Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-07-31, 15:34
  #1
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag undrade om det är en god idé att sälja cannabis till sina kompisar för att få ihop lite extra pengar... Ungefär hur mycket tjänar man och är det lätt att åka fast??
Citera
2003-07-31, 15:48
  #2
Medlem
Självklart är det en god idé!

Sälj inte till fjortisar och hysteriska fruntimmer bara!
Citera
2003-07-31, 15:50
  #3
Medlem
Jag råder dig att ta ut överpriser.

Säg 150-300 kr per gram. Du för hoppas på att de inte är så smarta!
Citera
2003-07-31, 23:15
  #4
Medlem
Lekbarns avatar
Om du bara säljer till människor du litar på och om du är diskret så ska det inte vara några problem.

Hur mycket du tjänar beror ju helt på vad du köper in skitet för och vad du säljer det för. Sen skulle jag inte rekomendera att du kör med blåsnings priser, klart du kan blåsa dem och tjäna en del mer under en kortare tid men även nybörjare lär sig. Det är bättre med trogna, nöjda stamkunder.
Citera
2003-08-01, 02:53
  #5
Medlem
Jo, mycket bra extraknäck så länge du håller en låg profil och håller dig undan farbror blå.

Köp en femma för 350 kr och sälj det som 1 grams gubbar så har du 500 i näven, sen går du till dealaren och handlar en 10:a brass för en 600 och säljer 10 gubbar så har du 1000 spänn, sen går du till dealaren igen och köper en 20:a! som du sen säljer och får in 2000 spänn! Nu knallar du till dealaren med pengarna i näven och handlar in ett halvt hegg (50 g!), när du sålt det så har du 5 lök i näven (rik!) och handlar in ett helt hegg (wopping 100 g!) säljer du det så har du 10.000 spänn i fickan och kan köpa in ett halvt KILO! då dumpar du dealaren och skaffar en riktig fet connection som kan supplya dig med riktigt stora och tunga kakor för nu är du kung!

Sen sitter du där som en fet hasch baron med flera kilos plattor framför dig på bordet och skokartonger fulla med tusenlappar.

(OBS, ovanstående är ju bara i teorin, det är ju självklart olagligt att sälja brajj i verkligheten)
Citera
2003-08-01, 14:59
  #6
Medlem
Knarkkorven!s avatar
precis som de andra skriver så råder jag dig att vara DISKRET.

Sälj ENDAST till personer du litar på 100% (inte de som kan börja snacka/skryta om sin tuffa polare som säljer knark).

Sälj inte till kompisars kompisar utan låt affärerna gå genom kompisen.

Och sista rådet. Sälj ingenting om du har något att förlora om du åker dit. Ett straffregister hänger med hela livet!
Citera
2003-08-03, 17:34
  #7
Medlem
Allra bäst är väl endå att strunta i mellanhanden. Odla själv istället. Lägg 10k på att odla så skall du se att du tjänar jävligt mycket mer än vad du gör om du köper av någon och säljer vidare. Dettat förutsätter ju självklart att du har utrymme / tid / kunskap för det.
Citera
2003-08-03, 23:48
  #8
Medlem
Det finns mycket som du bör tänka på innan du börjar sälja hasch/gräs. Först och främst så måste du vara medveten om att om du blir tagen med ett större parti röka (och 100g är defenitivt ett större parti i dessa sammanhang) så blir brottsrubriceringen automatiskt narkotikabrott, minimistraffet är sex månaders fängelse.

Du kommer inte att göra några stora pengar på att sälja cannabis, om du inte har för avsikt att bedriva storskalig verksamhet, något som kräver arbete och kontakter (inte alltid trevliga kontakter). Om du säljer enbart till nära polare så kommer förtjänsten att vara ganska liten, även om du har fem polare som alla köper 10g av dig i veckan så gör du inte större vinst än ett par tusenlappar i månaden. Dessutom kommer du ju antagligen att röka upp en ansenlig del av rökat själv ("inte jag inte" tänker du kanske nu, vi får väl se).

Sedan tycker jag att du bör rannsaka din själ och tänka över varför du väljer att leva på kriminell verksamhet. Om du gör det som en revolt mot samhället eller dina föräldrar, om du gör det för pengarna, om du gör det för att du tycker att det känns lockande att syssla med det förbjudna o.s.v.

Du kommer antagligen inte att lyckas hålla det helt inom din närmaste kamratkrets, det spelar egentligen ingen roll vilka dina polare är, vissa saker läcker alltid. Inte av illvilja, men av obetänksamhet. Och så småningom kommer du att märka att din vinst ökar betydligt ju fler köpare du får personlig kontakt med, det finns inget substitut till en personlig kran i de här sammanhangen. Samtidigt så ökar naturligtvis vetskapen om dina förehavanden exponentiellt.

Om du vill ha mitt råd (naiv förhoppning, jag vet) så tycker jag att du ska hitta en annan inkomstkälla. Man måste inte ha gjort allt, det är okej att aldrig ha sålt knark, jag lovar.
Citera
2011-04-24, 03:39
  #9
Medlem
lätt under 18 när tråden skapades
Citera
2011-04-27, 22:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Jo, mycket bra extraknäck så länge du håller en låg profil och håller dig undan farbror blå.

Köp en femma för 350 kr och sälj det som 1 grams gubbar så har du 500 i näven, sen går du till dealaren och handlar en 10:a brass för en 600 och säljer 10 gubbar så har du 1000 spänn, sen går du till dealaren igen och köper en 20:a! som du sen säljer och får in 2000 spänn! Nu knallar du till dealaren med pengarna i näven och handlar in ett halvt hegg (50 g!), när du sålt det så har du 5 lök i näven (rik!) och handlar in ett helt hegg (wopping 100 g!) säljer du det så har du 10.000 spänn i fickan och kan köpa in ett halvt KILO! då dumpar du dealaren och skaffar en riktig fet connection som kan supplya dig med riktigt stora och tunga kakor för nu är du kung!

Sen sitter du där som en fet hasch baron med flera kilos plattor framför dig på bordet och skokartonger fulla med tusenlappar.

(OBS, ovanstående är ju bara i teorin, det är ju självklart olagligt att sälja brajj i verkligheten)

haha, jag röstar för dr.bongs metod


----

gah, cOMANDER4, grovaste necro-posten där
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback