2008-06-18, 16:13
Medlem
LjunG-s avatar
Hej!

Jag är trött på Windows live messenger och undrar om ni känner till någon mer minnesnål klient som har stöd för webcam?

Jag provade Miranda och hittade plugin för webcam, men det visade sig enbart fungera med andra som också använde Miranda.

Tips?
Citera
2008-06-18, 16:18
Medlem
Cum*s avatar
pidgin eller amsn?
Citera
2008-06-18, 16:19
Medlem
LjunG-s avatar
Läste att pidgin inte hade stöd för webcam när jag sökte här på flashback, finns det stöd för det i nya versioner?

Kan börja med att ta en titt på aMSN iaf
Citera
2008-06-18, 16:22
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LjunG-
Läste att pidgin inte hade stöd för webcam när jag sökte här på flashback, finns det stöd för det i nya versioner?

Kan börja med att ta en titt på aMSN iaf
Hade för mig att det fanns i Pidgin. Det fanns tydligen inte det om det inte finns i nyaste då. Sorry

Lite tips om webcamen inte fungerar i amsn: http://amsn.sourceforge.net/wiki/tik...Webcam+In+aMSN
Citera
2008-06-18, 16:25
Medlem
LjunG-s avatar
Okej, tack så mycket för hjälpen, aMSN verkar skit nice
Citera
2008-06-18, 16:27
Medlem
Enzymers avatar
kolla upp trillian. i settings finns det iaf massa alternativ för webcamera, men har inte testat det själv. i övrigt slår det msn med på alla punkter
Citera
2008-06-18, 16:31
Medlem
LjunG-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzymer
kolla upp trillian. i settings finns det iaf massa alternativ för webcamera, men har inte testat det själv. i övrigt slår det msn med på alla punkter

Vad har Trillian som inte aMSN har?

Jag är jättenöjd med aMSN och det funkade skitbra att skicka min webcam, och jag antar att det går lika bra att ta emot också
Senast redigerad av LjunG- 2008-06-18 kl. 16:50.
Citera
2008-06-19, 00:39
Medlem
Enzymers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LjunG-
Vad har Trillian som inte aMSN har?

Jag är jättenöjd med aMSN och det funkade skitbra att skicka min webcam, och jag antar att det går lika bra att ta emot också

aldrig testat aMSN, men trillian fixar de flesta IM-protokoll (msn, icq, irc, aim, yahoo, jabber etc.) på ett smidigt sätt, samtidigt som det finns tusentals olika skins och plugins.
Citera
2008-06-19, 10:07
Medlem
Luxmans avatar
Jag tycker att du ska pröva Mercury Messenger, en väldigt snygg klient som är lätt att använda och har stöd för webcam.

http://www.mercury.im

Edit: Missade att klienten skulle vara minnessnål. Mercury är skrivet i Java och använder lite extra minne, men testa det iallafall.
Senast redigerad av Luxman 2008-06-19 kl. 10:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in