Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-08, 17:20
  #1033
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
[quote=carminaburana|87913503]Ja d
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ja där satt den, sista avsnittet. Det var ett bra avsnitt, och väldigt smart att ha avsnittet

En era går i graven!
Det var ju väntat dock. Hela säsongen har byggt upp till att det skulle vara väldigt likt sista Seinfeld-avsnittet. Saknade några karaktärer i rättsalen dock. Men började garva när hon från "The Doll" kom in som vuxen.

Vad menar du med hamna på samma avdelning som Jerry och co? De skådisarna har ju dels varit med i Curb som är en serie där Seinfeld existerar i det universumet som en serie=Seinfeld är i Curb en påhittad serie och de riktiga skådisarna har såklart aldrig suttit i fängelse+att Seinfeld la ner 1998 och i sista avsnittet fick de ett års fängelse. Så även om skådisarna från Seinfeld inte varit med i Curb och LD aldrig varit känd som skaparen av Seinfeld i Curb hade gänget från Seinfeld varit fria i 25år.

Så... va?
Citera
2024-04-08, 19:28
  #1034
Medlem
carminaburanas avatar
[quote=IWannaBeAdored|87913684]
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ja d

Det var ju väntat dock. Hela säsongen har byggt upp till att det skulle vara väldigt likt sista Seinfeld-avsnittet. Saknade några karaktärer i rättsalen dock. Men började garva när hon från "The Doll" kom in som vuxen.

Vad menar du med hamna på samma avdelning som Jerry och co? De skådisarna har ju dels varit med i Curb som är en serie där Seinfeld existerar i det universumet som en serie=Seinfeld är i Curb en påhittad serie och de riktiga skådisarna har såklart aldrig suttit i fängelse+att Seinfeld la ner 1998 och i sista avsnittet fick de ett års fängelse. Så även om skådisarna från Seinfeld inte varit med i Curb och LD aldrig varit känd som skaparen av Seinfeld i Curb hade gänget från Seinfeld varit fria i 25år.

Så... va?



Vet inte, jag hade tänkta att det var som nån surrealistiskt metavärld eller nåt.
Citera
2024-04-09, 00:27
  #1035
Medlem
Elementarts avatar
En ganska bra final ändå,
. Mycket som har hänt sedan dess Även om jag är ett stort fan av Seinfeld, så tog det tid innan jag började titta på Curb Your Enthusiasm, tror jag började följa det runt säsong 7. Brukar vanligtvis ha ganska svårt o fastna för sitcoms, efter 2000 tror jag inte att jag har följt en annan sitcom.

Curb's Last Day on Set: https://www.youtube.com/watch?v=_GdQNpa69JE (innehåller spoilers, så se inte förrän ni sett klart sista avsnittet).
__________________
Senast redigerad av Elementart 2024-04-09 kl. 01:14.
Citera
2024-04-09, 14:53
  #1036
Medlem
AllHailBoognishs avatar
__________________
Senast redigerad av AllHailBoognish 2024-04-09 kl. 14:56.
Citera
2024-04-09, 22:12
  #1037
Medlem
Elementarts avatar
Vilket avsnitt skulle ni säga var sämst i serien? För mig är det nog Car Periscope, tyckte att hela idén med ett teleskop när du kör bil kändes dålig.
Citera
2024-04-09, 22:51
  #1038
Medlem
HerrGickhans avatar
Tittade på avsnitt 1 från första säsongen. Temat för det avsnittet var »byxtältet« precis det som uppstod i fängelset i slutet innan Jerry Seinfeld kom. Cirkeln är sluten.
Citera
2024-04-17, 17:51
  #1039
Medlem
Ooohhh !! En tråd blockerad från Googles sökresultat.

Efter tolv säsonger kunde inte ens P1s kulturradio hålla sig utan inleder detta avsnitt med nära 13 min om serien.
Inbjudne Göran Everdahl försöker förklara seriens storhet han ansåg sig inse redan vid avsnitt två som sågs före officiell premiär på utskickad.......VHS !
Citera
2024-04-17, 18:22
  #1040
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vilket avsnitt skulle ni säga var sämst i serien? För mig är det nog Car Periscope, tyckte att hela idén med ett teleskop när du kör bil kändes dålig.


Det är med i ett seinfeld avsnitt med, nör jerry föreställer sig aitt liv i framtiden med kramer
Citera
2024-04-18, 21:35
  #1041
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tittade på avsnitt 1 från första säsongen. Temat för det avsnittet var »byxtältet« precis det som uppstod i fängelset i slutet innan Jerry Seinfeld kom. Cirkeln är sluten.
Då har du helt misstförstått. Hela poängen där var ju att "lura" tittarna till att göra som i Seinfeld, att man börjar och avslutar serien med att samma ämne diskuteras. I Seinfeld började de med att diskutera skjortknappar och slutade med det. Slutet på Seinfeld har fått kritik i flera år vilket Larry såklart inte missat. Larry snackar om byxtältet i cellen som också är från första scenen i första avsnittet av hela serien och lurar in tittarna till att tro att cirkeln ska slutas men så dyker Jerry upp och avbryter det slutet.
Citera
2024-04-18, 22:01
  #1042
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Då har du helt misstförstått. Hela poängen där var ju att "lura" tittarna till att göra som i Seinfeld, att man börjar och avslutar serien med att samma ämne diskuteras. I Seinfeld började de med att diskutera skjortknappar och slutade med det. Slutet på Seinfeld har fått kritik i flera år vilket Larry såklart inte missat. Larry snackar om byxtältet i cellen som också är från första scenen i första avsnittet av hela serien och lurar in tittarna till att tro att cirkeln ska slutas men så dyker Jerry upp och avbryter det slutet.

Nu ska du inte ta det med »cirkeln är slutet« så allvarligt. Jag ironiserade. Icke desto mindre är det ett faktum att »byxtältet« förekom i första och sista avsnittet så jag har inte missförstått eller söker efter någon djupare mening i det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback