Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-30, 20:38
  #1
Medlem
subliminalgenocs avatar
Verkar samma grad av "nybörjar-knark" lätt att få tag på och ungefär samma prisklass.

Har testat Tramadol ett par gånger och trivts med det.

vilket ger bäst rus, tramadol eller kodein?
Citera
2008-06-30, 20:39
  #2
Medlem
Väldigt personligt det där, testa kodein och se vad du själv tycker. Tror nog inte att någon här kan ge dig ett svar som kommer stämma in på dig.
Citera
2008-06-30, 20:43
  #3
Medlem
subliminalgenocs avatar
I will!
Är på min "to-do-list".

men i väntan på det...
Citera
2008-06-30, 20:53
  #4
Medlem
Dolcontinas avatar
Jag tycker det är så totalt olika rus, så...

Nu är ju jag i första hand en Kodeinare, men ska man råda andra så beror det helt på vad man är ute efter. Kodein sänker en (samtidigt som det höjer en) & Tram höjer en (samtidigt som man blir sänkt)

Det går inte att jämföra för mig... Jag tycker inte att Tram ger ett Opioidrus ens. Tillräckligt mycket Kodein ger mig samma effekt som Morfin Meda. Kodeinet dåsar ned mig medan Tramadolen piggar upp mig.
Citera
2008-06-30, 21:20
  #5
Medlem
subliminalgenocs avatar
då kanske jag ska låta bli att köpa storpack av tramadol.

har en kompis som jag brukar testa preparat med. Intressant (då i alla fall) att diskutera och jämföra ens rus-upplevelser. Brukar vara helt olika upplevelser på samma dos
Citera
2008-06-30, 21:22
  #6
Medlem
EvelynWaughs avatar
Kodein känns helt klart rejälare och mysigare. Dock så är det svårare att dosera än tramadol, särskilt om man tar subutex 1gg/veckan.
Citera
2008-07-01, 10:07
  #7
Avstängd
Bella_Donnas avatar
Jag föredrar helt klart kodein. Tramadol ger mig ingenting, förutom yrsel och dålig hörsel (!) Men konstigt nog känner jag knappt av Kodein och Perduretas medan Citodon ger mig en rejäl skjuts. Vete katten vad jag gör för fel!
Citera
2008-07-01, 12:56
  #8
Medlem
Legaliserings avatar
Kodein har enligt min mening mycket mindre bieffekter. Jag får på Kodein iaf. mycket lättare att pissa och jag kan äta utan att maten smakar skit. I övrigt gillar jag Kodeinruset bra mycket mer än Tramadolruset.
Citera
2008-07-01, 13:11
  #9
Medlem
Kreafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legalisering
Kodein har enligt min mening mycket mindre bieffekter. Jag får på Kodein iaf. mycket lättare att pissa och jag kan äta utan att maten smakar skit. I övrigt gillar jag Kodeinruset bra mycket mer än Tramadolruset.


Agree. Tramadol är något många brukar/missbrukar utan att tänka att det trots är ett morfin liknande angelikum som läkare får hard-on av att skriva ut.

Sry för offtopic.

Men iaf, kodein är något du kan bruka i år på en bra base. Tramadol sänker dina fysiska värden något fruktansvärt. Iaf enligt min uppfattning och erfarenhet. Dock så är det så svårt att förklara ruset efterssom det är så personligt. Jag själv har alltid gillat tramadol dock endast få gånger per månad. Medans kodein är något jag tar med ett lättare hjärta.
Citera
2008-07-01, 13:28
  #10
Medlem
Moments avatar
Detta blandas! Precis som saft och vatten. Kodein gör dig varm/mjuk i kroppen tramadol gör dig glad. Funkar inte bara för nybörjare .

Om jag var tvungen att välja en att köpa så blir det tramadol om jag får lifetime supply så blir det kodein tror jag :O.
Citera
2008-07-01, 18:29
  #11
Avstängd
Bella_Donnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legalisering
Kodein har enligt min mening mycket mindre bieffekter. Jag får på Kodein iaf. mycket lättare att pissa och jag kan äta utan att maten smakar skit. I övrigt gillar jag Kodeinruset bra mycket mer än Tramadolruset.


Framför allt slipper man kramprisken.
Citera
2008-07-01, 18:31
  #12
Avstängd
Bella_Donnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreaft
Agree. Tramadol är något många brukar/missbrukar utan att tänka att det trots är ett morfin liknande angelikum som läkare får hard-on av att skriva ut.
Sry för offtopic.

Men iaf, kodein är något du kan bruka i år på en bra base. Tramadol sänker dina fysiska värden något fruktansvärt. Iaf enligt min uppfattning och erfarenhet. Dock så är det så svårt att förklara ruset efterssom det är så personligt. Jag själv har alltid gillat tramadol dock endast få gånger per månad. Medans kodein är något jag tar med ett lättare hjärta.

Vad jag har förstått trodde man att tramadol inte skulle ha så hög tillvänjningspotential och inte ha så många biverkningar. ..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback