• 1
  • 2
2008-06-19, 17:16
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Många tack.

Må Väl!
Ingen orsak, det samma!

~Paul~
Citera
2008-06-20, 18:23
Medlem
xfiler76s avatar
Det som jag gör när jag tillagar lever är helt enkelt en leverstuvning enkelt och väldigt gott, dock föredrar jag kyckling lever till detta.
Föresten en fråga till de paul.

Varför har man levern i mjölk har inte hört om det förut faktiskt?
Citera
2008-06-21, 08:40
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xfiler76
Det som jag gör när jag tillagar lever är helt enkelt en leverstuvning enkelt och väldigt gott, dock föredrar jag kyckling lever till detta.
Föresten en fråga till de paul.

Varför har man levern i mjölk har inte hört om det förut faktiskt?
Man får bort en del av den fräna lukten och sträva bismaken som trots allt kan sitta i levern. Du får också en angenämare konsistens eftersom enzymerna mörar köttet.

~Paul~
Citera
2008-06-21, 13:56
Medlem
Man får ju tycka om lever om man vill men för mig är lever:

Citera
2008-06-21, 14:09
Medlem
Cantorass avatar
Det är få råvor som är så lätta att förstöra som lever.
Bra tillagad lever är fantastiskt
Mediokert tillagad lever är äckligt
Dåligt tillagad lever är {...} (finns inga ord i svenska språket som kan beskriva hur illa det är)
Citera
2008-06-21, 14:30
Medlem
xfiler76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Man får bort en del av den fräna lukten och sträva bismaken som trots allt kan sitta i levern. Du får också en angenämare konsistens eftersom enzymerna mörar köttet.

~Paul~

okej tackar depaul man lär sig så länge man lever(hehe, tänkte inte ens på den ordvitsen ). Ska pröva det nästa gång jag lagar lever, det är bara jag i familjen som äter det så det lär ta ett tag.
Citera
2008-06-21, 15:14
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xfiler76
okej tackar depaul man lär sig så länge man lever(hehe, tänkte inte ens på den ordvitsen ). Ska pröva det nästa gång jag lagar lever, det är bara jag i familjen som äter det så det lär ta ett tag.
Ingen orsak.

Skriv gärna och berätta hur det gick.

~Paul~
Citera
2010-12-11, 09:50
Bannlyst
Jag smakade lever idag. Köpte en stor jävla kalvlever, skar i biffstora skivor, stekte och hann ta två tuggor innan jag trodde jag skulle kräkas. Det smakade ladugård med fräna dofter av urin och avföring. Angenäm lukt i ladugård men inget jag vill ha i munnen om jag får be.

P.S. Bläckfisk var ingen höjdare heller. Fick in den i munnen men hann inte ens tugga innan den åkte ut. Never again.
Senast redigerad av Vinscent 2010-12-11 kl. 09:54. Anledning: ska väl du skita i
Citera
2010-12-11, 10:12
Medlem
Kalvlever är smaskigt att putsa väl, skiva och steka hastigt i en grillpanna så att det fortfarande är rosa inuti. Servera med knaperstekt bacon, kapris, gräddsås, ugnsbakad tomat och pressad potatis.
Citera
2011-10-16, 18:24
Medlem
Baiuls avatar
Så här gjorde jag den gången jag gjorde lever (ungnöt) som faktiskt gick att äta:

Jag skar upp den i små, små bitar, lät stå i mjölk över natten, stekte dagen efter med gul lök. Löken tog bort nästan all den fräna smaken som är karakteristisk för lever, så det gick som sagt att äta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in