Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-20, 13:36
  #1
Medlem
Bapelsins avatar
Någon som testat cinolazepam (Gerodorm)? Hittar inte så mycket på forumet om denna benso, men den ska visst inte vara narkotikaklassad här. Används tydligen mycket i östeuropa som receptfri sömntablett. Jag är rätt van vid benso, men tar jag två stycken 40 mg-tabletter så slocknar jag inom en halvtimme. Har således inte undersökt flumfaktorn p.g.a. jag somnat varje gång. :-) Men det tyder kanske på att det är ett ganska bra läkemedel. Någon som har åsikter eller annan info om denna? 40 mg ska visst vara "ekvivalent" med 10 mg diazepam, halveringstid 9 timmar (http://www.non-benzodiazepines.org.u...l#Cinolazepam).
Citera
2008-06-20, 17:23
  #2
Medlem
Tuxxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Någon som testat cinolazepam (Gerodorm)? Hittar inte så mycket på forumet om denna benso, men den ska visst inte vara narkotikaklassad här. Används tydligen mycket i östeuropa som receptfri sömntablett. Jag är rätt van vid benso, men tar jag två stycken 40 mg-tabletter så slocknar jag inom en halvtimme. Har således inte undersökt flumfaktorn p.g.a. jag somnat varje gång. :-) Men det tyder kanske på att det är ett ganska bra läkemedel. Någon som har åsikter eller annan info om denna? 40 mg ska visst vara "ekvivalent" med 10 mg diazepam, halveringstid 9 timmar (http://www.non-benzodiazepines.org.u...l#Cinolazepam).


Nepp men blir sugen på att göra, kommer bara inte åt sida, har sökt lite kan inte finna det på annan sida, tyverr
Citera
2014-03-13, 17:19
  #3
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Inte testat men cinolazepam låter som en användbar sömnbenso om den slår så snabbt. Någon som vet vilka länder i Östeuropa som använder den som "receptfri sömntablett" om inte lagarna ändrats sen ursprungsposten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback