2008-06-27, 13:03
Medlem
Hej kära forummedlemmar.

Det är nu tyvärr så att mitt Windows XP har slutat att fungera. Jag skall beskriva vad som hände.

Jag stängde ner ett program varpå windows hängde sig (damn you Bill Gates) och jag var då tvungen att starta om genom att stänga av datorn på strömknappen. När jag sedan startade upp den igen så kom den till windows laddningsskärm men står bara där och tuggar. Den laddar och laddar men går aldrig in i Windows XP.

Jag testade då med felsäkert läge och det fungerade fint. Det konstiga är att felsäkert läge med nätverk inte fungerade. Hursomhelst, väl inne i Felsäkert läge så försöker jag lokera felet och gör en HiJackthis Loggfil men hittar inget suspekt i den heller.

Länk till HiJackThis loggfilen: http://www.mediafire.com/?xgdnym12vn2

1. Jag har alltså, letat igenom mina processer efter skumma processer.
2. Kollat igenom en Hijackthis loggfil och inte funnit något suspekt.
3. Kollat så att all hårdvara fungerar som den ska.
4. Virussökt med NOD32 och inte hittat ett enda virus.
5. Varit inne i Regedit och kollat i RUN och tittat vilka processer som kördes men inte hittat något där heller.
6. Avinstallerat program som jag installerade denna morgon innan problemet uppstod men utan resultat.
7. Söker för tillfället igenom datorn med SpyBot Search and destroy.

Och ja.. Windows vägrar fortfarande starta normalt.
Efter allt detta behöver jag er hjälp kära forummedlemmar.
Vad är nästa steg? Vad skall jag göra? Jag vill inte förlora dyrbar tid på att formatera och ta bort en massa av mina filer.

VÄLDIGT tacksam för svar.
Citera
2008-06-27, 18:31
Medlem
kimdah2002s avatar
1. systemåterställning
2. systemåterställning längre bak i tiden
3. boota på xp skivan och kör en reparation
Citera
2008-06-27, 22:18
Medlem
1 & 2 Jag har inaktiverat systemåterställningen eftersom att jag inte tyckte att det har hjälpt mig särskilt mycket förut... Dvs. Hade ett virus förut och jag skulle ta systemåterställning men den hänger bara upp sig eller fungerar inte alls. Och så tar den upp onödig plats på hårddisken.

3. Har testat att reparera nu men inget fungerar. På något sätt så har min hårddisk blivit FAT och har bara 127 GB fast den egentligen har 500 GB. :/
Citera
2008-06-27, 22:28
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zpace
1 & 2 Jag har inaktiverat systemåterställningen eftersom att jag inte tyckte att det har hjälpt mig särskilt mycket förut... Dvs. Hade ett virus förut och jag skulle ta systemåterställning men den hänger bara upp sig eller fungerar inte alls. Och så tar den upp onödig plats på hårddisken.

3. Har testat att reparera nu men inget fungerar. På något sätt så har min hårddisk blivit FAT och har bara 127 GB fast den egentligen har 500 GB. :/

1. Du hade haft nytta av den nu...
3. För att kunna utnyttja mer än 127GB måste du ha XP med SP1 eller nyare på CD'n. Reparerade du med samma CD som du installerade datorn ?
Citera
2008-06-28, 13:47
Medlem
Nej, det är inte samma skiva...
Men det kanske går att fixa med Partition Magic? Och nu så har jag formaterat allt och installerat om och allt fungerar igen, utom det där med 127 GB då.
Citera
2008-06-30, 12:09
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zpace
Nej, det är inte samma skiva...
Men det kanske går att fixa med Partition Magic? Och nu så har jag formaterat allt och installerat om och allt fungerar igen, utom det där med 127 GB då.
Installera XP med SP3 så fungerar det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in