• 1
  • 2
2008-06-29, 22:14
Medlem
Jag har upptäckt att min hund har var på snoppen, självklart ska jag ringa veterinär imorgon, men tänkte bara kolla upp om nån vet vad det kan vara, eller har varit med om det förr?

Tack på förhand
Citera
2008-06-29, 22:21
Medlem
Är det som gul-vit tjockare vätska? Eller är det på riktigt rent var?
Citera
2008-06-29, 22:22
Medlem
KlunseNs avatar
Könssjukdom? ne allvarligt talat, kan ju vara vad som helst, haft ett sår som börjat vara? skurit sig på något? kan vara vad som helst .. ifa det är ett sår skulle jag har tvättat av de på min hund och sedan ringt till vetrinären som du sade
Citera
2008-06-29, 22:31
Medlem
mentozs avatar
Eller så har han haft för mycket umgänge med tikar så det blivit skavsår på snållen och därmed var.

Skämtosido, det är nog bäst du uppsöker en veterinär så hunden får hjälp om det är allvarligt.
Citera
2008-06-29, 22:32
Medlem
Förhudsinflammation.
På Agria står att läsa om detta(dock går det ej att länka direkt till fråga och svar, men sök på sidan där www.agria.se så hittar du). Bl. a står följande, skrivet av veterinär:
" Frågor och svar
Förhudsinflammation
Fråga:
Jag har en goldenhane på är 11 mån. som har problem
med att det kommer gult sekret från förhuden. Jag har
försökt att spola men det vill inte ge med sig, vad gör jag?

Svar:
Din unga hanhund har en inflammation i förhuden. Symtomet är typiskt med ett gulaktigt var. Detta är mycket vanligt. Problemet är vanligast på unga hanhundar och ökar då det finns löptikar i området. Tyvärr har i stort sett alla hanhundar detta problem mer eller mindre. Har man hanhund blir det fläckar av detta . Har man en tik får man fläckar vid löpningen.
Det är mycket svårt att bli kvitt denna inflammation. Du kan regelbunden spola ur förhuden med fysiologisk koksalt. Om det är besvärligt kan Du beställa tid hos Din veterinär, som kan spola med andra lösningar
."

Förhudsrens och Jodopax finns att köpa receptfritt.
Senast redigerad av Tort 2008-06-29 kl. 22:36.
Citera
2008-06-29, 22:33
Medlem
Var på snoppen?
Citera
2008-06-29, 23:04
Medlem
Strixezs avatar
Kan inte möjligtvis vara sädesvätska som hamnat snett?
Citera
2008-06-29, 23:05
Medlem
Antevantes avatar
Någon av mina hundar har haft det...Förhudsrens borde göra jobbet.
Du får med pip i förpackningen, bara att rengöra.
Citera
2008-06-30, 01:11
Medlem
Nino Gaggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Förhudsinflammation.
På Agria står att läsa om detta(dock går det ej att länka direkt till fråga och svar, men sök på sidan där www.agria.se så hittar du). Bl. a står följande, skrivet av veterinär:
" Frågor och svar
Förhudsinflammation
Fråga:
Jag har en goldenhane på är 11 mån. som har problem
med att det kommer gult sekret från förhuden. Jag har
försökt att spola men det vill inte ge med sig, vad gör jag?

Svar:
Din unga hanhund har en inflammation i förhuden. Symtomet är typiskt med ett gulaktigt var. Detta är mycket vanligt. Problemet är vanligast på unga hanhundar och ökar då det finns löptikar i området. Tyvärr har i stort sett alla hanhundar detta problem mer eller mindre. Har man hanhund blir det fläckar av detta . Har man en tik får man fläckar vid löpningen.
Det är mycket svårt att bli kvitt denna inflammation. Du kan regelbunden spola ur förhuden med fysiologisk koksalt. Om det är besvärligt kan Du beställa tid hos Din veterinär, som kan spola med andra lösningar
."

Förhudsrens och Jodopax finns att köpa receptfritt.

Spola av den regelbundet? låter lättare att bara avliva hunden.
Citera
2008-06-30, 07:32
Medlem
"Är det som gul-vit tjockare vätska? Eller är det på riktigt rent var?"

Det är väl inte riktigt var, mer en gul-vit vätska.
En kompis till mig som jag fick tag på igår, som har haft mycket hundar, sa att det förmodligen var sperma. Hennes hund hade haft detta mycket, och jag tror det ligger något i detta.

Tort:
Tack för länken, det låter väldigt likt det min hund har!

Han verkar inte ha ont, man kan röra magen runt snoppen, och han har aldrig gjort några tecken på att ha ont..

Tack för tipsen allihopa, ska nog köpa lite förhudsrens =)
Citera
2008-06-30, 10:36
Medlem
klistiers avatar
Låter onekligen ganska jobbigt att regelbundet vara där och rensa...
Citera
2008-06-30, 12:52
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klistier
Låter onekligen ganska jobbigt att regelbundet vara där och rensa...

Det ska inte behövas...Hunden ska sköta det där själv.
Hur gammal är TS´s hund?
En del valpar och unghundar har en del att lära vad det gäller att rengöra "vapnet"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in