2008-06-18, 19:57
Medlem
final_cuts avatar
Installerade och körde detta program för att ta bort skit som min dator blivit infekterad med. Nu har allt skadligt tagits bort, dock finns det två filer som programmet inte kan ta bort, dessa heter webHancer och 007 Spy Software. Har försökt manuellt men det går inte heller. Nån som är bekant med dessa namn?

(Själva Spybot programmet startar om datorn hela tiden för att söka efter virus, vilket tar en evighet så jag har för tillfället avinstallerat det)
Citera
2008-06-18, 20:09
Medlem
http://www.google.se/search?hl=sv&cl...S%C3%B6k&meta=
http://www.google.se/search?hl=sv&cl...S%C3%B6k&meta=
Citera
2008-06-18, 21:17
Medlem
927s avatar
det finns inget "vanligt" program som startar om datorn för att söka efter malware. antingen så startar datorn för att det som hittades ska tas bort eller så startas datorn om för att den går varm när den scannar
Citera
2008-06-19, 13:51
Medlem
datajesuss avatar
kör nått annat program. eset och trend micro har fina online scanners som förmodligen fixxar biffen
Citera
2008-06-19, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
det finns inget "vanligt" program som startar om datorn för att söka efter malware. antingen så startar datorn för att det som hittades ska tas bort eller så startas datorn om för att den går varm när den scannar

Han menar nog att när den hittat något problem så startar den om datorn för att kunna ta bort det innan OS är startat för att det kanske är någonting som blockerar när datorn är i full gång. Har för mig att det var så när jag hade det programmet.
Citera
2008-06-19, 18:46
Medlem
final_cuts avatar
Alltså till jävligheterna hör att jag oftast inte kommer in på sidor eftersom popups sätter sig i vägen och sidan bara laddar utan att komma någonstans. Oftast kan man inte ens Googla eftersom det kommer aldrig fram nåt resultat, Google bara laddas.
Citera
2008-06-19, 19:26
Medlem
927s avatar
posta en hijackthis logg så får jag se men byt namn på hijackthis.exe till this.exe innan du gör scanningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in