uppe maxblocken och resten på vita. Dock så kostar es minst 20 skillpoints om den ska vara värd att använda enligt mig.

Ska du teleportera genom områden och bara döda bossar vill du minst ha 65% fcr för att inte ha för stora problem med fiender som dödar dig. Om ett monster skadar dig mer än 12% (kan komma ihåg siffran fel) så hamnar du i recoverylock och om du inte har tillräcklig med fhr så kommer du inte kunna göra ett skit för att ta dig därifrån, i bästa fall torskar du guld och i värsta fall "ty for ur deed". Därav vill du blocka eller vill du satsa på mkt liv för att undvika fhr? Kör du på maxblock vill du även ha fbr. Orkar inte skriva mer men slutsatsen blir; använd dom skills du tycker är roliga för att inte tråka ut dig själv, och om du kör hc bestäm dig för hur du defensivt vill lägga upp din gubbe.

Tack för genomgången! Har precis börjat igen och vet inte vart man MFar bäst nu för tiden, det blir upp till mig att ta reda på sen.
Jag kör softcore, ladder.
Senast redigerad av MADjAN 2010-04-24 kl. 23:37.
Citera
2010-04-25, 00:08
Medlem
krutkurts avatar
Kan tillägga att med min blizzard-sork kör jag Mausoleum, Countess, Andy, ancient tunnels, summoner, meph, chaos, eldrich, shenk och pindle. The pit är det för mycket cold immunes i.
Citera
2010-04-25, 00:15
Medlem
Pulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkurt
Kan tillägga att med min blizzard-sork kör jag Mausoleum, Countess, Andy, ancient tunnels, summoner, meph, chaos, eldrich, shenk och pindle. The pit är det för mycket cold immunes i.

Vad gör du på Eldricht, Shenk och Countess då? Låter mercen döda? Alla de är ju cold immune.
Citera
2010-04-25, 00:45
Medlem
krutkurts avatar
Ja, mercen dödar. Jag telar in och static-fieldar så hårt jag kan. Jag orkar inte göra det varje run men om jag inte hittat något kul på de andra ställena så kör jag dem.
Citera
2010-04-25, 13:21
Medlem
hembränts avatar
Någon som har en wisardspike till salu?
Vad ligger dom i värde nu?
Citera
2010-04-25, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hembränt
Någon som har en wisardspike till salu?
Vad ligger dom i värde nu?

Jag har en wizardspike du kan få om du skickar ett PM (och om du behöver fortfarande)

För övrigt söker jag efter en 4 sockat Ethereal Scourge (Gärna superior)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in