Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-27, 00:48
  #13
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omixad
Edit: "Gube" stavas med två b...
Han kanske inte blivit gubbe än
Citera
2010-07-06, 17:07
  #14
Medlem
DRFLAMEs avatar
Jag har många år sett en lucka som ligger i ett buskage på långsidan av Ericsson-huset. Alltså precis jämte tunnelbanespåren. Detta är då Telefonplan T-bana jag pratar om. Det sägs det ska stinka skit av folk som har öppnat den. Har inte hört någon gå ner där. Någon som vet vilken lucka jag pratar om?
Citera
2010-07-06, 22:02
  #15
Medlem
8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRFLAME
Jag har många år sett en lucka som ligger i ett buskage på långsidan av Ericsson-huset. Alltså precis jämte tunnelbanespåren. Detta är då Telefonplan T-bana jag pratar om. Det sägs det ska stinka skit av folk som har öppnat den. Har inte hört någon gå ner där. Någon som vet vilken lucka jag pratar om?

Det finns en lucka på gräsplätten mellan Ericsson-huset och spåret. Står en liten skylt om att luckan är larmad, vet ej om det är sant då jag för nåt år sedan såg luckan vara bortskjuten en bit (ingen service-bil eller något så långt ögat kunde nå). Kanske finns en till lucka eller galler under iofs.
Citera
2010-07-06, 23:21
  #16
Medlem
DRFLAMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8222
Det finns en lucka på gräsplätten mellan Ericsson-huset och spåret. Står en liten skylt om att luckan är larmad, vet ej om det är sant då jag för nåt år sedan såg luckan vara bortskjuten en bit (ingen service-bil eller något så långt ögat kunde nå). Kanske finns en till lucka eller galler under iofs.

Vi pratar nog säkert om samma lucka. Var tror du den leder till?
Citera
2010-07-07, 16:07
  #17
Medlem
Kottons avatar
Ena luckan, stenblocket, som det står är larmad är bara en liten grop ner med sladdar i. Och larmad är den inte heller då locket låg öppet i flera månader efter jag kollade ner där. Sen finns det en till liknande grej lite längre ner, fortfarande längs spåret, en lucka på ett upphöjt stenblock som bara är en stege ner till lite kranar. Sen finns det några andra luckor, och några kulvertar har man ju hört om.
Citera
2011-10-29, 15:47
  #18
Medlem
Elfrides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Är det möjligtvis denna lucka du menar?
http://img32.imageshack.us/img32/493/tlfnpln.jpg
Jag hittar dåligt i de där trakterna men jag tycker att din beskrivning stämmer in på den fotade platsen. Tyckte mig inte kunna höra något brusande men jag var å andra sidan inte ända fram.

Edit: Ber om ursäkt för att jag väcker en sovande tråd. Det var inte meningen

Det där är reservutgången till luftskyddsrummet som ligger i berget. Ingången är väl synlig på andra sidan tågspåret på Telefonvägen. Skyddsrummet är rektangulärt, uppdelat på två breda "korridorer".
Citera
2011-10-30, 23:01
  #19
Medlem
urbex123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotton
Ena luckan, stenblocket, som det står är larmad är bara en liten grop ner med sladdar i. Och larmad är den inte heller då locket låg öppet i flera månader efter jag kollade ner där.
Låter som en likadan lucka till en större dagvattenbrunn
Citera
2017-01-19, 00:06
  #20
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
Det där är reservutgången till luftskyddsrummet som ligger i berget. Ingången är väl synlig på andra sidan tågspåret på Telefonvägen. Skyddsrummet är rektangulärt, uppdelat på två breda "korridorer".

Och det finns också en nedgång via en stege från den s.k. LM-skogen ovanför t-banespåren, krävs kanske lite "justeringar" för att ta sig ner.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback