2008-06-24, 16:28
Medlem
Kalashnikov_s avatar
Hej
Hade tänkt att omformatera min dator / installera om den, vet inte hur man ska säga..
Nu är det så att jag vill spara en mapp på min D hårdisk. Har ingen USB elr något att föra över på. I den mappen ligger musik,film osv. Så går det att ta bort allt på C & D disken men spara en mapp?
Tack på förhand, ursäkta för min dåliga förklaring!
Citera
2008-06-24, 16:33
Medlem
Dr Wolfs avatar
Om du har 2 partitioner...

... en C och en D och sparar filmer etc på D kan du formatera om C-delen.
Dock skulle jag personligen ta en extern backup på datat du vill spara för säkerhets skull
Citera
2008-06-24, 16:33
Medlem
TheDoctors avatar
Det borde väl gå att skapa en ny partition på datorn, som är lika stor eller lite större än mappen som du vill spara. Sedan flyttar du in mappen på den partitionen och formaterar allt förutom den partitionen.
Citera
2008-06-24, 16:34
Medlem
kimdah2002s avatar
Nej det går inte...

Vad du gör är:
1. Lägg mappen på D: och formatera bara om C: och installera om operativsystemet
2. Flytta mappen från D: till C: och formatera sedan om D:
3. Flytta tillbaka mappen till D:

Klart...
Citera
2008-06-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej det går inte...

Vad du gör är:
1. Lägg mappen på D: och formatera bara om C: och installera om operativsystemet

Klart...

Ser ingen anledning till att formatera om D: över huvud taget.
Håller du bara tungan rätt i mun när du formaterar om C: så ska det gå bra.
Får man fråga varför du formaterar om?
Citera
2008-06-24, 16:47
Medlem
Kalashnikov_s avatar
Min dator är så full me skit och små virus, inget funkar. Så jävla seg dator oxå. Men mest mkt skit
Citera
2008-06-24, 16:47
Medlem
Kalashnikov_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej det går inte...

Vad du gör är:

Klart...

De tar ju en jävla tid...Och måste ja ha skiva för att formatera :O ?
Citera
2008-06-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalashnikov_
De tar ju en jävla tid...Och måste ja ha skiva för att formatera :O ?

Skit i att formatera D: ta bara bort all förutom den mappen på disken istället. CTRL+A och välj bort mappen du vill spara.
Ja en skiva är ju bra att ha om du ska lägga in windows på nytt. Dessutom kan du inte formatera om systemdisken annars.
Ja det tar en jävla tid. Sätt av en helg om du vill få allt att fungera som du vill igen
Citera
2008-06-24, 17:19
Medlem
Kalashnikov_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncg
Skit i att formatera D: ta bara bort all förutom den mappen på disken istället. CTRL+A och välj bort mappen du vill spara.
Ja en skiva är ju bra att ha om du ska lägga in windows på nytt. Dessutom kan du inte formatera om systemdisken annars.
Ja det tar en jävla tid. Sätt av en helg om du vill få allt att fungera som du vill igen

Ah, men ja var hemma hos en polare, han stoppa in skiva och höll på. tog inte lång tid så va allt "nytt" haha
Citera
2008-06-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ah, men ja var hemma hos en polare, han stoppa in skiva och höll på. tog inte lång tid så va allt "nytt" haha

Då tycker jag att du ska bjuda polaren på ett par bärs mot att han hjälper dig lite på traven.
Citera
2008-06-24, 19:07
Medlem
Kalashnikov_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncg
Då tycker jag att du ska bjuda polaren på ett par bärs mot att han hjälper dig lite på traven.

Haha jo de skulle va gött ju
Men han kommer hem nästa vecka, sommar du vet. Men så enklaste sättet är att omformatera först C, sen dra in min musik mapp i C och formatera D ?
Citera
2008-06-24, 19:13
Medlem
Citat:
Haha jo de skulle va gött ju
Men han kommer hem nästa vecka, sommar du vet. Men så enklaste sättet är att omformatera först C, sen dra in min musik mapp i C och formatera D ?
Ja det är det men det är onödigt att formatera d: för där kan du lika gärna ta bort skräp/sånt du inte vill ha manuellt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in