Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-26, 16:06
  #241
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Och nu ska de bli 900 och få en superdator värre än den som de har vid superdatorcentrum i Linköping.

Den är redan värre än den i Linköping. Man kan inte alltid lita helt hundra på top500.org
Citera
2008-07-09, 20:12
  #242
Medlem
Sjögräss avatar
Jag trodde att man inte fick hänga ut personer på FB?
Eller det här är kanske ett undantag?
Citera
2008-07-09, 22:47
  #243
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjögräs
Jag trodde att man inte fick hänga ut personer på FB?
Eller det här är kanske ett undantag?

Man får inte hänga ut andra medlemmar och man får inte sprida missaktsamma rykten som inte går att styrka.

Edit: Vänta nu, är "missaktsamma" ett riktigt ord? Jaja, skit samma, ni förstår vad jag menar.
Citera
2008-07-09, 22:55
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Man får inte hänga ut andra medlemmar

Då får vi väl hoppas att de inte blir medlemmar här då och ger sig tillkänna för jag tycker det är helt rätt att övervaka övervakarna, om inte annat bara för att de ska förstå hur det känns.
Citera
2008-07-09, 23:06
  #245
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Då får vi väl hoppas att de inte blir medlemmar här då och ger sig tillkänna för jag tycker det är helt rätt att övervaka övervakarna, om inte annat bara för att de ska förstå hur det känns.

Ger de sig till känna så har de ju själva avslöjat sin identitet, reglerna säger bara att det är förbjudet att avslöja andra användare.
Citera
2008-07-15, 10:01
  #246
Medlem
Son.of.Gods avatar
Handling istället för prat?

Trollkungen m.fl. har redogjort för flera anställdas identiteter och detta har diskuterats flitigt. Nu återstår egentligen bara ett par frågor som för mig är väldigt intresseväckande

- När ska folk övergå från prata till handling?
- Vad var syftet med kartläggningen om ingen handlar?
- Vad är det för mening att kartlägga dessa individer om ingen handlar?
- Vad är "handling" och vad har vi för målsättning?
Citera
2008-07-23, 22:56
  #247
Medlem
FluffsterBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosslo77
Vad har du emot personer som gör sitt jobb?

Vad är nästa kategori? Poliser kan stoppa dig när du är ute och kör (om du varit tillräckligt gammal) och kontrollera om du har alkohol i utandningsluften. Nu måste vi slå till mot polisen. DÖDA ALLA!!!

Vad har du emot Gestapo, de gjorde sitt jobb? Vad har du mot en bödel som gör sitt jobb? Svaret är väl olika, men i mina ögon är det den lilla människan, polis eller inte, som utför order lika skyldig som den som beordrar. Det är för lätt i Sverige idag att bara säga att de gör sitt jobb, det gjorde de som dödade folk på balkan för 13 år sedan också.

För att förklara ytterligare, jag väljer att ta ett extremt exempel:

2:a världskriget (jag vet, klyschigt, men häng med nu), Hitler var ju ytterst ansvarig, men jag anser att även killen som vred på gasen i gaskammaren var lika skyldig, likaväl som han/hon som skötte administration och pappersjobb är lika skyldig och skulle ställts inför domstol.

Men det är väl olika antar jag.. Fegheten att säga att de bara gör sitt jobb retar mig lite, men det kanske bara är jag, vem vet.

/F
Citera
2011-08-25, 02:21
  #248
Medlem
[SIC]s avatar
Kan inte annat än att hålla med TS, det kommer inte ta länge innan vi får betala för dom sidor vi besöker vilket innebär noll privacy... På gott och ont som vanligt att vi normala surfare ska betala för peddo fittor vilket jag för den goda sakens skull kan leva med...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback