Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-01, 07:16
  #1
Medlem
BoISarens avatar
Vad tror vi om det här då? Eftersom det inte står något i artikeln om att någon saknar tösabiten så räknar jag kallt med att det har skett inom familjen. Någon som känner till vart gula nummerskyltar med svart text kan höra hemma? Svenska taxibilar har väl det, men då bilen beskrivs som "mycket rostig" så utesluter jag det.

Kan en 12-åring vara saknad i knappt ett dygn utan att någon (anhörig) märker det? Är det någon som känner till mer om detta än vad som skrivs i media? Hur hade ni agerat om ni sett en flicka "rövas bort" på detta vis? Tror man per automatik att det bara är en bråkig unge som hämtas hem? Skulle man agera annorlunda när det, som det verkar vara i detta fall, två män som gör det mot en man och en kvinna alt. två kvinnor?
Citat:
Ursprungligen postat av BLT
Flera polispatruller sökte i går eftermiddag efter en vit rostig bil som ska ha uppehållit sig på en parkeringsplats på Strandplanen några hundra meter från Halens camping.
Detta efter att en ung flicka, i 12, 13-årsåldern misstänkts ha tvingats in i bilen och med våld och förts från platsen.
Enligt ett vittne ska två män ha lyft in flickan i bilen. Flickan ropade då på hjälp. Enligt uppgifter var det ingen tvekan att flickan tvingades in i bilen.
– Nej, men om det var familjerelaterat eller en fråga om kidnappning, människorov eller olaga frihetsberövande vet vi inte. Enligt uppringaren lyftes hon in i bilen. Hon ropade på hjälp på engelska innan hon lyftes in i bilen, säger inre befäl Kjell Olsson, vid polisen i Blekinge.
http://www.blt.se/nyheter/olofstrom/...ald(719557).gm
Citera
2008-07-01, 07:39
  #2
Medlem
om jag inte missminner mig så har väl brittiska bilar gul skylt med svart text ibak. och eftersom flickan gapat på engelska, så blir det ännu mera troligt at det ´var en brittiskreggad bil
Citera
2008-07-01, 07:45
  #3
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heimdal
om jag inte missminner mig så har väl brittiska bilar gul skylt med svart text ibak. och eftersom flickan gapat på engelska, så blir det ännu mera troligt at det ´var en brittiskreggad bil
Det har du nog rätt i.

Britter...
Nära camping...

Asfaltskojare? Härjar dom i trakterna?
__________________
Senast redigerad av BoISaren 2008-07-01 kl. 07:48.
Citera
2008-07-01, 09:01
  #4
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heimdal
om jag inte missminner mig så har väl brittiska bilar gul skylt med svart text ibak. och eftersom flickan gapat på engelska, så blir det ännu mera troligt at det ´var en brittiskreggad bil
Holländska bilar har också svart-på-gult-skyltar, liksom vissa danska.
Citera
2008-07-01, 09:41
  #5
Medlem
StuGs avatar
Nu kommer media slå knut på sig själva för att inte fatta vad som hänt.
Jag tror inte detta kommer blåsas upp till en ny Englaföljetong. För här ligger en hund begraven. Och det vädrar medias känsliga näsor.

Citat:
Ursprungligen postat av nervös pk-media
ung flicka, i 12, 13-årsåldern

Hon är helt enkelt giftasmogen. Nu är det slut med bio, svenska hor-kompisar och svensk hor-skola serrö.

Citat:
Den andre mannen uppges vara liten, satt och knubbig, cirka 165 centimeter lång och ha mörkt, lockigt hår och mustasch.
Tänk vad flickan kommer att bli glad när hon får reda på att det är mannen hon skall gifta sig med! Hon kommer säkert att messa alla sin klasskamrater!


Citat:
vit, mycket rostig, av kombimodell

Alltid vit. rostig. kombi. För helvete!

Skulle inte landets våldsbrottslighet minska med 86% om
1. Samtliga med adidasbrallor och fjunmustasch låstes in.
2. Samtliga med "vit, rostig, kombi" (särskilt japansk) låstes in?

Föreslå detta till den där filifjonkan Götblad.
__________________
Senast redigerad av StuG 2008-07-01 kl. 09:48.
Citera
2008-07-01, 09:44
  #6
Medlem
StuGs avatar
Alternativt: Våra Välklädda Vänner medkvinnorsomoftabärkjol eller "turister" från öst som haft problem med en bångstyrig familjemedlem eller trafficingoffer som som inte ville vara med på de roliga äventyren i svedala längre.
Citera
2008-07-01, 09:51
  #7
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Svenska taxibilar har väl det, men då bilen beskrivs som "mycket rostig" så utesluter jag det.
Ja, svenska taxibilar.

Brittiska bilar har ju vit skylt fram. Var stod vittnet?
Citera
2008-07-01, 19:36
  #8
Medlem
Legimitations avatar
Nu är du fördomsfull StuG men jag bettar på att du har rätt.
Citera
2008-07-02, 08:53
  #9
Medlem
Mr_Ypzilons avatar
Med tanke på att mediarapporteringen helt dött på ett dygn, trots nyhetstorka, får man väl anta att det är nåt som är skumt.. Men nu blir jag ju nyfiken på vad, i de flesta fall hade ju tidningarna skrivit nåt i alla fall.
Citera
2008-07-02, 10:19
  #10
Medlem
Jag har tänkt precis samma sak, att det är så otroligt tyst i media.
Normalt hade det här ju varit en jättehändelse, speciellt som det verkar vara lite nyhetstorka.
Citera
2008-07-02, 10:21
  #11
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Polisen utesluter att flickan bor i närområdet. Hon är enligt uppgift från polisen inte heller eftersökt i Sverige. Hur det ser ut i grannländerna kan Blekingepolisen inte svara på i dagsläget.
Hur jobbar ni vidare med det här?
– För närvarande har vi gjort vad vi kan i detta skede. Vi har inget att nysta vidare i och är beroende av mer information. Vi har inga uppgifter att gå vidare med, inget registreringsnummer, inga personuppgifter och endast ett vittne.
http://www.blt.se/nyheter/blekinge/p...nen(721450).gm

Citat:
Therese Didriksson såg hur flickan drogs in i bilen.
Hon la märke till att männen betedde sig brutalt men vågade inte ingripa själv.
Utan kontaktade polisen.
[...]
När hon kommer runt husknuten ser hon två män, den ena i 60 årsåldern och den andra i 30 årsåldern, slita i en ung flicka som står på parkeringen.
– Jag vågade inte gå fram. De såg våldsamma ut med den lilla tjejen och jag tänkte att de kunde närma sig även mig, säger Therese som gömde sig bakom husknuten.
Enligt Therese var det uppenbart att flickan försökte ta sig från männen, men att hon inte hade någon möjlighet att slita sig.
– De höll henne i armarna och benen. Den ene mannen kastade in flickans överkropp i baksätet och den andre knuffade in benen och sparkade sedan igen dörren så att den stängdes. Sedan sprang den äldre mannen fram till förarsätet och körde därifrån, säger Therese.
http://www.blt.se/nyheter/blekinge/h...len(721448).gm
__________________
Senast redigerad av BoISaren 2008-07-02 kl. 10:23.
Citera
2008-07-02, 10:42
  #12
Medlem
Dove of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
http://www.blt.se/nyheter/blekinge/p...nen(721450).gm


http://www.blt.se/nyheter/blekinge/h...len(721448).gm

En riktigt ruggig vittnesskildring. Man får rysningar.

Det låter ju som att det skulle kunna vara 3 generationer, kan det vara så enkelt att pappa och farfar/morfar plockar hem en oregerlig unge som hellre vill vara med sina knarkarkompisar alt. äldre pojkvän än med sin familj?

Det svala mediaintresset beror på att det inte anmälts något saknat barn som passar in på händelsen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback