Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-26, 21:56
  #1
Avstängd
{I}{K}{E}s avatar
När jag jag var ung, för ett par årtionden sedan så smakade ostbågarna mer "ost" har jag inbillat mig.
Någon annan som inbillat sig samma sak?

Nuförtiden så smakar de bara majsmjöl som legat i en gammal strumpa
Citera
2008-06-26, 22:17
  #2
Medlem
Här håller jag helt med. Fanns även cheddar bågar och dom hade djävligt mycket smak. Min klara favorit.
Citera
2008-06-26, 22:33
  #3
Medlem
Afonsos avatar
Även jag måste hålla med. Har undrat om min smak förändrats eftersom jag blivit besviken flera gånger på sistone..
Citera
2008-06-26, 23:06
  #4
Avstängd
Schnitzel Fritzs avatar
Köp Cheezballz istället. Smakade dom en gång, sen köpte jag aldrig menlösa ostbågar mer.
Citera
2008-06-27, 03:26
  #5
Medlem
Kiress avatar
Jag är helt såld på OLW's cheese crunchers, den starka versionen, flamming hot eller vad dom nu heter.
Citera
2008-06-27, 07:29
  #6
Avstängd
{I}{K}{E}s avatar
Men varför?
Är de snåla, eller är det en EU-anpassning?
Citera
2008-06-27, 08:13
  #7
Medlem
Carl Serungs avatar
Va märkligt, tänkte precis på samma sak igår. OLW ostbågarna smakar ju inte ost längre?! smakar mest "majs". Är det läge å skicka ett kollektivt klagobrev till OLW där vi kräver tillbaka den riktiga ostsmaken.??
Citera
2008-06-27, 08:22
  #8
Medlem
Håller med dig, ostbågarna nu för tiden smakar inte alls som när man var liten. Förr var ostbågar min absoluta favorit, men jag har mer och mer gått över tillandra snacks.
Citera
2008-06-27, 08:31
  #9
Medlem
RAWers avatar
Har kanske med allt gnäll om att ostbågar chips etc innehåller så mycket "onyttigt" fett så dom plockar bort god bitarna, för att nöja detta gnäll från hälso myndigheten..:s.. vem vet... håller med om att det var godare förr.
Citera
2008-06-27, 13:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAWer
Har kanske med allt gnäll om att ostbågar chips etc innehåller så mycket "onyttigt" fett så dom plockar bort god bitarna, för att nöja detta gnäll från hälso myndigheten..:s.. vem vet... håller med om att det var godare förr.
Jag tycker nog att smaken hade förändrats innan de började med nyttigare fetter.
Citera
2008-06-27, 14:27
  #11
Medlem
Mortal Sins avatar
Det är en oroväckande trend min förkalkade ådror brast när jag läste att chipstillverkarna ska byta till solrosolja från den härligt feta palmoljan.
Ett tecken på att ostbågarna är blivit sämre är att händerna inte längre luktar fitta efter intag.
Citera
2008-06-27, 15:06
  #12
Medlem
Roger Pontares avatar
Jag skicka ett mejl till OLW och hörde om dom ändrat receptet dom sista 10 åren, här är svaret:

Hej!

Tack för ditt mail.

Beklagar att du fått produkt du inte är nöjd med.
Vi har inte ändrat något med receptet på ostbågarna.
Dom ska smaka som dom alltid gjort.
Sänder över dina sympunkter till vår kvalitétschef..

Vill du kan du reklamera påsen/påsarna.
Då skickar du in produktpåsen med 1dl av innehållet.
Skriver ett brev om vad du vill reklamera.
Adressen står på baksidan glöm inte skriva namn och adress.

Naturligtvis ersätter vi dig för produkt och porto.

Ha en bra dag!


Vänliga hälsningar


Pernilla Törnkvist
Konsumentkontakt
OLW Sverige AB
____________________
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback