Snälla
Viva-La-Revolucion-Motherfucker, sluta nu med dina inlägg om "bombardagar" och "wholecarevenemang".
Det märks att du är rätt ung och fascinerad av det mesta inom graffen men du förstör denna tråden. Varje gång några nya kids upptäcker graffen ställer de samma frågor som du.
- Är denna tagen upptagen?
- Kan jag vara med i ett crew? Någon som vill vara med i mitt crew? Vi skapar världens största crew!
- Vad sägs som att samla så många målare som möjligt och bara bomba sönder staden/göra wholecars?
- Var kan man köpa/snatta brukar/pennor/div.
Det som händer är givetvis att andra gör narr av dem och svarar massa trams tillbaka.
Anledningen till varför mer erfarna målare inte vill bilda crew med dig eller göra wholetrain är att du är en färsking. Det innebär att du är en elefant i en porslinsbutik. Personligen tycker jag att det är ganska charmigt med den "fuck-alla"-attityden som många nybakade målare har. Men den brukar oftast inte vara så länge. Till slut så knasar de ett par gånger och börjar sköta sitt målande mer sansat eller lägger av. Men inse att de flesta äldre målare vill inte ha en yngre förmåga som drar på sig massa uppmärksamhet och skit. Sabbar massa trevliga rackställen och fuckar till yards osv. Men visst är det trevligt med alla nykomlingars drömbild av hur graffitin fungerar och deras hängivna idoliserade
Har du målat ett tag så kommer skaffa dig de bekantskaper du behöver för att bilda crews/måla wholetrains/bomba i grupp.
Vill du träffa målare så häng vid någon laglig vägg, men spitta inte eller kör över. Då blir folk sura. Är det något fult/spittat så måla över det.