• 3
  • 4
2013-01-07, 01:59
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soelas
Vad lite många äter!
Jag äter alltid:
- En tallrik havregrynsgröt med äppelmos/sylt ev. lite russin i och mjölk ELLER yoghurt med müslit/allbran
- En macka med smör, pålägg, grönsaker
- En kopp te

Om jag är mer hungrig så tar jag antingen en macka till eller en frukt.

Detta är den rekommenderade frukosten för en ung kvinna. Så är du man så bör du äta lite mer.

mvh, soelas.se

Imponerande. Men jag hade nån kompis som åxå ville ha en rejäl frukost. han är tamigfan inte klok att resa med.

För mig är en snus och när jag (efter att jag cyklat till jobbet utan att käka nåt) kollat igenom mailen så en kopp kaffe helt OK. Hmm, men jag tar gärna en sockerbit till kaffet. Kanske jag skulle dra ner på sockret.

Ser väl inte ut som en spärrballong, men jag svälter inte heller.
Citera
2013-01-07, 13:55
Medlem
CarlJan-Grankvists avatar
Kör en icke frukost , drar iväg till jobbet , tar en kaffe där direkt framför datorn , självklart en snus till det. Sen vid 11 är man lagom hungrig för en lunch.
Haft annat jobb tidigare , jobbat som kyrkgårdsvaktmästare , då var det annat då åt man redig mat vid 9 redan , började ju halv sex. sen lunch vid 13.
Citera
2013-01-08, 09:09
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJan-Grankvist
Kör en icke frukost , drar iväg till jobbet , tar en kaffe där direkt framför datorn , självklart en snus till det. Sen vid 11 är man lagom hungrig för en lunch.
Haft annat jobb tidigare , jobbat som kyrkgårdsvaktmästare , då var det annat då åt man redig mat vid 9 redan , började ju halv sex. sen lunch vid 13.

Du är som jag, förutom att du jobbat med att presentera människor en sista viloplats.
Jag har bara stressat med IT jobb, gärna flera samtidigt så - jag har inte haft tid för mer än en kaffe och en snus.

mat äter man när man är hungrig, alla som säger att man MÅSTE äta frukost har fan inte suttit uppe halva natten för att vissa idi*ter bor i andra tidszoner och måste ha hjälp. Sen upp 2 timmar senare och ska vara sugen på frukost när jag bara vill sova är bara fel. Lunch, OK det kan jag ta men frukost hysterin är bara för mycket.

Skulle vara så mycket enklare om östkusten på US hjälpte NZ med problem men dom är nog fan inte närmare än jag. Grumpy, jo sov inte inatt heller.
Senast redigerad av christery 2013-01-08 kl. 09:12.
Citera
2013-01-09, 18:30
Medlem
Photoshoppeds avatar
Värm cirka 1 dl frysta blåbär eller björnbär i micron och blanda med 1,5 dl kesella och 1,5 dl fet turkisk yoghurt. Riktigt najs med en kopp kaffe med en skvätt vispgrädde i.

Brukar också göra en omelett där jag först osthyvlar äppelskivor som jag steker i smör och strör över hyfsat med kanel. Tar undan äpplet när det mjuknat och drar i tre/fyra uppvispade ägg i stekpannan och gör en omelett där äpplet läggs på äggen/omeletten som sedan viks ihop över dem.
Citera
2013-01-09, 23:24
Medlem
Min frukost är fil med banan och linfrön och en kopp te till!
Ibland är det toast med något gott pålägg!

Försöker att variera lite med vad jag känner för!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in