• 1
  • 2
2008-06-24, 16:48
Medlem
Akdrs avatar
Låt routern stå en stund (om den fungerar så) så att den rensar dns:en och allt annat smått och gott!
Citera
2008-06-24, 17:28
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doris_day
Sitter du bakom en router och isf vilket fabrikat och typ?

Jag har två datorer, och den jag testade med förut är också bakom en RP614v4! Nu provade jag med den andra datorn, som är bakom en D-Link DIR-655, och då gick det utmärkt.

Det måste vara något inbyggt i RP614v4 som hindrar just den adressen. Vi kan ju knappast uppleva samma fenomen annars.
Citera
2008-06-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Jag har två datorer, och den jag testade med förut är också bakom en RP614v4! Nu provade jag med den andra datorn, som är bakom en D-Link DIR-655, och då gick det utmärkt.

Det måste vara något inbyggt i RP614v4 som hindrar just den adressen. Vi kan ju knappast uppleva samma fenomen annars.

Där ser man! Jag provade med lite färskare firmware till routern, men det hjälpte inte heller. Antar att man måste vända sig till Netgear... Jag testar det och återkommer.
Senast redigerad av doris_day 2008-06-24 kl. 18:18. Anledning: Litet tillägg
Citera
2008-06-24, 22:33
Medlem
Varför hittar FF och IE inte http://gd.se? Ant.löst!

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub

Netgear svarade (snabbt ):

"I will email you a new firmware that solves this issue. After the upgrade, do a factory reset of the router and configure it again. The problem is with short domain names like di.se, sr.se or like in your case, gd.se"

Säg till om du vill att jag skickar uppgraderingen till dig när jag får den.
Citera
2008-06-25, 10:41
Medlem
Löst!

Nu är problemet med att ta sig in på platser med mycket korta domännamn, (ex vis di.se, sr.se och gd.se) löst
Routern [Netgear RP614v4] behövde uppgradering av firmware till RP614v4_V1[1].0.5_02.18.bix
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in