2012-11-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Sett den och tyckte den var hemsk. Förstår fortfarande inte hur den kan skrivas in under "komedi" genren. Möjligtvis någon typ av ultrarå/mörk/svart komedi vars element går mig fullständigt förbi. Oehört rå och oförlåtande story i oss djurvänners ögon.

Ojdå. Spännande.

Här ställer svenska språket till det för mig sett till första meningen. Hemsk som i kass eller hemsk som i det övriga du skriver, det vill säga rå och liknande?
Citera
2012-11-22, 12:43
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Ojdå. Spännande.

Här ställer svenska språket till det för mig sett till första meningen. Hemsk som i kass eller hemsk som i det övriga du skriver, det vill säga rå och liknande?

Lite av varje egentligen. Filmen lunkar mest på under hela speltiden och den enda poängen tycks vara hur värdelöst det är att befinna sig i samhällets bottenskrap typ. Och dessutom spelar även det jag skrev i föregående inlägg in. Nu var det visserligen gott och väl 1.5 år sedan jag såg den så för en mer detaljerad redogörelse får du hitta någon som har den i någorlunda färskt minne.
Citera
2012-11-22, 23:58
Medlem
Vill verkligen se fler filmer som Chaser, Mermories of Murder och I Saw the Devil. De blandar helt rätt mellan nerv, action och lägre tempo. Blir lätt att filmer, för min egen smak, blir lite för mycket av det ena eller andra. Förslag? Gärna koreanska.

Får gärna utspela sig i mörker!
Citera
2012-11-23, 01:09
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Vill verkligen se fler filmer som Chaser, Mermories of Murder och I Saw the Devil. De blandar helt rätt mellan nerv, action och lägre tempo. Blir lätt att filmer, för min egen smak, blir lite för mycket av det ena eller andra. Förslag? Gärna koreanska.

Får gärna utspela sig i mörker!
The Yellow Sea

Har du sett A Bittersweet Life?

Cruel Winter Blues och Sunflower kanske kunde passa också.

A Dirty Carnival och Rough Cut

Vet inte om detta är just vad du söker, men bra filmer är det i alla fall om du frågar mig.
Finns säkert stor chans du sett dessa också, men i och med att Memories of Murder och Chaser gått dig förbi så kanske du inte sett dessa heller.

Jo, i övrigt så gillade jag Barking dogs never bite och jag är djurvän, så se den och avgör själv tycker jag!

Det fanns några scener som var rätt roliga faktiskt. Men det var kanske ganska rå och konstig humor, vad vet jag...
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-11-23 kl. 01:13.
Citera
2012-11-23, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
The Yellow Sea

Har du sett A Bittersweet Life?

Cruel Winter Blues och Sunflower kanske kunde passa också.

A Dirty Carnival och Rough Cut

Vet inte om detta är just vad du söker, men bra filmer är det i alla fall om du frågar mig.
Finns säkert stor chans du sett dessa också, men i och med att Memories of Murder och Chaser gått dig förbi så kanske du inte sett dessa heller.

Ingen av dem hade gått mig förbi om du läst mer noggrant Såg The Chaser när den kom och såg nu om Memories of Murder.

A Bittersweet Life tyckte jag nog blev lite för artsy stundtals, snarare än spännande. A Dirty Carnival har jag haft på datorn länge, den kanske det kan bli. Många säger att Yellow Sea är alldeles för spretig, men den har alltså nerv?
Citera
2012-11-23, 06:36
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ingen av dem hade gått mig förbi om du läst mer noggrant Såg The Chaser när den kom och såg nu om Memories of Murder.

A Bittersweet Life tyckte jag nog blev lite för artsy stundtals, snarare än spännande. A Dirty Carnival har jag haft på datorn länge, den kanske det kan bli. Många säger att Yellow Sea är alldeles för spretig, men den har alltså nerv?

Yellow sea är storymässigt verkligen all over the place, fösta tredjedelen, innan det blir så införnaliskt rörigt är helt ok dock. A Dirty Carnival ska du ju helt enkelt bara se, snarast möjligt dessutom!
Citera
2012-11-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Yellow sea är storymässigt verkligen all over the place, fösta tredjedelen, innan det blir så införnaliskt rörigt är helt ok dock. A Dirty Carnival ska du ju helt enkelt bara se, snarast möjligt dessutom!

Uppfattat! Ser den i kväll.
Citera
2012-11-23, 16:32
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Uppfattat! Ser den i kväll.
A Dirty Carnival är SKITBRA! Jag gillar Yellow Sea också och tycker nog du ska ge den en chans också, även om den inte är lika bra som A Dirty Carnival...

Rakii - Har fått suttit och gått igenom massa sidor i den här tråden då jag tror jag raderat bort massor med filmer jag inte sett. I alla fall så såg jag då att du nämnde en film som heter:

Jigoku (1960)
http://www.imdb.com/title/tt0154683/

Har du sett denna, och i så fall, var den bra? Jag snubblade därefter på några andra filmer:

Helvetets Port (1953)
http://www.imdb.com/title/tt0045935/

Jigoku (1999)
http://www.imdb.com/title/tt0269401/

Ranpo Jigoku aka Rampo Noir (2005)
http://www.imdb.com/title/tt0423034/

Tyckte dessa verkade intressanta och undrar nu om någon sett dessa, eller i alla fall någon av dem.
Jag antar att någon sett Rampo Noir i alla fall?
Citera
2012-11-23, 19:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Rakii - Har fått suttit och gått igenom massa sidor i den här tråden då jag tror jag raderat bort massor med filmer jag inte sett. I alla fall så såg jag då att du nämnde en film som heter:

Jigoku (1960)
http://www.imdb.com/title/tt0154683/

Har du sett denna, och i så fall, var den bra? Jag snubblade därefter på några andra filmer:

Nej, trots att jag har haft den på hårddisken i evigheter har jag ännu inte sett den. Ser knappt film alls nuförtiden så därför som mitt skrivande har upphört en del i tråden. Om du ser filmen kan du alltid säga hur den var efteråt!
Citera
2012-11-24, 02:19
Medlem
Trodde jag hade A Dirty Carnival men verkar ha tagit bort den, fick istället bli Reign of Assassins. Helt okej, sista timmen klart bäst, landar på en tvåa. Men ärligt, blir galen på detta efterdubbande de håller på med i Kina och Hong Kong. Och som om det inte vore nog, dubbas Michelle Yeoh inte av sig själv utan av Kelly Lin.
Citera
2012-11-24, 15:02
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Trodde jag hade A Dirty Carnival men verkar ha tagit bort den, fick istället bli Reign of Assassins. Helt okej, sista timmen klart bäst, landar på en tvåa. Men ärligt, blir galen på detta efterdubbande de håller på med i Kina och Hong Kong. Och som om det inte vore nog, dubbas Michelle Yeoh inte av sig själv utan av Kelly Lin.

Ja storyn är faktiskt riktigt bra i den filmen, men som du sa... Dubben xD
Citera
2012-11-25, 02:09
Medlem
NirvanAs avatar
Såg koreanska Deranged. Riktigt bra och spännande thriller med en handling som verkligen tilltalande mig. Har alltid varit svag för epidemier/kaos etc, koreanerna är duktiga dessa filmer, man sitter "on the edge" hela tiden.

Om nån annan ser den:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in