Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-17, 19:32
  #205
Medlem
Bertil85s avatar
bring the pain är najs.
Citera
2022-01-18, 04:13
  #206
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tabasco e ju vidrigt. saknar sri racha men den vart ju bannlyst :P

Finns ju en jävla massa olika sriracha i asiatbutikerna, de lär väl ha något liknande som du vill ha
Citera
2022-01-18, 04:27
  #207
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Finns ju en jävla massa olika sriracha i asiatbutikerna, de lär väl ha något liknande som du vill ha
har provat as många men dom smakar för jävligt :P den enda som e god e huy fong
Citera
2022-01-18, 04:37
  #208
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groomie
Tjena!
Jag gillar att laga riktigt stark mat. Men hur kul är det med tabaco och sambal i längden. Har odlat lite chili på egen hand och lyckades få upp några habaneroplantor förra året. Men i år är det dåligt med grödan. Var ju riktigt nice att krydda med färsk habanero.

Så min fråga är: Var fan kan jag rota upp lite smaksättare som har lite mer drag än den vanliga tabascon och andra vanliga starka kryddor. Sverige är så jävla tamt!
Pain is good kommer i två versioner - en original och en BBQ. Den senare är RIKTIGT jäkla god i hamburgare och i gryta. Den är alltså inte bara stark. Utan GOOOOD.
Köps överallt t ex Coop.

Om det är ren styrka du är ute efter kan jag tipsa om Evil Chef's. Från Gotland.
Så stark att man kan ta bort väggfärg med den.
http://www.evilchefs.se/Home/Products
Flaskan med långa halsen är nog det hetaste du kan köpa.

Om det är styrka med mycket smak, prova Gotlands (oxå) Överstekvarn.
https://overstekvarn.se/produkter/
Du köper på hemsidan. De bör få ut nya starka närsomhelst, de som är slut i lager just nu, det är dem du vill ha (röda).
Citera
2022-01-18, 04:42
  #209
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminering
Vart kan man köpa 100% pain i butik Stockholm?
Vissa coop har den, och ibland Pain is good som imho är mycket godare och smakrikare
Citera
2022-01-18, 20:43
  #210
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berting
Jag provade en sås som visade sej god. Inte sådär vrålstark som DaBomb eller MegaDeath, men absolut inte mesig heller. Poppamies Hot Sauce Habanero för ca 45:- på stora COOP. Är din budget tajtare en så, då blir det Bring The Pain ifrån Lidl för 15:-. De verkar ha den stadigt i sortimentet nu.

Tack för tipsen ska testa dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback