Citat:
Ursprungligen postat av RoLLiT
Ja nu är det så att flera personer har berättat för mig att filmen är baserad på en sann berättelse med han och advokaten.
Kollade lite på Google, men fann inget som besvara min fråga.
(Nu vet vi ju alla som ser true story filmer att dom överdriver extremt mycket bara för att få tittarna intresserade att kolla vidare)
Men nu menar jag att dom trippa iväg till Las Vegas och sökte efter den Amerikanska drömmen.
Är detta sant?
Sök upp massor med info om Hunter Thompson, det är han som raul duke baseras på. Efter att ha sett en dokumentär där dom visar hur johnny depp bor hos honom en månad för att snappa upp hans sätt att vara och kroppsmotorik osv så fick jag mycket mer respekt för honom som skådespelare.
Anledningen till att han skrev boken med "raul duke" och "dr gonzo" som alias ska enligt ryktet vara att han aldrig ville erkänna alla droger osv. Läs gärna boken så får du lite hum om vart dom ändrat saker för att passa i filmformat.
En annan bok av Hunter S Thompson som alla borde läsa är "fear and loathing on the campaigntrail '72". Där skriver han som sig själv(alltså utan alias) och det är ju nästan lite liknande beteende som i Fear and loathing in las vegas.
Se också dokumentären från 70-talet där ralph steadman(han som ritat bilderna till Fear and loathing böckerna) följer med hunter ett par dagar och ska försöka intervjua honom.
Myclet intressant person och en sjuhelvetews författare