• 52 194 online
  • 1 129 073 medlemmar
  • 58 582 462 inlägg
  • 1
  • 2
2008-06-24, 20:39
Medlem
MastrCeefs avatar
Tjena!

Jag lånade ut mitt Super Nintendo till mina idiotiska kusiner och nu efter ett par år har jag äntligen fått tillbaks den. Jag blev helt galen när jag fick se konsolen, den var fan helt jävla gulgrå. Konsolen ser ju fan ut som en kinesisk kopia. Läste på Google att plasten byter färg pga. UV-strålningar eller något liknande.

Har lust att krossa mitt Snes i bitar nu och bryta nacken på mina kusiner . Någon här som haft ett liknande problem som mig?

Någon som vet hur man blir av med den fula jävla skit färgen?

Tacksam för all hjälp. Mvh MastrCeef
Citera
2008-06-24, 20:44
Medlem
Fan vad du måste ha brytt dig om ditt SNES när du har lånat ut det "i ett par år".

Låter som att kusinerna är problemet.
Citera
2008-06-24, 21:11
Medlem
MastrCeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Fan vad du måste ha brytt dig om ditt SNES när du har lånat ut det "i ett par år".

Låter som att kusinerna är problemet.

Dom bor utomlands.
Citera
2008-06-25, 04:08
Medlem
Zaciis avatar
Jag köppte ett Super Nintendo på Tradera för nått år sedan. På bilden så det bra ut, bilden var tagen uppifrån. Men det visade sig att den undre halvan av Super Nintendot var gul-blekt. Ser inte alls snyggt ut.

Jag tror inte det finns något sätt att få tillbaka orginal färgen. Möjligtvis om man hittar exakt samma färg och målar om den. Men det blir nog inte heller speciellt snyggt om man gör det själv.
Citera
2008-06-25, 08:21
Medlem
Megalomanias avatar
Pensla den med Klorin eller nått kanske kan funka?

Mitt NES har klarat sig bra mot missfärgningar utom luckan som har har en något gulare ton. Det är fan skumt det där.
Citera
2008-06-25, 09:57
Medlem
assmans avatar
http://games.slashdot.org/article.pl.../01/17/0724217
Citera
2008-06-26, 20:09
Avstängd
adisbladiss avatar
Finns tyvärr ingenting att göra åt saken, det gäller väl att hålla maskinen ifrån solljus i den mån det går ifall jag har förstått rätt.
Citera
2008-06-26, 22:42
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adisbladis
Finns tyvärr ingenting att göra åt saken, det gäller väl att hålla maskinen ifrån solljus i den mån det går ifall jag har förstått rätt.

Så att ha den instängt i ett skåp borde inte vara något problem?
Jag har både ett NES och ett SNES (NTSC-varianten) och vill gärna att de ska fortsätta vara i nyskick.

Det är alltså en helt vanlig solblekning som orsakar gulnandet?
Citera
2008-06-27, 15:22
Medlem
Evolution!s avatar
Det enda vettiga du kan göra är att leta på tradera eller ebay & köpa en trasig konsol & byta ut skalet.

Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing

Det är alltså en helt vanlig solblekning som orsakar gulnandet?

Ja! Håll den borta från solens strålar så behåller den sin vackra gråa färg!
Citera
2008-06-28, 03:59
Medlem
roccs avatar
Kop dig ett nytt supernintendo for 500 kr om det betyder sa mycket for dig.
Hoppas dina kusinernas nackar ar varda mer en det.
Citera
2008-07-13, 22:10
Medlem
GnutAhs avatar
hehe, mitt SNES blev också det med åren.

bestämde mig för att "styla" det lite.

Så jag tog isär allting och lackerade de delarna som hade blivit gula svarta, samt bytte den röda power-dioden till en UV.

Det blev sjukt fränt. visst jag får inga pengar för den om jag skulle vilja sälja den, men vem är så dum så han säljer sitt SNES?
Citera
2008-07-14, 11:54
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GnutAh
hehe, mitt SNES blev också det med åren.

bestämde mig för att "styla" det lite.

Så jag tog isär allting och lackerade de delarna som hade blivit gula svarta, samt bytte den röda power-dioden till en UV.

Det blev sjukt fränt. visst jag får inga pengar för den om jag skulle vilja sälja den, men vem är så dum så han säljer sitt SNES?

Kolla ebay sa far du se vılka som ar sa dumma att de saljer sına NES .
Citera
  • 1
  • 2