Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-29, 01:27
  #1
Medlem
8222s avatar
Någon som vet vad som döljer sig bakom luckan på berget bakom gamla Ericsson (numera Konstfack etc)? Precis vid "teatern" eller vad man kan kalla det... verkar som om det är en inspektionslucka för någon vattenledning eller nåt? Skvalar och brusar som fasen från den. Låst givetvis.
Citera
2008-06-29, 06:04
  #2
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8222
Någon som vet vad som döljer sig bakom luckan på berget bakom gamla Ericsson (numera Konstfack etc)? Precis vid "teatern" eller vad man kan kalla det... verkar som om det är en inspektionslucka för någon vattenledning eller nåt? Skvalar och brusar som fasen från den. Låst givetvis.
Du menar vid Telefonplan? Jag har inte en aning faktiskt men har velat gå in där många gånger.
Citera
2008-07-17, 20:48
  #3
Medlem
8222s avatar
`Ja den ligger kanske något närmare Teflonplan.

Någon som vet?
Citera
2008-07-21, 20:32
  #4
Medlem
Farbror Sallads avatar
Lite trams raderat. /Mod
Citera
2008-07-24, 22:15
  #5
Medlem
Vid HF Telefonplan finns det vad jag vet två skyddsrum insprängda i berg. Benämnda Södra och Norra berget. Jag har bara varit inne i södra berget man går in under tunnelbanan vid telefonvägen. Jag jobbade då på Skanska Facility Management år 2001.
Sen dippade hela Ericsson och nu står väl mycket tomt. Nu äger Ap-fastigheter HF Telefonplan. Du kan ju ringa och be att få se lokalerna.
Det finns mycket trevliga kulvertar inne på området.
Jag brukar ofta tänka tillbaka på när jag gjorde jobb på Ericsson.
Tog tyvärr inga bilder. Hade ingen kamera.
Nu har jag alltid med mig en kamera.
__________________
Senast redigerad av jtt1974 2008-07-24 kl. 22:33.
Citera
2008-07-27, 00:43
  #6
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtt1974
Vid HF Telefonplan finns det vad jag vet två skyddsrum insprängda i berg. Benämnda Södra och Norra berget. Jag har bara varit inne i södra berget man går in under tunnelbanan vid telefonvägen. Jag jobbade då på Skanska Facility Management år 2001.
Sen dippade hela Ericsson och nu står väl mycket tomt. Nu äger Ap-fastigheter HF Telefonplan. Du kan ju ringa och be att få se lokalerna.
Det finns mycket trevliga kulvertar inne på området.
Jag brukar ofta tänka tillbaka på när jag gjorde jobb på Ericsson.
Tog tyvärr inga bilder. Hade ingen kamera.
Nu har jag alltid med mig en kamera.
Är seriöst intresserad!Pm-a tack./S
Citera
2008-07-29, 22:32
  #7
Medlem
Pm Skickat.
Citera
2009-09-24, 22:08
  #8
Medlem
Disco Moskvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8222
Någon som vet vad som döljer sig bakom luckan på berget bakom gamla Ericsson (numera Konstfack etc)? Precis vid "teatern" eller vad man kan kalla det...

Är det möjligtvis denna lucka du menar?
http://img32.imageshack.us/img32/493/tlfnpln.jpg
Jag hittar dåligt i de där trakterna men jag tycker att din beskrivning stämmer in på den fotade platsen. Tyckte mig inte kunna höra något brusande men jag var å andra sidan inte ända fram.

Edit: Ber om ursäkt för att jag väcker en sovande tråd. Det var inte meningen
__________________
Senast redigerad av Disco Moskva 2009-09-24 kl. 22:11.
Citera
2009-09-25, 00:38
  #9
Medlem
Kottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Är det möjligtvis denna lucka du menar?
http://img32.imageshack.us/img32/493/tlfnpln.jpg
Jag hittar dåligt i de där trakterna men jag tycker att din beskrivning stämmer in på den fotade platsen. Tyckte mig inte kunna höra något brusande men jag var å andra sidan inte ända fram.

Edit: Ber om ursäkt för att jag väcker en sovande tråd. Det var inte meningen
Jag var inne där för några månader sen, då luckan stod öppen. Den kanske fortfarande står öppen för den delen. Hursomhelst, det var en lång lergång in i berget, med ett ganska tjockt vattenrör i mitten som jag gick på. Gick in ca 40 meter och kom till en stege som ledde upp till ett brunnslock som ledde ut. Fick dock inte upp locket, men det är nog inte så svårt. Så den som vill kolla kan ju alltid leta upp brunnslocket i skogen ca 40 meter från ingången i samma riktining som ingången. Det finns iallafall inget annat intressant där inne, men det är lite mysigt.
__________________
Senast redigerad av Kotton 2009-09-25 kl. 01:11.
Citera
2009-09-25, 17:47
  #10
Medlem
8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Är det möjligtvis denna lucka du menar?
http://img32.imageshack.us/img32/493/tlfnpln.jpg
Jag hittar dåligt i de där trakterna men jag tycker att din beskrivning stämmer in på den fotade platsen. Tyckte mig inte kunna höra något brusande men jag var å andra sidan inte ända fram.

Edit: Ber om ursäkt för att jag väcker en sovande tråd. Det var inte meningen

Det var den jag menade

Och tack Kotton för infon. Såg att den stod öppen i sommras faktiskt, men då hade jag hunden mig och ville inte gå fram och kolla, vet inte vad det kan finnas för skit på marken där som hunden kan kliva på. Så jag tänkte komma tillbaka en annan dag, och hur det blev med det kan ni ju gissa...
Citera
2009-09-26, 23:15
  #11
Medlem
ormtjusarens avatar
Snälla

Citat:
Ursprungligen postat av 8222
Det var den jag menade

Och tack Kotton för infon. Såg att den stod öppen i sommras faktiskt, men då hade jag hunden mig och ville inte gå fram och kolla, vet inte vad det kan finnas för skit på marken där som hunden kan kliva på. Så jag tänkte komma tillbaka en annan dag, och hur det blev med det kan ni ju gissa...
kan inte en gube som jag få va med, jag vet massor av -ue. sen jag/vi gick runt på 70-talet.
Citera
2009-09-27, 00:44
  #12
Avstängd
Omixads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormtjusaren
kan inte en gube som jag få va med, jag vet massor av -ue. sen jag/vi gick runt på 70-talet.

Edit: "Gube" stavas med två b...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback