Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-06-19, 02:12
Medlem
Inatt när jag körde mellan Halmstad och Göteborg så såg jag nått konstigt.

Körde på E6:an var i höjd med Varberg, klockan var 23:45 då jag såg nått mystiskt flyga förbi på himlen. Det var inte riktigt mörkt, lite av himlen var fortfarande ljus, lite molnigt.

Jag har sett många stjärnfall och detta var väldigt likt. Stjärnfall brukar ju vara mer blå/vitt sken. Detta var dock grönaktigt och hade som en "sprakande" svans efter sig och det hela såg mycket tjockare ut. Ungefär som en nyårsraket. Den såg ut att ha samma fart och flög i en rak linje, snett neråt... som ett stjärnfall.

Så vad var det ja såg? En meteorit, nyårsraket, stjärnfall, UFO, rymdraket som det gick mindra bra för eller vad tror ni? Sitter i lastbilen nu med min laptop, annars skulle jag slängt ihop en skiss i photoshop. Kan ju göra det imorgon om vi inte lyckas reda ut detta.

Kanske är jag i fel forum-del, så då får mod flytta tråden rätt.

PS. Vågar man somna inatt eller finns det risk att bli bortrövad av aliens? DS.
Citera
2008-06-19, 02:35
Medlem
Ösps avatar
Anledningen till att färgen var annorlunda kan ju bero på att det inte var helt mörkt och molnigt. I så fall var det nog ett stjärnfall. Men vem vet, imorgon kanske du upptäcker att du har blivit beemad
Citera
2008-06-19, 05:19
Medlem
fuskas avatar
Såg den med från ett fönster på jobbet. Ingen här tror på mig utan dom undrar om jag har varit i knark skåpet

Såg den med och gissade på att det var ljusen från en helikopter först men sen försvann det *poff* bara så där.

skönt att höra att någon mer såg det.
Citera
2008-06-19, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Såg den med från ett fönster på jobbet. Ingen här tror på mig utan dom undrar om jag har varit i knark skåpet

Såg den med och gissade på att det var ljusen från en helikopter först men sen försvann det *poff* bara så där.

skönt att höra att någon mer såg det.

Kul att någon mer såg det! Undrar va det kan ha varit?
Citera
2008-06-19, 05:50
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armson
Kul att någon mer såg det! Undrar va det kan ha varit?

Var i göteborg så den har ju synts en bra bit så en nyårsraket tror jag inte på alls.
Kanske en kryptonit boll eller något annat spännande.

Det jag reagera på var att det som jag skrev innan såg ut som en grön "ving" lampa på helikopter eller flygplan. Men den var lite disig som om det var dimma ute(vilket det inte var) alltså måste den ha varit ganska högt upp.
Att den bara försvann som den gjorde borde betyda ett "det" brann upp eller kanske satte på cloaking maskinen.

Har inte en aning vad det kan ha varit. Kanske har med spökflygaren att göra
Citera
2008-06-19, 10:54
Medlem
Större meteoriet kan få andra färger än ett kort vitblått sken. De kommer längre ner i atmosfären och bryts upp ( det ger den sprakande effekten). Dessutom "lever" de en längre tid. Snyggt som fan!
Citera
2008-06-20, 21:40
Medlem
Ett tips kan ju vara att rapportera in detta till UFO-Sverige så kanske det kommer ett svar på vad ni såg.
Citera
2008-06-21, 04:39
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Ett tips kan ju vara att rapportera in detta till UFO-Sverige så kanske det kommer ett svar på vad ni såg.
Ett svar? Nej - men en fantasirapport kanske.

Till 99,9% chans så har ni sett en meteorit, den återstående 0,01% chansen är att ni sett rymdskytteln Colombias återupplivade våldnad som spökar över natthimlen för oss alla själalösa människor.
Gröna skenet beror nog på meteoritens kemiska uppbyggnad. Om jag inte missminner mig kan en hel del flourider ge grönt sken vid förbränning, därav skenet.
Citera
2008-06-21, 08:02
Medlem
UFO-Sverige tar ju emot 300-400 rapporter om året från folk och lyckas ju i 98 procent av fallen hitta svar på rapporterna, som en service till allmänheten. Men visst lutar detta åt en meteor. Det skulle ju gå att kolla det mot deras meteorprogram.
Citera
2008-06-21, 08:03
Medlem
En bolid menar jag.
Citera
2008-06-22, 14:38
Medlem
Någon mer som såg den?
Citera
2011-06-28, 00:03
Medlem
Picasillys avatar
Bumpar tråden eftersom att jag nyss (10-15 minuter sedan) såg något som såg ut som en nyårsraket falla snett ner från himlen. Jag tänkte först att det var ett stjärnfall men tyckte ändå inte att det var tillräckligt mörkt för att se en sådan, dessutom var färgen så skum. Som tidigare nämnt i denna tråd så är man van med vit/blåa sken, den här sprakade i grönt Min lillebror lyckades också se den så jag vet att jag inte såg i syne.

I Göteborg btw... 3 år senare, men ändå!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in