2010-09-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-La-Revolucion-Motherfucker.
Jag vet, men det kan alltid fungera lokalt mellan vänner och grupper vilket kan betyda i princip en hel stad.
Jag står fast vid 14 september.

Ja, för det skriver man på FB, ett av Sveriges största forum. Idjutt.
Citera
2010-09-06, 23:35
Medlem
Viva-La-Revolucion-Motherfucker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Jag står fast vid att du är en idiot.
Ok.

Sett massa ny 5-in. Tror det fanns en ny på svanefame men kanske har fel.
Citera
2010-09-07, 09:58
Medlem
Disembowlers avatar
Snälla Viva-La-Revolucion-Motherfucker, sluta nu med dina inlägg om "bombardagar" och "wholecarevenemang".

Det märks att du är rätt ung och fascinerad av det mesta inom graffen men du förstör denna tråden. Varje gång några nya kids upptäcker graffen ställer de samma frågor som du.

- Är denna tagen upptagen?
- Kan jag vara med i ett crew? Någon som vill vara med i mitt crew? Vi skapar världens största crew!
- Vad sägs som att samla så många målare som möjligt och bara bomba sönder staden/göra wholecars?
- Var kan man köpa/snatta brukar/pennor/div.

Det som händer är givetvis att andra gör narr av dem och svarar massa trams tillbaka.

Anledningen till varför mer erfarna målare inte vill bilda crew med dig eller göra wholetrain är att du är en färsking. Det innebär att du är en elefant i en porslinsbutik. Personligen tycker jag att det är ganska charmigt med den "fuck-alla"-attityden som många nybakade målare har. Men den brukar oftast inte vara så länge. Till slut så knasar de ett par gånger och börjar sköta sitt målande mer sansat eller lägger av. Men inse att de flesta äldre målare vill inte ha en yngre förmåga som drar på sig massa uppmärksamhet och skit. Sabbar massa trevliga rackställen och fuckar till yards osv. Men visst är det trevligt med alla nykomlingars drömbild av hur graffitin fungerar och deras hängivna idoliserade

Har du målat ett tag så kommer skaffa dig de bekantskaper du behöver för att bilda crews/måla wholetrains/bomba i grupp.

Vill du träffa målare så häng vid någon laglig vägg, men spitta inte eller kör över. Då blir folk sura. Är det något fult/spittat så måla över det.
Senast redigerad av Disembowler 2010-09-07 kl. 10:05.
Citera
2010-09-08, 15:53
Bannlyst
vem kickar i följande städer?

-Kristianstad..

-hässleholm..

-höör..

känner inte till så mycket om scenen i de städerna.
tack
Citera
2010-09-08, 18:59
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Snälla Viva-La-Revolucion-Motherfucker, sluta nu med dina inlägg om "bombardagar" och "wholecarevenemang".

Det märks att du är rätt ung och fascinerad av det mesta inom graffen men du förstör denna tråden. Varje gång några nya kids upptäcker graffen ställer de samma frågor som du.

- Kan jag vara med i ett crew? Någon som vill vara med i mitt crew? Vi skapar världens största crew!
- Vad sägs som att samla så många målare som möjligt och bara bomba sönder staden/göra wholecars?

Det som händer är givetvis att andra gör narr av dem och svarar massa trams tillbaka.

Anledningen till varför mer erfarna målare inte vill bilda crew med dig eller göra wholetrain är att du är en färsking. Det innebär att du är en elefant i en porslinsbutik. Personligen tycker jag att det är ganska charmigt med den "fuck-alla"-attityden som många nybakade målare har. Men den brukar oftast inte vara så länge. Till slut så knasar de ett par gånger och börjar sköta sitt målande mer sansat eller lägger av. Men inse att de flesta äldre målare vill inte ha en yngre förmåga som drar på sig massa uppmärksamhet och skit. Sabbar massa trevliga rackställen och fuckar till yards osv. Men visst är det trevligt med alla nykomlingars drömbild av hur graffitin fungerar och deras hängivna idoliserade

Har du målat ett tag så kommer skaffa dig de bekantskaper du behöver för att bilda crews/måla wholetrains/bomba i grupp.

Vill du träffa målare så häng vid någon laglig vägg, men spitta inte eller kör över. Då blir folk sura. Är det något fult/spittat så måla över det.

Bra rutet!
Citera
2010-09-08, 21:19
Medlem
ssdds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bozaii

-Kristianstad..

-hässleholm..

-höör..

tack

kan inte säga mer än att kristianstad är dead and gone tyvärr, inget aktivt alls och det har börjat buffas snabbare än jag vet inte vad, sorgligt men sant!

hässleholm kan jag inte uttala mig så mycket om har bara rört mig runt tågstationen och linjen mellan kstad-hässleholm, och MLK är de ända jag lagt på minnet som är rätt fresh! de har även fått rull på stadsbussar vilket va kul att se! har bilderna på en crashad hårddisk desvärre
Citera
2010-09-08, 22:03
Medlem
koettbullars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bozaii

-Kristianstad..

-hässleholm..

-höör..

tack
Kristianstad är väll somsagt rätt dött, men jag såg nårra nya tags där i somras. hlm e de mlk som håller ihång, sen finns de en hel del gamla lux grejer, då o då ser man lite nytt från faus o luke.. i höör e det bara std o lux som kör en och annan boof tag ser man ibland också. dessutom så har moor gjort en piece i skogen mellan höör-hässleholm på ett elskåp.
Citera
2010-09-09, 03:05
Medlem
Citat:

Aldrig bett någon om ett crew eller snackat om crews. Aldrig frågat om nån ska köra wholecars med mig. Frågade dock om en bombingdag. Finns en 420 dag så..
Om man inte är "fuck-något", varför bombar man då? Bara för fame o skoj?

btw, visst men det finns ingen riktig beskrivning av vad tråden ska handla om förutom "skåne".
Men alltså mest bara om saker man ser, vart och om crews, writers i olika städer. Typ nån sorts graff-gossip sak.
Fattar nu.
Citera
2010-09-09, 10:50
Medlem
Schutnes avatar
Citat:

ja?
Citera
2010-09-09, 11:49
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:

Vissa har andra saker att tänka på än en "fuck-alla"-attityd. Som jobb/lägenhet/familj?

Majoriteten av de som resonerar som du försvinner inom 4-6 år från scenen hur som helst. Antingen växer de upp, hittar annan kriminalitet, öppnar anarkistiskt punkcafé som serverar veggosörja eller börjar knarka heltid. Tomma tunnor skramlar mest.

Om du nu fortfarande är intresserad av graff så besök tråden om ett år, då kommer en ny kille som upptäckt graff under sommarlovet skriva samma frågor som du.

Om du öppnar ett veggocafé på möllan så skicka pm ifall du är snäll och ger flashback-rabatt. Såvida inte det går emot dina antikapitalistiska principer.

Ps. Hoppas att du förstår att om man riskerar stora skadeståndbelopp för sitt intresse så är det sista man vill att någon ynglings mamma ringer än när denne klantat till sig och knasat.
Senast redigerad av Disembowler 2010-09-09 kl. 12:01.
Citera
2010-09-10, 23:39
Medlem
Citat:
Vissa har andra saker att tänka på än en "fuck-alla"-attityd. Som jobb/lägenhet/familj?

Majoriteten av de som resonerar som du försvinner inom 4-6 år från scenen hur som helst. Antingen växer de upp, hittar annan kriminalitet, öppnar anarkistiskt punkcafé som serverar veggosörja eller börjar knarka heltid. Tomma tunnor skramlar mest.

Om du nu fortfarande är intresserad av graff så besök tråden om ett år, då kommer en ny kille som upptäckt graff under sommarlovet skriva samma frågor som du.

Om du öppnar ett veggocafé på möllan så skicka pm ifall du är snäll och ger flashback-rabatt. Såvida inte det går emot dina antikapitalistiska principer.

Ps. Hoppas att du förstår att om man riskerar stora skadeståndbelopp för sitt intresse så är det sista man vill att någon ynglings mamma ringer än när denne klantat till sig och knasat.

Väldigt bra talat, detta är ABSOLUT ren sanning. Man ser det komma och gå...
Citera
2010-09-11, 00:52
Medlem
KK, alltid gillat rita så kanske fortsätter på lagligt efter dessa 4-6 åren. Eller så flyttar jag kanske till en stad där jag inte vill bomba. Veggocafe. Låter som en bra ide.

RIP Malmö C EHG rooftop
http://i55.tinypic.com/142epaa.jpg
http://i56.tinypic.com/29qjync.jpg

Dem börja stirra på mig när jag fota dem. Sen fuckyou'ade jag dem så de trodde nog jag gjorde den hah sikken gangster jag är yo. jk

Ingen bombing-dag men det finns en saneringsdag obviously, eller nån jävel som ringt runt på alla tags.
http://i55.tinypic.com/35je0x3.jpg
http://i55.tinypic.com/veccat.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in