Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-22, 08:07
  #1
Medlem
IKAROZs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=w3U2e4fTds0

såg denna igår och log.kolla in musikvideon och vilken huvudpersonen är i videon haha

men insåg att detta är en över 30 år gammal låt. snacka om att de var duktiga alltså.eller hur? gick tyvärr miste om dom på 70 talet
men hittat fler bra med dom.


http://www.youtube.com/watch?v=AOQ0e5rxf6E

agnetha sjunger ju och är vacker som faaan
__________________
Senast redigerad av IKAROZ 2008-06-22 kl. 08:13.
Citera
2008-06-22, 09:01
  #2
Medlem
Pubertals avatar
Vilka andra artister/grupper tycker du är underskattade? Mozart? Beatles? Beach boys?
Det enda sätt som man kan tala om ABBA som underskattade var i vänstersammanhang på 70-talet: var du inne på Nationalteatern och Hoola Bandola så var det fult att lyssna på ABBA men det var nog många som gömde ABBA-skivorna under sängen och lyssnade på dom i smyg.

Här är dock en underskattad LÅT av ABBA, "I´m a marionette":

http://www.youtube.com/watch?v=4wZqOsKcwl0
Citera
2008-06-22, 09:07
  #3
Medlem
Squalos avatar
Herre gud, människa, du driver med oss! ABBA är allt annat än underskattade.

Snarare tvärs om. Fruktansvärt överhypade.
Citera
2008-06-22, 09:18
  #4
Medlem
wembis avatar
men abba är ju bra?

Tam tara tam, bom bom osv. alla de där låtarna som vi gillade när vi var barn.
Visst var de bra?

Jämför med dagens trudelutter.
Citera
2008-06-22, 12:30
  #5
Medlem
Underskattade.... ?


"ABBA är, med sina över 360 miljoner sålda skivor i hela världen, Sveriges mest framgångsrika musikexport genom tiderna"

http://sv.wikipedia.org/wiki/ABBA
Citera
2008-06-22, 12:37
  #6
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKAROZ
såg denna igår och log.kolla in musikvideon och vilken huvudpersonen är i videon haha

men insåg att detta är en över 30 år gammal låt. snacka om att de var duktiga alltså.eller hur? gick tyvärr miste om dom på 70 talet
men hittat fler bra med dom.



agnetha sjunger ju och är vacker som faaan

Godmorgon !

Har du legat och sovit i 30år eller kommer du från den där stammen i Sydamerika som inte haft någon kontakt med omvärlden ?

Skulle Abba vara underskattade ?

Jag förstår inte riktigt hur du menar, vad menar du med att de skulle vara underskattade ?

Abba är väl ett av det mest hyllade banden i världshistorien, någonsin !?
Citera
2008-06-22, 12:59
  #7
Medlem
Secunduss avatar
I vanliga fall hade jag sagt något i stil med att "det är subjektivt vad som anses vara underskattat", men i fallet Abba blir det ju bara löjligt.
Citera
2008-06-22, 13:02
  #8
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Godmorgon !

Har du legat och sovit i 30år eller kommer du från den där stammen i Sydamerika som inte haft någon kontakt med omvärlden ?

Skulle Abba vara underskattade ?

Jag förstår inte riktigt hur du menar, vad menar du med att de skulle vara underskattade ?

Abba är väl ett av det mest hyllade banden i världshistorien, någonsin !?


jag menar underskattade bland oss mindre vetande (skäms) men jag missade 70-talet pga att jag inte fanns än.bland dagens 25-åringar är abba underskattade, vi har inte en susning vilken stor grupp abba var, var väl vad jag på något sätt ville få fram, men jag lyckades bara visa hur okunnig jag är hehe
Citera
2008-06-22, 13:03
  #9
Medlem
Läskigs avatar
Självklart, lika underskattade som Elvis och Beatles, fattar inte hur de kan ha fått så lite medial uppmärksamhet med tanke på hur bra de egentligen var...
Citera
2008-06-22, 13:04
  #10
Medlem
Mister Shanklys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secundus
I vanliga fall hade jag sagt något i stil med att "det är subjektivt vad som anses vara underskattat", men i fallet Abba blir det ju bara löjligt.

Fast det kanske stämmer även här; Abba är underskattade av TS. Han kanske har bott i en källare, med varken TV, musik eller någonsomhelst kontakt med yttre världen. Då, då kan jag förstå att TS inte förstår att Abba faktiskt inte är underskattade bland de flesta av oss.
Citera
2008-06-22, 13:05
  #11
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secundus
I vanliga fall hade jag sagt något i stil med att "det är subjektivt vad som anses vara underskattat", men i fallet Abba blir det ju bara löjligt.


jag visste inte hur mycket de hyllats.men jag blir nöjd att höra att de uppskattats som sig bör.det är ju det bästa vi haft..( i min mening iallafall, musikaliskt )
Citera
2008-06-22, 13:09
  #12
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKAROZ
jag menar underskattade bland oss mindre vetande (skäms) men jag missade 70-talet pga att jag inte fanns än.bland dagens 25-åringar är abba underskattade, vi har inte en susning vilken stor grupp abba var, var väl vad jag på något sätt ville få fram, men jag lyckades bara visa hur okunnig jag är hehe

Haha ok !

Jag fanns inte heller på 70talet men jag tycker ändå att det hör till allmänbildningen att känna till bandet bakom en av Sveriges största musikexporter någonsin.

Lite skrämmande är det på nåt vis att det finns ungdomar som inte har en susning...

Men, men, det kanske inte intresserar ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback