• 1
  • 2
2008-06-18, 02:21
Medlem
sajmonffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MTD
Ahh fan får vänta tills imorgon.
Undra om det tar lång tid innan man får någon tid till en bilverkstad annars.
Egentligen, varför finns det inte bara nånting man kan klistra på själva hålet? Som ett litet plåster. Vore ju det ultimata

Dels för att där bildas ett tryck i kylsystemet, sedan så har du ingen bra fästyta heller, vad är det för bil det rör sig om?
Citera
2008-06-18, 02:23
Medlem
MTDs avatar
Det är en Seat Toledo 96a 1.8

Jag såg på biltema att dom sålde nya kylare runt 990:-
Men jag såg inte våran årsmodell.
Dom hade årsmodell 92-99 men då var det 1.6
Sen hade dom 1.8 årsmodell 99 <- - Skulle den funka?
Citera
2008-06-18, 02:25
Medlem
tjaboooos avatar
Såg en på tv förra veckan som laga ett STORT hål i kylare med gasolbrännare och lödtenn.
Kanske kan va nåt att titta på, kanske räcker med en lödkolv om det är litet område.
Citera
2008-06-18, 02:43
Medlem
sajmonffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MTD
Det är en Seat Toledo 96a 1.8

Jag såg på biltema att dom sålde nya kylare runt 990:-
Men jag såg inte våran årsmodell.
Dom hade årsmodell 92-99 men då var det 1.6
Sen hade dom 1.8 årsmodell 99 <- - Skulle den funka?

Det är ju inga "stora" summor det rör sig om, kolla med personalen på biltema har liten erfarenhet av både biltema och seat. Jag har aldrig stött på en kylare som är svår att byta, så är du lite händig fixar du det lätt själv iaf.
Citera
2008-06-18, 17:32
Medlem
MTDs avatar
Vi hittade en kylare idag från bildemonteringen för 500:-
Inkl installation skulle det gå på 700:-
Får bilen imorgon igen
Citera
2008-06-18, 20:00
Medlem
dalleballes avatar
Min kylare läckte rätt rejält, då slängde jag i biltemas kylartätning vilket har funkat helt okej i cirka 3 månader, det läcker endast när man kör, och det är inte mycket det läcker, kanske fyller på med 1 liter varannan vecka..Men visst det är ganska irriterande så om du inte har en skitbil kan du lika gärna lägga lite stålar och fixa ny kylare
Citera
2008-06-18, 22:57
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajmonffs
Det är ju inga "stora" summor det rör sig om, kolla med personalen på biltema har liten erfarenhet av både biltema och seat. Jag har aldrig stött på en kylare som är svår att byta, så är du lite händig fixar du det lätt själv iaf.

Skulle starkt avråda mot just det. Det lilla Biltemas personal generellt kan om bilar och bilmekaniskt är inga kunskaper att skryta med
Rådgör hellre med en märkesverkstad eller liknande om huruvida det är samma kyl eller ej. Men min spontana gissning är nej.
Citera
2008-06-18, 23:09
Medlem
StigAllans avatar
Kanel är också något som får läckande kylsystem att hålla tätt och dessutom luktar det nybakat under huven.
Citera
2013-12-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Kanel är också något som får läckande kylsystem att hålla tätt och dessutom luktar det nybakat under huven.
Jag har använt pepparkakskryddor och det funkar kanon, så tycker inte att Bars Leaks är något att skryta med. Kryddor finns ju på alla livsmedelsaffärer
Citera
2013-12-08, 11:09
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Skulle starkt avråda mot just det. Det lilla Biltemas personal generellt kan om bilar och bilmekaniskt är inga kunskaper att skryta med

Exakt, 80% av dom som jobbar på Biltema gör det för att dom behöver ett jobb inte för att dom är experter på bilar. Personalen på Biltema är främst till för att ställa saker på hyllor och inte ge råd om bilar.

Om jag själv hade en liten läcka i kylaren hade jag först provat att fylla den med någon kemisk metall eller epoxi. Är det en skitbil så hade jag sedan provat att hälla något medel i kylaren som ska stoppa läckan. Är du rädd om bilen häll inget i kylaren utan byt kylare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in