Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 18:04
  #157
Medlem
TheDarkCats avatar
All slags wrestling är uppgjort från början. Varför skulle det vara olika?
Citera
2015-06-13, 22:45
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
All slags wrestling är uppgjort från början. Varför skulle det vara olika?

nu har inte jag varit wrestlingfan på över 20 år men...

bara för att det är uppgjort betyder det ju inte att det är fejk eller hur man ska säga

du kan inte fejka hur en 150kilos kille slänger sig och en annan 150 kilos kille ifrån repen, gör en volt och landar på ryggen

pro-wrestlers sabbar sina kroppar och knoppar genom hård träning och hårda shower (mer shower än riktiga fajters)

sen kan jag inte förstå hur det kan vara så stort och vuxna människor står och hurrar?
Citera
2015-06-13, 23:42
  #159
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
nu har inte jag varit wrestlingfan på över 20 år men...

bara för att det är uppgjort betyder det ju inte att det är fejk eller hur man ska säga

du kan inte fejka hur en 150kilos kille slänger sig och en annan 150 kilos kille ifrån repen, gör en volt och landar på ryggen

pro-wrestlers sabbar sina kroppar och knoppar genom hård träning och hårda shower (mer shower än riktiga fajters)

sen kan jag inte förstå hur det kan vara så stort och vuxna människor står och hurrar?
Sa inte att det var fake. Jag sa att Det är uppgjort.
Citera
2015-07-24, 20:53
  #160
Medlem
FrankBucks avatar
Finns det någon bra dokumentär eller liknande om detta? Märkligt att det är såpass skadefritt.
Citera
2015-07-24, 21:17
  #161
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Finns det någon bra dokumentär eller liknande om detta? Märkligt att det är såpass skadefritt.
Louis Theroux tar upp lite av dessa independent-ligor i sin dokumentär "Westling" (Series 2, episode 6). Jo det är förhållandevis säkert om man bortser från ständiga småskador om utövarna är vältränade. Men givetvis sker allvarliga saker förr eller senare. Få brottare har en karriär utan någon allvarlig existens.
Citera
2015-08-06, 19:33
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Finns det någon bra dokumentär eller liknande om detta? Märkligt att det är såpass skadefritt.

Har för mig att det är lite om hardcore/deathmatches i "Beyond the Mat". Hardcore wrestling innehåller mindre wrestling och mer fokus på att få till blodiga köttskador, så det kan ju vara därför de inte skadar sig så mycket.

Jun Kasai
https://www.youtube.com/watch?v=FWjawAYo5ig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback