Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-17, 08:31
  #1
Moderator
MondoBizarros avatar
Alltså, jag vill inte verka negativ på något vis, men att övervaka de här nördarna lär väl inte leda till något?
Samma gäller som i invandringsdebatten, det är inte de som är skyldiga, det är de s.k. ledarna som bestämt att så ska vara och om de väljer att säga upp sig i sin övertygelse om att beslutet är fel blir de klassade som arbetslösa, dvs arbetsskygga och får skit för det istället.

Gräv i regeringens affärer istället och leta reda på en hederlig journalist - om nu såna fortfarande existerar - och jaga bort personer som är uppenbart olämpliga att sitta i en regering!

Ja, detta kan tolkas som att jag jobbar på FRA och inte vill att mitt privatliv exponeras på sveriges största forum, men så är icke fallet!
Jag förstår tanken med att exponera dem, men det är fel personer ni exponerar, det är bara det jag säger.
Se på moderaternas press-sekreterare eller vad hon nu var, som fick kicken efter att någon uppmärksam fotat henne när hon satt på en date och drack vin, när hon egentligen hade jour.
Sparken direkt, även om Reinfeldt tyckte att hon EGENTLIGEN inte gjort nåt fel...
Det är DET ni borde hålla på med!

Tycker ni regeringen suger, använd internet medan ni får och ta reda på så mycket skit om dem som möjligt och om ni sen lyckas lokalisera en modig journalist som vet vad integritet är och till och med möjligen kan stava till det, sätt dit de jävlarna!

(Nej, detta är inte uppmuntran till brott, eftersom det än så länge INTE är olagligt att använda officiella kanaler för att få fram information.)
Citera
2008-06-17, 09:03
  #2
Avstängd
TrollKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Ja, detta kan tolkas som att jag jobbar på FRA och inte vill att mitt privatliv exponeras på sveriges största forum, men så är icke fallet!
Jag förstår tanken med att exponera dem, men det är fel personer ni exponerar, det är bara det jag säger.
Se på moderaternas press-sekreterare eller vad hon nu var, som fick kicken efter att någon uppmärksam fotat henne när hon satt på en date och drack vin, när hon egentligen hade jour.
Sparken direkt, även om Reinfeldt tyckte att hon EGENTLIGEN inte gjort nåt fel...
Det är DET ni borde hålla på med!

Så KGB löd under inflytande från Sovjetunionens ledare och inte vise versa?

Om man använder sig av historien för att förutspå framtiden så vet man att det är de som är innehavare av information om alla sina medborgare som är dem som har den riktiga makten!
__________________
Senast redigerad av TrollKungen 2008-06-17 kl. 09:06.
Citera
2008-06-17, 09:08
  #3
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Så KGB löd under inflytande från Sovjetunionens ledare och inte vise versa?

Om man använder sig av historien för att förutspå framtiden så vet man att det är de som är innehavare av information om alla sina medborgare som är dem som har den riktiga makten!
Enbart om de har tillstånd att använda informationen.
Citera
2008-06-17, 09:45
  #4
Avstängd
TrollKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Enbart om de har tillstånd att använda informationen.

Vi tänker nog lite olika här, eller har lite olik uppfattning om kraften/makten i information?

Två ord: Korruptions möjligheterna!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Korruption
Citera
2008-06-17, 10:10
  #5
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Vi tänker nog lite olika här, eller har lite olik uppfattning om kraften/makten i information?

Två ord: Korruptions möjligheterna!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Korruption

Jo, jag är fullt medveten om det du pratar om, men som jag ser det är det ändå stor skillnad mellan rättighet, eller kanske till och med skyldighet, att använda insamlad information mot medborgare och att använda information på ett olagligt sätt.
Det förstnämnda är givetsvis helt åt helvete, men blir det framröstat i lag så är det inte mycket att säga om, förutom att säga upp sig.
Det andra är helt, totalt åt helvete.
Citera
2008-06-17, 10:24
  #6
Avstängd
TrollKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jo, jag är fullt medveten om det du pratar om, men som jag ser det är det ändå stor skillnad mellan rättighet, eller kanske till och med skyldighet, att använda insamlad information mot medborgare och att använda information på ett olagligt sätt.
Det förstnämnda är givetsvis helt åt helvete, men blir det framröstat i lag så är det inte mycket att säga om, förutom att säga upp sig.
Det andra är helt, totalt åt helvete.

Murphys Law är något jag lärt mig leva med (den hårda vägen), så därför hellre begränsa möjligheterna till denna! Och jag oroar mig mer för framtida konsekvenserna av denna lag vilken jag finner demokrati-hämmande än att eventuellt bli drabbad av en terrorist attack.

Och vad ska du säga upp dig ifrån?
Har vi måhända kanske snart lite inside info snart?
Citera
2008-06-17, 20:33
  #7
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Murphys Law är något jag lärt mig leva med (den hårda vägen), så därför hellre begränsa möjligheterna till denna! Och jag oroar mig mer för framtida konsekvenserna av denna lag vilken jag finner demokrati-hämmande än att eventuellt bli drabbad av en terrorist attack.

Och vad ska du säga upp dig ifrån?
Har vi måhända kanske snart lite inside info snart?

Hade du läst mina tidigare inlägg så tog jag upp möjligheten att någon som jobbade på FRA och tyckte lagen var åt helvete och att det enda att göra OM det blir lag var att säga upp sig, om han lever efter sina principer.

Och ja, självklart tycker alla tänkande människor - som dessutom läst lite om hur uppblåst terroristhotet är, särskilt här i sverige - att den här lagen är en skamfläck i ett fritt, demokratiskt samhälle, men det trodde jag att jag inte på något vis argumenterat mot?
Citera
2008-06-19, 16:57
  #8
Medlem
TheKlowns avatar
Tydligen har ni gjort ett bra jobb

http://www.politikerbloggen.se/2008/06/19/9198/
Citera
2008-06-19, 17:01
  #9
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2727865.ab

haha!
Citera
2008-06-19, 17:02
  #10
Medlem
Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2727865.ab

Stor humor i mina ögon, även om jag inte riktigt stödjer detta.

"Kartläggningen kan leda till att galna människor använder den här informationen för att på ett eller annat sätt skada våra medarbetare. Det kan vara allvarligt, säger han till politikerbloggen.se."
Ja, men att kartlägga hela svenska befolkningen är ju inget problem...
Citera
2008-06-19, 17:05
  #11
Medlem
Wallin016s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2727865.ab

Stor humor i mina ögon, även om jag inte riktigt stödjer detta.

"Kartläggningen kan leda till att galna människor använder den här informationen för att på ett eller annat sätt skada våra medarbetare. Det kan vara allvarligt, säger han till politikerbloggen.se."
Ja, men att kartlägga hela svenska befolkningen är ju inget problem...

Så sant som det var sagt, jävla dubbelmoral.

Hoppas fan nån FRA agent får en bomb i mailen.
Citera
2008-06-19, 17:20
  #12
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Ja, men att kartlägga hela svenska befolkningen är ju inget problem...

För det första är det väl skillnad på vad en stat gör och vad enskilda medborgare gör (de flesta vill väl att staten ska ha våldsmonopol?) och för det andra tror du väl ändå inte att FRA tänkt lägga ut din adress och dina kreditkortsuppgifter på nätet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback