2008-07-13, 23:12
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Erik sagström tränar på Sports club (fd World Class) vid Kapellplasten, håller på Häcken och så har han en ganska söt liten brunett som flickvän. Hon är alltid med och tränar lite på gymmet när han blir plågad av sin personliga tränare.
Han är rasande trevlig också. I alla fall har han varit detta de gånger vi har småpratat lite.
Mjo, Erik är en riktigt hyvens grabb.
Unnar han all lycka.

Vet inte om detta är helt sant dock, men sägs att han skaffat en hejdundrands parabol, box m.m. för att kunna plocka i stort sett all sport i världen.
Är endel betting inblandat då oxå
Citera
2008-07-13, 23:57
Medlem
Här kommer lite information om ett urval spelare.

Bo Sehlstedt har gjort fina resultat online de senaste åren. Bland annat vunnit den största veckoturneringen som finns online två gånger och kommit till finalbord ytterligare någon gång. Har dragit ner på spelandet markant och har startat ett eget pokerskin som inte verkar gå alltför bra. Han är även inblandad i andra icke-pokerrelaterade startup projekt som inte heller verkar slå alltför väl ut. Dock har han inte investerat allt för mycket i sina projekt.

Ken Lenaards öde är redan väldokumenterad och behöver egentligen ingen ytterligare analys. Han är körd trots att han faktiskt, till skillnad från övriga svenska pokerkändisar, är en riktigt vass spelare. Bland de bästa limitspelarna i världen. Är tillsammans med en göteborgstjej i sthlm exil som är lite känd men som jag inte har särskild koll på, rätt ful. De med koll och bra minne känner igen denna tjejen från det att hon gjorde bort sig rejält när hon var med i TV3:s numera klassiska dokumentär "Ung och rik i Sverige" som sändes 2002.

Mikael Thuritz är en annan riktigt skön kille som bl a medverkade i SVT:s pokerdokumentär för ett par år sedan, har förlorat mycket av sina vinster i Las Vegas. Gått upp i vikt men samtidigt skaffat sig en riktigt snygg tjej där. Numera bosatt i Vegas.

Robert Lux (Dödarn) är kass i dagens mått mätt och kommer förlora / har förlorat mycket av sina vinster. Han har helt enkelt inte kunnat utveckla sin spelstil i takt med att det blivit svårare att vinna, och nya hungrigare spelare har tagit hans "plats". Han har dock haft förståndet att spela relativt lågt så han är inte och kommer nog inte bli helt bust. Bor fortfarande i skåne och ses av de flesta som "pokernörd".

Sammantaget rätt tragiska personer förutom Thuritz.
Senast redigerad av bateman 2008-07-14 kl. 00:05.
Citera
2008-07-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bateman
Här kommer lite information om ett urval spelare.

Bo Sehlstedt har gjort fina resultat online de senaste åren. Bland annat vunnit den största veckoturneringen som finns online två gånger och kommit till finalbord ytterligare någon gång. Har dragit ner på spelandet markant och har startat ett eget pokerskin som inte verkar gå alltför bra. Han är även inblandad i andra icke-pokerrelaterade startup projekt som inte heller verkar slå alltför väl ut. Dock har han inte investerat all för mycket i sina projekt.

Ken Lanaards öde är redan väldokumenterad och behöver ingen ytterligare analys. Han är körd trots att han faktiskt, till skillnad från övriga svenska pokerkändisar, är en riktigt vass spelare. Bland de bästa limitspelarna i världen.

Mikael Thuritz är en annan riktigt skön kille som bl a medverkade i SVT:s pokerdokumentär för ett par år sedan, har förlorat mycket av sina vinster i Las Vegas. Gått upp i vikt men samtidigt skaffat sig en riktigt snygg tjej där. Numera bosatt i Vegas.

Robert Lux (Dödarn) är kass i dagens mått mätt och kommer förlora / har förlorat mycket av sina vinster. Han har helt enkelt inte kunnat utveckla sin spelstil i takt med att det blivit svårare att vinna, och nya hungrigare spelare har tagit hans "plats". Han har dock haft förståndet att spela relativt lågt så han är inte och kommer nog inte bli "körd". Bor fortfarande i skåne och ses av många som "pokernörd".
Intressant må jag säga. Det är nog många som glädjer sig åt att Lux lilla vistelse i Italien gick åt helvete och att grabben torskar. Det känns som om både han och Crippoli överskattar/ade sin förmåga. Thuritz var talangfull vill jag minnas men det är möjligt att Vegas gjort honom till en sämre spelare.

Men spelar Ken ingenting numera? Vad gör karln i sådanafall?
Citera
2008-07-14, 01:46
Medlem
Kens flickvän? http://imgs.sthlmsfinest.com/imageGalleryImages/scaled/157301_737_484_1.jpg
Citera
2008-07-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Intressant må jag säga. Det är nog många som glädjer sig åt att Lux lilla vistelse i Italien gick åt helvete och att grabben torskar. Det känns som om både han och Crippoli överskattar/ade sin förmåga. Thuritz var talangfull vill jag minnas men det är möjligt att Vegas gjort honom till en sämre spelare.

Men spelar Ken ingenting numera? Vad gör karln i sådanafall?

Gick rykten om att Ken spelade mycket limit på SvS för ett halvår/år sedan. Var iaf en kille med extremt lik spelstil som Ken så alla highstakeskillar trodde det var han men det är inte helt bekräftat. Tror nog Ken spelar en del men limit är ju dött. Vet inte hur bra han är på Omaha och NL men skulle tippa medelmåttig på det förstnämnda och halvkass relativt motståndet på NL (online).

T***itz är rätt ödmjuk, diggar honom. Crippoli har jag ingen uppfattning om, verkar vara en rätt skön kille.

Rent allmänt är det extremt få spelare som lyckas hålla sig på topp under mer än två år. Att gå ner i nivå och jaga ikapp förluster är oerhört svårt och någonting de flesta misslyckas grovt med vilket leder till att de tröttnar och går vidare till andra projekt.
Citera
2008-07-17, 18:30
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Riktigt bra skvaller även fast det inte är några nyheter för de som är hyfsat insatta. Bl a förlorade han runt 1 miljon dollar på en vecka. Mer detaljer vill jag inte gå in på.

Fortsätt skvallra nu.

Vilken inställning...

"Jag ska inte berätta nåt men alla andra ska skvallra..."
Citera
2008-07-17, 19:28
Medlem
TheRotters avatar
nån som har koll på vilka som gulat?
Citera
2008-07-17, 20:22
Medlem
Kalibermanns avatar
Thuritz har väl gulat ett antal gånger. Stod väl om det i ngt nummer av Pokermagazine.

Sagström sportsbettar mkt men kan ses ibland på highstakes borden. Han ska dessutom vara rätt duktig i golf. Han var dessutom riktigt bra i pingis i unga år. Tror han va rankad etta i Sverige i sin åldersklass.

Ken satsar väl mest på (insider)aktieaffärer
Hans tjej heter Anna Dabrowski om jag inte är helt ute och cyklar.

Vad gäller Lux så håller han sig stabil. Hade ett downswing en period men har väl lyckats lira tillbaka det mesta. Eller talar han inte sanning i bloggen?
Citera
2008-07-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Fiore
Kens flickvän? http://imgs.sthlmsfinest.com/imageGalleryImages/scaled/157301_737_484_1.jpg

Ja, Anna Dabrowski (?). Minns henne från Baren i TV3 också. Riktigt stolpskott om jag inte minns fel.
Citera
2008-07-17, 20:38
Medlem
Maizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Vilken inställning...

"Jag ska inte berätta nåt men alla andra ska skvallra..."
Tänkte precis likadant.
"Jag vet massor, men jag är hemlighetsfull av mig och leker viktig så tänker inte berätta någonting" "hihihi nu sitter dem alla där och vill veta allt jag vet om dessa meeegakändisar hihi fniss fniss"
Tönt.
Citera
2008-07-17, 21:32
Medlem
fredholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn87
Mjo, Erik är en riktigt hyvens grabb.
Unnar han all lycka.

Vet inte om detta är helt sant dock, men sägs att han skaffat en hejdundrands parabol, box m.m. för att kunna plocka i stort sett all sport i världen.
Är endel betting inblandat då oxå

Vilket rysligt rykte, ska han verkligen ha skaffat en parabolantenn?
Och nej, sant är det inte heller...
Citera
2008-07-17, 22:37
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredholm
Vilket rysligt rykte, ska han verkligen ha skaffat en parabolantenn?
Och nej, sant är det inte heller...
Vet inte om det var parabol eller nån/några boxar.
Något vart det iaf som gjorde han fick in sjukt många sportkanaler, dock var det bara något jag hörde så om du vet annorlunda har du nog rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in