Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-19, 23:11
  #1
Medlem
wesedlups avatar
Tjena!

Undrar om slutet i orginalversionen av behind space från lunar strain, vad skulle man kalla genren om det nu existerar en och vart hittar jag liknande stycken, tacksam för svar.

MVH
Citera
2008-06-19, 23:14
  #2
Avstängd
Provokatorns avatar
Genren heter; Melodisk dödsmetall..
Citera
2008-06-19, 23:15
  #3
Medlem
wesedlups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatorn
Genren heter; Melodisk dödsmetall..


Antar att jag inte var tydlig nog?

Slutet på låten Behind space är ett stycke av en annan genre Min fråga var vilken och liknande stycken.
Citera
2008-06-21, 15:26
  #4
Medlem
Entropi84s avatar
Det första som poppade upp i mitt huvud här var Blackmore's Night; http://www.lastfm.se/music/Blackmore%27s+Night
Vet inte om det är någon hjälp dock.
Citera
2008-06-21, 17:40
  #5
Medlem
frantiks avatar
Får en känsla av pirat liknande musik. Som man brukar ha i filmer. Eller svensk folkmusik. Ballt är det i alla fall.
Citera
2008-07-03, 15:50
  #6
Medlem
wesedlups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Får en känsla av pirat liknande musik. Som man brukar ha i filmer. Eller svensk folkmusik. Ballt är det i alla fall.


Ja, jag får också för mig något med svensk folkmusik, men har ingen aning var jag kan få tag på liknande. Ja, riktigt ballt gjort..
Citera
2008-07-03, 15:55
  #7
Medlem
Aldhisslans avatar
Låter lite folk:aktigt.
Citera
2008-07-03, 21:32
  #8
Medlem
thereins avatar
Är inte helt olikt In Flames andra instrumentala folkinspirerade låtar. Fasen va sköna de skivorna är!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback