Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-29, 04:05
  #1
Avstängd
Jag har funderat på att göra ett försök att utvinna DMT och 5-MEO-DMT.
Det är så att jag har funderat på att göra en 5-MEO-DMT och DMT extrahering av vass.
Phalaris arundinacea(Rörflen) eller Phragmites australis identifikation är ennu oklart.
Och har en fråga, Hur giftig är Gramin och hur påvärkar det kroppen?
Och blir Gramin intaget vid rökning?

Citat:
There seems to be quite bit of conflicting information about the toxicity of gramine.
http://www.dozuki.4t.com/gramine.

Giftigt : ja
Skadande : ?
Medföljande vid rökning : ?


Det står att det är sol kännsligt, hur påvärkas gramin under sol exponens?
Kan det vara så att graminens aktivitet avtar eller försvinner vid exponering av uv strålning?
Har ej funnit något om att varken 5-MEO-DMT och DMT ska var sol kännsligt.



Är detta rätta stället för frågor om utvinning av alkaloider, tråden är flyttad från Hallucinogener.

// Mvh Ogelami
Citera
2008-06-29, 05:12
  #2
Medlem
indulgences avatar
Köp lite Mimosa Hostilis rotbark istället. Googla lite på det så hittar du nått ställe som säljer det relativt snabbt. Har hört att rörflen inte ska vara så optimalt för DMT extrahering pga giftet och det ska inte vara effektivt i kvantitet knark/g växtmatrial.
Citera
2008-06-29, 05:59
  #3
Avstängd
AD/HDs avatar
Fy på dig, inte korsposta Du får nu en tillsägelse pga korspostning

// Mod
Citera
2017-10-26, 00:35
  #4
Medlem
Ursäkta "bumpen" men jag anser det ej vara en bump då vi användare uppmuntras till att söka innan vi postar, sökte på "phalaris" under "drogodling och drogtillverkning". Jag har glömt bort att posta i några dagar men jag var faktiskt ute och samlade två sorters phalaris, varav den ena arundinacea och den andra är jag ej helt hundra på, men mest av den förstnämda. Runt ett kilo blött ungefär och satsade på de yngre exemplaren. Vissa hade blommat och vissa inte. I alla fall så lät jag det rumstorka på en tidning sen tog jag först runt en femtedel och gjorde en A/B-extraktion med askorbinsyra, NaOH och heptan (kemiskt ren bensin) och fick ut detta:

https://imgur.com/a/iMGqV

Absolut rökbart, men eftersom förekomsten av gramin (tydligen) skall vara ett faktum så var jag väldigt försiktig men kunde definitivt känna av en del små effekter på det. Mest kroppsliga, som kännetecknade 5-MeO-DMT mer än DMT. Men man ser ju skillnaderna där i burken; lite vitt och lite gul-brun sörja.

EDIT: Ska experimentera mera då jag inte ens ansträngde mig vid denna extraktion utan det var bara ett litet test för att se om det ens var möjligt i praktiken denna årstid osv... Och för att se om gramin bryts ned vid rökning eller ej (vilket det verkade göra, om det fanns där i burken).

EDIT2: Men ville dela med mig utav mina upptäckter.
__________________
Senast redigerad av xiz 2017-10-26 kl. 00:38.
Citera
2017-11-01, 17:51
  #5
Medlem
Laddade upp en bok som heter "ayahausca analogues", eller liknande, där står en del om pahalaris osv... https://anonfile.com/c5X9Pac7ba/ayah...e_complete.pdf
Citera
2017-11-06, 19:01
  #6
Medlem
Jag kommer göra ett försök till en "riktig" rapport kring vissa phalaris-gräs nu i nästkommande två veckor med start imorgon, till skillnad emot förra informationen jag lämnade så kommer denna innehålla mycket mer som exakta vikter, molmassor, PH-värden, smältpunkter osv. Stay tuned.

EDIT: Kommer fokusera på Phalaris Aquatica, Phalaris Arundinacea och Phragmites Australis men också minst två avarter till tänkte jag. Så jag tänkte alltså ha totalt fem experiment igång med samma utgångsvikter och metoder.

EDIT2: Glömde nämna att alla utgångsexemplar (växter/växtdelar) kommer beskrivas, tas foton på, samt dokumenteras i det yttersta vad jag har kapacitet till. Detta kan ta en månad, två eller tre men kommer självklart posta uppdateringar kring processen vartefter rapporten skrivs.
__________________
Senast redigerad av xiz 2017-11-06 kl. 19:09.
Citera
2017-11-06, 20:18
  #7
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Ursäkta "bumpen" men jag anser det ej vara en bump då vi användare uppmuntras till att söka innan vi postar, sökte på "phalaris" under "drogodling och drogtillverkning". Jag har glömt bort att posta i några dagar men jag var faktiskt ute och samlade två sorters phalaris, varav den ena arundinacea och den andra är jag ej helt hundra på, men mest av den förstnämda. Runt ett kilo blött ungefär och satsade på de yngre exemplaren. Vissa hade blommat och vissa inte. I alla fall så lät jag det rumstorka på en tidning sen tog jag först runt en femtedel och gjorde en A/B-extraktion med askorbinsyra, NaOH och heptan (kemiskt ren bensin) och fick ut detta:

https://imgur.com/a/iMGqV

Absolut rökbart, men eftersom förekomsten av gramin (tydligen) skall vara ett faktum så var jag väldigt försiktig men kunde definitivt känna av en del små effekter på det. Mest kroppsliga, som kännetecknade 5-MeO-DMT mer än DMT. Men man ser ju skillnaderna där i burken; lite vitt och lite gul-brun sörja.

EDIT: Ska experimentera mera då jag inte ens ansträngde mig vid denna extraktion utan det var bara ett litet test för att se om det ens var möjligt i praktiken denna årstid osv... Och för att se om gramin bryts ned vid rökning eller ej (vilket det verkade göra, om det fanns där i burken).

EDIT2: Men ville dela med mig utav mina upptäckter.
Hur stor skörd fick du ut? Hur påverkar gramin kroppen? Var ute för något år sedan och letade efter rörflen men blev alldeles för avskräckt när jag fick höra om gifterna så gav upp.
Tackar för bump. Detta ska absolut följas! Skriv en tripprapport med om du agerar försökskanin
Edit: tänkte du odla phalaris aquatica eller? För det växer väl inte i Sverige om jag inte misstar mig?
Hur ser din utrustning ut? Är det en rejäl labbutrustning eller är det saker du har i hemmet?
__________________
Senast redigerad av Hupat 2017-11-06 kl. 20:22.
Citera
2017-11-06, 21:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Hur stor skörd fick du ut? Hur påverkar gramin kroppen? Var ute för något år sedan och letade efter rörflen men blev alldeles för avskräckt när jag fick höra om gifterna så gav upp.
Tackar för bump. Detta ska absolut följas! Skriv en tripprapport med om du agerar försökskanin
Edit: tänkte du odla phalaris aquatica eller? För det växer väl inte i Sverige om jag inte misstar mig?
Hur ser din utrustning ut? Är det en rejäl labbutrustning eller är det saker du har i hemmet?
Joda det finns vilt, har sjalv sett exemplar. Jag agerar alltid forsokskanin sa en tripprapport sa fort forsta trippen blivit av kommer komma! Det var just det jag ville klargora i mina tidigare experiment, om gramin bara ar farligt oralt eller inte/eller om det bryts ned vid rokning, vilket det verkar gora.

EDIT: Utrustningen varierar, har en del rejal utrustning men kraver mer for att "automatisera" mera. Och sa klart kommer jag visa den basta ghetto-metoden som gar ocksa, for att simplifiera for de som inte ar superinsatta.

EDIT2: Glomde namna att alla exemplar kommer vara vilda, sa darfor bilder och dokumentationen ar sa viktig.
__________________
Senast redigerad av xiz 2017-11-06 kl. 21:43.
Citera
2018-02-14, 22:24
  #9
Medlem
Uppdatering: Trodde snön skulle ha lagt sig vid detta laget men icke sa nicke... Ungeför som antarktis här där jag bor, så har inte blivit till att skörda någon mera phalaris ännu, men så fort temperaturmäraten visar rätt 2-3 dagar i streck börjar experimenten...
Citera
2018-06-02, 23:54
  #10
Medlem
Måste inleda detta inlägg med att jag har massa obesvarade PM och måste säga att just nu har jag faktiskt ej tid att svara på några alls, men när jag har kommer de viktigaste först få svar! Men detta är viktigare/roligare, hehe!

Som sagt arbetar jag på tidigare nämna grej, men som en grej emellan har jag gjort en extraktion på Mimosa Hostilis som jag tänkt publicera i samma PDF som tidigare nämnda phalaris-forskning... Men DET är del 2, del 1 handlar om Mimosa Hostilis. Försmak på vad jag hållt på med den senaste tiden (förutom att vandra i naturen!): https://imgur.com/a/y1ve4j5

Hehe. Ha det gott så länge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback