2025-10-16, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Du kan mig veterligen köpa Diablo 2 och Lord of destruction från Blizzard fortfarande eller om du väljer remastern Rescurrected.

Diablo 2 har en hel del ändringar gentemot sin föregångare, bla så kan man välja om karaktärens skall springa eller gå.
Uppdragen är mer statiska än vad de var i föregångaren, där vissa quests inte alltid dök upp...

När det kommer till lore, så får du redan på vad som hände med karaktärerna från första spelet efter att de bankade skiten ur Diablo.

Ganska många utav prylarna som du kunde hitta i D1 kan du hitta i D2 också (inklusive cameos av minst 2 NPCs), bla Windforce, The Grandfather och Harlequin Crest. De lade även till Runor och gems som du kan använda på din rustning eller vapen.

Det går att hitta alla saker i D2. Jag hittade allt förutom zod-runan i Single Player.

Spelade framförallt med Atma. Mjukvara som gör det enklare att mula över saker från olika karaktärer. Finns också forum där man kan byteshandla prylar. Alltså t.om på single player. Aktivt forum.
Senast redigerad av Gosif 2025-10-16 kl. 12:06.
Citera
2025-10-16, 12:49
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det går att hitta alla saker i D2. Jag hittade allt förutom zod-runan i Single Player.

Spelade framförallt med Atma. Mjukvara som gör det enklare att mula över saker från olika karaktärer. Finns också forum där man kan byteshandla prylar. Alltså t.om på single player. Aktivt forum.

Man behöver expansionen: Lord of destruction för att hitta runor och lite annat smått och gått
Numera räknas D2 och expansionen som ett spel av de flesta, även om man behöver köpa båda (Om man inte väljer Rescurrected)
Citera
2025-10-16, 22:36
Avslutad
Citat:
Man behöver expansionen: Lord of destruction för att hitta runor och lite annat smått och gått
Numera räknas D2 och expansionen som ett spel av de flesta, även om man behöver köpa båda (Om man inte väljer Rescurrected)

Gillar fortfarande atmosfären i originalet och att man inte måste vara online för att spela Single Player
Citera
2025-10-17, 09:24
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Gillar fortfarande atmosfären i originalet och att man inte måste vara online för att spela Single Player

Ser ingen anledning till att gå över till D2R öht. Speciellt inte med powercreepen som de introducerade iom patch 1.10-1.11 och den vart inte bättre iom de nya runorden som introducerades i D2R...
Citera
2025-10-17, 12:55
Avslutad
Citat:
Ser ingen anledning till att gå över till D2R öht. Speciellt inte med powercreepen som de introducerade iom patch 1.10-1.11 och den vart inte bättre iom de nya runorden som introducerades i D2R...

Det måste jag missat att dom lade till fler runord. Ja tråkiga är att det är enklare att hitta bra loot nu.
Citera
2025-10-17, 16:29
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Det måste jag missat att dom lade till fler runord. Ja tråkiga är att det är enklare att hitta bra loot nu.

I LoD så fick vi ju Enigma och Grief bla, som dessutom är så pass op att de sabbar den extremt bräckliga balansen som fanns och i D2R så har du Mosaic och Obsession som fortsätter i samma stil.
Citera
2025-10-18, 12:23
Avslutad
Citat:
I LoD så fick vi ju Enigma och Grief bla, som dessutom är så pass op att de sabbar den extremt bräckliga balansen som fanns och i D2R så har du Mosaic och Obsession som fortsätter i samma stil.

Ja 1.09 tyckte jag var perfekt. Sorcen var optimal och det fanns ändå genvägar då teleport-charges fanns att tillgå när man shoppade stavar för andra karaktärer.

EDIT: Såg nu att Obession var lite för OP med 60-70 all res. Det fanns liksom redan Spirit med massor av resist.
Senast redigerad av Gosif 2025-10-18 kl. 12:28.
Citera
2025-10-19, 17:19
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ja 1.09 tyckte jag var perfekt. Sorcen var optimal och det fanns ändå genvägar då teleport-charges fanns att tillgå när man shoppade stavar för andra karaktärer.

EDIT: Såg nu att Obession var lite för OP med 60-70 all res. Det fanns liksom redan Spirit med massor av resist.

Körde man inte bara meta, så fanns det lite fler varianter på karaktärer också än vad det gör i 1.10 och senare, samt D2R.

Spirit är ännu ett av de där runorden som är precis på gränsen när det kommer till att vara op speciellt om man kollar vilka runor man behöver...
Citera
2025-11-12, 14:41
Medlem
Spelet tyckte jag var jättebra när det kom. Men tycker ni det är kul att spela om spelet om och om igen? Inte riktigt förstått grejen med det. Tror jag klarade ett varv och sen dog jag på andra varvet.
Citera
2025-11-12, 16:42
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Spelet tyckte jag var jättebra när det kom. Men tycker ni det är kul att spela om spelet om och om igen? Inte riktigt förstått grejen med det. Tror jag klarade ett varv och sen dog jag på andra varvet.

Spelet är fortfarande roligt, även om man kanske inte spelar det lika ofta som förr.
Har spelat det sen de släppte "battlechesten" (2002-2003 någon gång?)

Visst, spelets story och uppdragen är alltid samma, men systemet med random loot och faktumet att du har 7 olika karaktärer att välja mellan gör att det blir inte riktigt samma ändå.

Har haft karaktärer som dött otaliga gånger genom åren (har även förlorat en hel drös med hardcore karaktärer) men ju mer du nöter och desto bättre loot du hittar, ju längre mellan gångerna när ens figur dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in