Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-24, 00:16
  #1
Medlem
Tag_Mans avatar
Från början skulle kanske denna tråd placeras i Cannabis-forumet, men saker och ting förändrades och nu hör detta ämne nog hemma bäst i detta forum.

Jag och en vän var just med om en väldigt skrämmande upplevelse. Är fortfarande väldigt upprymd och måste bara få dela med mig om vad som hände ikväll, ungefär en timma sen i skrivande stund.

Jag ska ta det hela från början.
Jag om min vän hade bestämt träff ute på en åker där vi nyligen har planterat ut några små frön. Vi skulle titta till dem och se till att plantorna inte åts upp av sniglar eller liknande. Det var altså marijuanaplantor, och vi började fundera över var vi skulle hänga upp och torka växterna när de var skördade, ingen av oss vill hänga dom hemma hos våra föräldrar.

Förra året upptäkte vi en gammal övergiven stuga/torp ute i en skog någorlunda nära där vi befann oss, och vi tänkte att där skulle kanske vara en perfekt plats, om vi kom in.

Det finns ingen stig dit så vi fick gå en liten bit genom skogen och tillslut kom vi fram. Jag gick nästan rakt in i en gammal ståltrådsliknande gammalt staket eller liknande, och varnade min kompis som var med. Torpet är väldigt gamalt, gissningsvis från början av 1900-talet eller liknade. "Trädgården" är totalt igenvuxen och torpet i princip täkt av mossa. Nåja, vi närmade oss stugan snett bakifrån, det var lite smådunkelt och vi smög oss fram. Baksidan och kortsidan mot oss hade inga förster. Vi rundade huset och tittade in genom ett fönster, då stelnade båda till. Innanför fönstret på fönsterbrädet satt en katt. (Det var väldigt skrämmande då detta måste innebära att någon "bodde" eller vistades i torpet, det var också så mörkt i huset att man inte såg in, man såg bara katten innanför fönstert, och jag kan garantera att den/det som var där inne tittade ut på oss). Detta slog genom mitt huvud på en bråkdelssekund, och under den tiden så vände katten sitt huvud mot oss, (detta var det hemskaste) vi såg först bara ena ögat, sedan det andra, och det liknade inget öga. Det var en halvt genomskinlig, mörk böld.

Jag minns bara att jag sa "Fyfan vad läskigt" sen sprang jag för mitt liv, jag var helt skräckslagen. Min kompis kom efter. När jag springer så fastnar jag rakt i ståltråden som jag nämnde tidigare, efter att ha lyckats ta mig loss så sprang vi så fort vi kunde ut ur skogen och upp till en cykelväg.

Vid cykelvägen började vi upphetsat prata igenom var vi hade sett. Helt tydligt bodde någon eller något där ute i skogen i det bortglömda torpet, tillsammans med en hemsk, missbildad katt. Jag tror inte vem som helst gör det...

Under tiden som vi står och pratar så kommer en katt upp på cykelvägen. Det var inte samma katt, men den kom från precis samma håll som stugan. Tänk er en grå/brun väldigt gammal katt, med sliten och yvig päls, den haltade nästan fram. En riktigt häxkatt. Det första jag tänkte löjligt nog var att det var "häxan" som bodde i torpet som hade omvandlat sig till en katt och följt efter oss. Den haltade mot oss och började röra sig krig oss i cirklar och gjorde konstiga utfall mot oss. Den betedde sig allmänt kusligt. Efter ett tag så gick den ut i det höga gräset på sidan av cykelvägen och vi såg den inte mer, tillsammans. Vi stod nu i kanske 10 minuter och diskuterade ytterligare, nu även denna kusliga katt. Våra vägar skiljdes sedan och vi gick hemåt åt varsitt håll. Jag var lite illa till mods och kollade ständigt ut mot det höga gräset för att se om katten följde efter, men kom efter ett tag på mig själv och tyckte jag var fruktansvärt löjlig som var rädd för en katt. Jag samlade mig och fortsatte gå som vanligt.

Men efter bara kanske 10 meter kände jag en rysande känsla av att något följde mig, jag vände mig om och ser katten gåendes efter mig, bara några meter bakom mig. Den tittade på mig. Det blev för mycket och jag sprang för livet.....


Jag kan inte säga att detta var något övernaturligt, men det kändes som det. Jag vet inte vad jag upplevde ikväll eller hur jag ska tolka det.
Är fortfarande lite skakis över kvällens händelse...

Nån som har någon kommentar?
Citera
2008-06-24, 00:34
  #2
Medlem
Crackiesmallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tag_Man
Från början skulle kanske denna tråd placeras i Cannabis-forumet, men saker och ting förändrades och nu hör detta ämne nog hemma bäst i detta forum.

Jag och en vän var just med om en väldigt skrämmande upplevelse. Är fortfarande väldigt upprymd och måste bara få dela med mig om vad som hände ikväll, ungefär en timma sen i skrivande stund.

Jag ska ta det hela från början.
Jag om min vän hade bestämt träff ute på en åker där vi nyligen har planterat ut några små frön. Vi skulle titta till dem och se till att plantorna inte åts upp av sniglar eller liknande. Det var altså marijuanaplantor, och vi började fundera över var vi skulle hänga upp och torka växterna när de var skördade, ingen av oss vill hänga dom hemma hos våra föräldrar.

Förra året upptäkte vi en gammal övergiven stuga/torp ute i en skog någorlunda nära där vi befann oss, och vi tänkte att där skulle kanske vara en perfekt plats, om vi kom in.

Det finns ingen stig dit så vi fick gå en liten bit genom skogen och tillslut kom vi fram. Jag gick nästan rakt in i en gammal ståltrådsliknande gammalt staket eller liknande, och varnade min kompis som var med. Torpet är väldigt gamalt, gissningsvis från början av 1900-talet eller liknade. "Trädgården" är totalt igenvuxen och torpet i princip täkt av mossa. Nåja, vi närmade oss stugan snett bakifrån, det var lite smådunkelt och vi smög oss fram. Baksidan och kortsidan mot oss hade inga förster. Vi rundade huset och tittade in genom ett fönster, då stelnade båda till. Innanför fönstret på fönsterbrädet satt en katt. (Det var väldigt skrämmande då detta måste innebära att någon "bodde" eller vistades i torpet, det var också så mörkt i huset att man inte såg in, man såg bara katten innanför fönstert, och jag kan garantera att den/det som var där inne tittade ut på oss). Detta slog genom mitt huvud på en bråkdelssekund, och under den tiden så vände katten sitt huvud mot oss, (detta var det hemskaste) vi såg först bara ena ögat, sedan det andra, och det liknade inget öga. Det var en halvt genomskinlig, mörk böld.

Jag minns bara att jag sa "Fyfan vad läskigt" sen sprang jag för mitt liv, jag var helt skräckslagen. Min kompis kom efter. När jag springer så fastnar jag rakt i ståltråden som jag nämnde tidigare, efter att ha lyckats ta mig loss så sprang vi så fort vi kunde ut ur skogen och upp till en cykelväg.

Vid cykelvägen började vi upphetsat prata igenom var vi hade sett. Helt tydligt bodde någon eller något där ute i skogen i det bortglömda torpet, tillsammans med en hemsk, missbildad katt. Jag tror inte vem som helst gör det...

Under tiden som vi står och pratar så kommer en katt upp på cykelvägen. Det var inte samma katt, men den kom från precis samma håll som stugan. Tänk er en grå/brun väldigt gammal katt, med sliten och yvig päls, den haltade nästan fram. En riktigt häxkatt. Det första jag tänkte löjligt nog var att det var "häxan" som bodde i torpet som hade omvandlat sig till en katt och följt efter oss. Den haltade mot oss och började röra sig krig oss i cirklar och gjorde konstiga utfall mot oss. Den betedde sig allmänt kusligt. Efter ett tag så gick den ut i det höga gräset på sidan av cykelvägen och vi såg den inte mer, tillsammans. Vi stod nu i kanske 10 minuter och diskuterade ytterligare, nu även denna kusliga katt. Våra vägar skiljdes sedan och vi gick hemåt åt varsitt håll. Jag var lite illa till mods och kollade ständigt ut mot det höga gräset för att se om katten följde efter, men kom efter ett tag på mig själv och tyckte jag var fruktansvärt löjlig som var rädd för en katt. Jag samlade mig och fortsatte gå som vanligt.

Men efter bara kanske 10 meter kände jag en rysande känsla av att något följde mig, jag vände mig om och ser katten gåendes efter mig, bara några meter bakom mig. Den tittade på mig. Det blev för mycket och jag sprang för livet.....


Jag kan inte säga att detta var något övernaturligt, men det kändes som det. Jag vet inte vad jag upplevde ikväll eller hur jag ska tolka det.
Är fortfarande lite skakis över kvällens händelse...

Nån som har någon kommentar?

Det var en mycket spännande läsning måste jag först och främst säga, och jag vill veta vart denna stugan ligger vore spännande att röra sig dit någon kväll när man e på lyset och då förhoppningsvis med hjälp av alkoholen våga sig in
Citera
2008-06-24, 06:28
  #3
Medlem
Jag är förvånad att första svaret inte innehöll nått i stil med " De kan inte ha varigt så att ni hade rökt på?" eller nått sånt :P

Mycke intressant måste jag säga. Att ni såg en katt inne i huset betyder ju inte att det bor någon där. Det kan ha varigt en vild katt som skadat sig eller nått. Sen att den "bodde" i huset kan bero på att nån uteliggare eller nått sover där ibland och ger den mat eller nått.
Och katten som kom upp på cykelvägen är mest troligt oxå en vildkatt. Och att den följde efter dig senare kan bero på att den nån gång fått mat av en uteliggare eller liknande och hoppades på att få nått av dig.

Jag tror att de som gjorde att de vart läskigt beror på husets plats, utseende, att de va svart i huset med mera. Katten i fönstret fick ni som en bonus hehe.

Visst, de kan spöka i huset men jag tror inte att de ni va med om hade nått med spöken att göra.
Citera
2008-06-24, 17:17
  #4
Medlem
Tag_Mans avatar
Haha, ja först kan jag faktiskt klargöra ett vi båda var i helt nyktert tillstånd.

Förra sommaren, då vi upptäckte huset så gick vi runt och studerade hur vida man kunde ta sig in eller ej, utan att bryta upp något, och icke. Jag kan med all säkerhet säga att katten inte hade tagit sig in själv. Jag vill även klargöra att den senare katten lämnade oss i säkert 20 minuter efter att den först visat sig. Jag var den enda av oss som försökte skrämma bort den, och när jag sedan var ensam så smög den sig på mig, PRECIS när jag slutade vara vaksam.

Det måste inte bestämt spöka i torpet, det var mest väldigt kusligt och jag fick känslan av att någon/något där inne i huset iaktog oss med onda ögon, förutom katten.
Citera
2008-06-24, 23:39
  #5
Medlem
RobinTheBraves avatar
Stick dit igen och undersök det hela! Annars kommer du ångra dig hela livet!
Citera
2008-06-25, 00:32
  #6
Medlem
Tag_Mans avatar
Vi var förbi en sväng runt torpet för att smyga lite, men det var så jäkla kusligt att vi drog, vi måste dock få svar...
Citera
2008-06-25, 01:00
  #7
Medlem
Apollinaires avatar
Hela historien verkar grymt skrämmande. Det där med katten som dök upp precis när du kände en närvaro bakom dig var riktigt läskigt.

Förmodligen är huset bara ett tillhåll för hemlösa katter, och katten som följde efter dig var nog bara ute efter en bit mat
Citera
2008-06-25, 02:57
  #8
Medlem
Rawmaxs avatar
Stick tillbaka och kolla upp det under dagtid kanske?
Citera
2008-06-25, 11:10
  #9
Medlem
Tenzings avatar
Damn, vilka minnen jag får. Minns när jag var 10-12år och "undersökte" massa tomma torp och liknande i skogen där jag bodde.
Vilken jävla spänning.

Är mörkrädd än idag (23år), beror nog mkt på att jag haft så jävla dålig syn, men aldrig använt glasögon. Det gjorde mörker ännu läskigare eftersom jag inte kunde avgöra vad det faktiskt var jag såg.

Men ändå så plågade man sig själv med promenade i mörka skogar osv.

Vart ligger stugan?
Känner mig redo att bli ung igen
Citera
2008-06-26, 18:49
  #10
Medlem
Tag_Mans avatar
Stugan finns i uppsalaområdet
Citera
2008-06-26, 19:28
  #11
Medlem
MassiveAttacks avatar
Skulle vara intressant att få se ett foto.
Citera
2008-06-26, 21:51
  #12
Medlem
Bulawayos avatar
Tag Man, jag tycker nog att du borde gå dit dagtid och knacka på dörren. Om det är någon där så kan du be om ursäkt för att du smyger omkring i dennes trädgård. Vill det sig väl kanske det kan bli vänskap för livet. Håll oss uppdaterade om vad det är för slags filur som bor där, eller alternativt om inbrottet om det inte bor någon där
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback