Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-19, 00:29
  #1
Medlem
Tjena!

Satt och undrade på en sak. Om jag registrerar mig hos relakks så att min trafik tunnlas, syns det det om jag tillexempel laddar ner från torrentleech som har sin server i USA?

Söker inga svar som "Dom söker inte efter fildelare" det vet jag och det är inte det jag vill ha svar på nu.


Edit: Ursäkta för eventuella oklarheter. Är trött som fan
Citera
2008-06-19, 22:54
  #2
Medlem
Bump
Citera
2008-06-19, 23:11
  #3
Avstängd
Provokatorns avatar
Men antagligen?
Citera
2008-06-19, 23:16
  #4
Medlem
★ⓜⓞⓥⓘⓔⓢⓣⓐⓡ★s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wannabeee
Tjena!

Satt och undrade på en sak. Om jag registrerar mig hos relakks så att min trafik tunnlas, syns det det om jag tillexempel laddar ner från torrentleech som har sin server i USA?

Söker inga svar som "Dom söker inte efter fildelare" det vet jag och det är inte det jag vill ha svar på nu.


Edit: Ursäkta för eventuella oklarheter. Är trött som fan
Du laddar inte ner från torrentleech's server, du ansluter direkt folks klienter.
Citera
2008-06-19, 23:17
  #5
Medlem
pontusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★ⓜⓞⓥⓘⓔⓢⓣⓐⓡ★
Du laddar inte ner från torrentleech's server, du ansluter direkt folks klienter.
Klart man laddar ner från deras servrar också.
Citera
2008-06-19, 23:19
  #6
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontusen
Klart man laddar ner från deras servrar också.
Ja, man laddar ned små, lagliga .torrentfiler.
Citera
2008-06-19, 23:24
  #7
Medlem
dole95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontusen
Klart man laddar ner från deras servrar också.

Mjo, men inget olagligt. Det enda du tankar från deras servrar är .torrent-filen och sidorna du kollar på. Du kanske tankar olagliga filer från deras servrar om dom själva seedar/leechar dom.
Citera
2008-06-19, 23:30
  #8
Medlem
Pr3XXors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wannabeee

Tjena!

Satt och undrade på en sak. Om jag registrerar mig hos relakks så att min trafik tunnlas, syns det det om jag tillexempel laddar ner från torrentleech som har sin server i USA?

Söker inga svar som "Dom söker inte efter fildelare" det vet jag och det är inte det jag vill ha svar på nu.


Edit: Ursäkta för eventuella oklarheter. Är trött som fan

Har för mig att dom kan se att du laddar ner via IP nummret som du får av Relakks.
Men dom kan inte spåra det till din dator om inte Relakks ger dom ditt IP frivilligt.
Citera
2008-06-19, 23:40
  #9
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wannabeee
Om jag registrerar mig hos relakks så att min trafik tunnlas, syns det det om jag tillexempel laddar ner från torrentleech som har sin server i USA?
De kan se trafiken mellan Relakks och de utländska datorer du via Relakks kommunicerar med, men de vet förstås inte att trafiken är din, utan bara att den kommer från Relakks.
Citera
2008-06-20, 10:07
  #10
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
De kan se trafiken mellan Relakks och de utländska datorer du via Relakks kommunicerar med, men de vet förstås inte att trafiken är din, utan bara att den kommer från Relakks.

Uhm, kan de inte m.a.o få relakks nedstängt, under vissa omständigheter och vad de ser när de övervakar. Eller faller det under somså att relakks inte tas för ansvaret om det inte är något grövre (2år på straffskalan, eller var det något annat/gäller det nu också?).
__________________
Senast redigerad av fizzle 2008-06-20 kl. 10:48.
Citera
2008-06-20, 12:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
De kan se trafiken mellan Relakks och de utländska datorer du via Relakks kommunicerar med, men de vet förstås inte att trafiken är din, utan bara att den kommer från Relakks.

Tack! Det var svaret jag sökte. Inte om jag laddade från torrentleechs server eller whatever. Det var ett exempel och jag använde just torrentleech för att det är en internationell tracker och vad nästan vad man än skulle ladda ner så skull någon trafik gå utanför Sveriges gränser.

Blir nog att skaffa det vid årsskiftet isåfall.
Citera
2008-06-20, 12:45
  #12
Medlem
Själv funderar jag starkt på att fixa en krypterad tunnel (precis som relakks) men med servern utomlands. Då kan FRA inte se ett skit. Enda gången de kan se något i klartext är om jag sedan gör något inom Sverige, men då ser de ju som sagt inte mitt riktiga IP heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback