2016-04-08, 13:55
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Diablo 2 i HD skulle vara riktigt roligt. Delad stash som i D3 skulle inte vara helt fel heller..

Herregud vad jag saknar att spela D2 med en kompis eller två för sådär 11 år sedan. Aja, ingen mening att bli nostalgisk.
Blizzard är inte direkt kända för att fixa sina gamla spel. D2 har fortfarande massor av buggar trots >10 patchar. Det kan tyckas bra att de fortfarande underhåller sina gamla spel men att laga buggar är inget blizzard bryr sig om. Andra företag brukar patcha buggar.

Officiellt stöd för HD är nog bara att glömma.
Plugy gav delad större stash men funkar inte under Windows 10. Borde alltså kunna fixas ganska lätt.
ATMA funkar fortfarande men är inte alls lika smidigt.
Battlenet är fortfarande fullt av botar och reklamspammare=helt ospelbart för mig.
Citera
2016-04-08, 14:30
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Blizzard är inte direkt kända för att fixa sina gamla spel. D2 har fortfarande massor av buggar trots >10 patchar. Det kan tyckas bra att de fortfarande underhåller sina gamla spel men att laga buggar är inget blizzard bryr sig om. Andra företag brukar patcha buggar.

Officiellt stöd för HD är nog bara att glömma.
Plugy gav delad större stash men funkar inte under Windows 10. Borde alltså kunna fixas ganska lätt.
ATMA funkar fortfarande men är inte alls lika smidigt.
Battlenet är fortfarande fullt av botar och reklamspammare=helt ospelbart för mig.

Today we released 1.14b for Diablo II. This patch fixes a few issues from 1.14a, with specific focuses on frame rate, Mercenaries, and Mac-client crashes.

While we’d like every release to be bug free, you—our stalwart community—discovered, reported, and communicated methods to replicate the issues so we could fix them as quickly as possible. We couldn’t ask for better partners in this endeavor and we appreciate your understanding and patience as we get Diablo II into a state we’re all happy with. Keep offering feedback while beating back the minions of the Burning Hells, and we’ll keep upholding our part.

See you in Sanctuary, adventurers.

Säger en hel del att de faktiskt bryr sig om spelarna fortfarande =))..
Citera
2016-04-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Sen 2005 eller nåt har det alltid funnits hammerdin-bottar. Hbaal-001, ZBaal-001.. Etc etc etc... Blir tröttsamt för bottjäveln tar upp allt av värde via ett autopick-script. Har inte spelat på bnet sen 1.12 så det kanske är patchat i senaste versionen? Blizzard är rätt lata när det gäller den biten men hoppas verkligen att Diablo 2 HD blir häftigt. Gärna med mer karaktärer, quester o annat gos.

Därför man fixar ett ännu bättre pickIT än vad de har, jag har leechat och stulit items sen urminnes tider.
Citera
2016-04-09, 10:58
Moderator
Amirons avatar
Gjorde en nyinstallation av spelet igår, efter att jag sett att de släppt 1.14b.
Det blir SP med ATMA och förhoppningsvis modden som ger ladder runewords i single player. I övrigt så är det en ren omstart.
Citera
2016-04-21, 20:34
Medlem
LiquidCourages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Gjorde en nyinstallation av spelet igår, efter att jag sett att de släppt 1.14b.
Det blir SP med ATMA och förhoppningsvis modden som ger ladder runewords i single player. I övrigt så är det en ren omstart.

Vet du om de spelas d2 online fortf? finns det games eller är de bara bottar som springer runt och säljer guld?
Citera
2016-04-22, 12:06
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidCourage
Vet du om de spelas d2 online fortf? finns det games eller är de bara bottar som springer runt och säljer guld?

Har spelat alla varianter de senaste åren (HC/SC/Ladder/NL/D2C/LOD) och det finns spelare i varierande grad i alla. Bottar varierar mycket, gott om dem i SC Ladder LOD t.ex men inga alls i HC NL D2C om man säger så.
Citera
2016-05-01, 10:23
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidCourage

Jag spelar inte online öht med LoD längre. tröttnade på alla forumbottar osv runt 2006 och började med SP då.
Fick jag ett sug efter multiplayer så var det TCP/IP som gällde.

Fishymancern är fortfarande OP as fuck i singleplayer med nya patchen.
Citera
2016-05-10, 21:23
Avslutad
Finns det några bra guider ni rekommenderar för PvM-spelande på LoD? Har inte spelat Diablo II seriöst på säkert 6-7 år, och dom senaste åren jag spelade sysslade jag bara med PvP. Jag var emellertid aldrig särskilt duktig. Men tänkte börja spela lite singleplayer igen, uppleva den tidiga tonårens vandringar genom spelets värld. Tänkte guider som särskilt beskriver vilja skills man bör sätta som olika klasser. Tänkte eventuellt köra en smite paladin eller barb av något slag.

Redigering: Hittade ett antal som verkar funka genom google.
Senast redigerad av Caesare 2016-05-10 kl. 21:44.
Citera
2016-05-11, 14:00
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Finns det några bra guider ni rekommenderar för PvM-spelande på LoD? Har inte spelat Diablo II seriöst på säkert 6-7 år, och dom senaste åren jag spelade sysslade jag bara med PvP. Jag var emellertid aldrig särskilt duktig. Men tänkte börja spela lite singleplayer igen, uppleva den tidiga tonårens vandringar genom spelets värld. Tänkte guider som särskilt beskriver vilja skills man bör sätta som olika klasser. Tänkte eventuellt köra en smite paladin eller barb av något slag.

Redigering: Hittade ett antal som verkar funka genom google.

Jag undrar samma. Kör rouge nu.

Jag håller med Amiron SP är så mycket roligare när man slipper botarna! Och det flyter bättre!
Senast redigerad av Klappasäften 2016-05-11 kl. 14:16.
Citera
2016-05-15, 16:57
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften

Jag håller med Amiron SP är så mycket roligare när man slipper botarna! Och det flyter bättre!

Prova att googla "diablo 2 bowazon build" till exempel. Det finns många bra guider därute.
Citera
2016-05-17, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften

Här har du lite godis när andra tjatar om google.

http://www.diabloii.net/forums/threads/amazon-build-guides-and-other-useful-information.325914/
Citera
2016-05-17, 15:54
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Prova att googla "diablo 2 bowazon build" till exempel. Det finns många bra guider därute.

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Här har du lite godis när andra tjatar om google.

http://www.diabloii.net/forums/threads/amazon-build-guides-and-other-useful-information.325914/

Man tackar! Speciellt den sista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in