Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-27, 12:50
  #2317
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Eller när Sabine Schmitz är på besök. När hon tog ut en Ford Transit på Nurburgring och brassade förbi porschar och snubbar på motorcyklar är nog bland det bästa som någonsin sänts i TopGear.

Håller helt med. Jag har haft förmånen att träffa Sabine några gånger och hon är fullständigt grym.
Citera
2014-03-29, 09:36
  #2318
Medlem
Gaspars avatar
BBC faces £1MILLION racism lawsuit over Jeremy Clarkson's 'slope' quip on Top Gear Burma special

Citat:
An actress is suing the BBC for up to £1million after Top Gear host Jeremy Clarkson allegedly made a racist remark during the series finale of the show.

Kan det bli något av detta eller är det bara storm i ett vattenglas?

Citat:
Clarkson used his Twitter account today to respond to the allegation, and said: 'I'm not a racist. I am currently sitting in a bar with a man who lives quite near Wales.'

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...a-special.html
Citera
2014-03-29, 17:41
  #2319
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspar
BBC faces £1MILLION racism lawsuit over Jeremy Clarkson's 'slope' quip on Top Gear Burma special



Kan det bli något av detta eller är det bara storm i ett vattenglas?



http://www.dailymail.co.uk/news/arti...a-special.html
Varför ska en person som inte varit involverad alls i avsnittet eller produktionen kunna ha möjligheten att stämma Jeremy? Då skulle jag rent teoretiskt också kunna känna mig "kränkt" och stämma honom. Herregud alltså.
Citera
2014-03-29, 17:47
  #2320
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Varför ska en person som inte varit involverad alls i avsnittet eller produktionen kunna ha möjligheten att stämma Jeremy? Då skulle jag rent teoretiskt också kunna känna mig "kränkt" och stämma honom. Herregud alltså.

Jag säger inte att det nödvändigtvis är en vettig stämningsansökan.
Men hur i helvete tänker du om du tycker att endast folk inblandade i produktionen ska ha rätt att stämma?
Citera
2014-03-29, 17:51
  #2321
Medlem
420anonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Varför ska en person som inte varit involverad alls i avsnittet eller produktionen kunna ha möjligheten att stämma Jeremy? Då skulle jag rent teoretiskt också kunna känna mig "kränkt" och stämma honom. Herregud alltså.
Instämmer.
Citera
2014-04-04, 21:18
  #2322
Medlem
Fan dom borde skicka ut gänget på en snöskotertur i norrland/finland, varför inte en top gear special från dalarna till treriksröset
Citera
2014-04-04, 22:19
  #2323
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag säger inte att det nödvändigtvis är en vettig stämningsansökan.
Men hur i helvete tänker du om du tycker att endast folk inblandade i produktionen ska ha rätt att stämma?

Tror han menade att det inte var ett personangrepp!?
Citera
2014-04-24, 16:32
  #2324
Medlem
Gaspars avatar
Top Gear producer admits Jeremy Clarkson's 'slope' remark WAS joke about Asian man but didn't realise 'light-hearted wordplay' was offensive (but regrets it now)

Citat:
Andy Wilman 'regrets any offence caused' by use of word 'slope' by Jeremy Clarkson

Citat:
Andy Wilman made the statement after Indian-born actress Somi Guha instructed lawyers to make a formal complaint about the use of the word, which she described as 'casual racism'.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...grets-now.html
Citera
2014-05-04, 13:37
  #2325
Medlem
ElvisJrs avatar
Är det någon som vet när säsong 22 börjar?
Citera
2014-05-04, 17:28
  #2326
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisJr
Är det någon som vet när säsong 22 börjar?
Nepp! Det dröjer nog ett tag, de vill nog ha semester ett tag eller så håller de på med andra projekt. I så fall måste de ju spela in för säsong 22, den kan ju inte bara plötsligt "börja" av sig självt.
Citera
2014-05-04, 17:47
  #2327
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisJr
Är det någon som vet när säsong 22 börjar?

Nej, men Clarkson skrev på twitter att det skulle bli 13 avsnitt. Om det stämmer
återstår väl att se, de skulle dessutom ta sig till bland annat Australien enligt ett
annat tweet.

Citat:
Jeremy Clarkson ‏@JeremyClarkson Apr 29

Spent the day planning next series of Top Gear. Watch out Russia, Australia,
and er, Gloucestershire. Contents likely to change.

https://twitter.com/JeremyClarkson/s...68818325581825
__________________
Senast redigerad av BleAivano 2014-05-04 kl. 17:56.
Citera
2014-05-05, 14:16
  #2328
Medlem
Degerlundens avatar
Även jag som trogen Top Gear älskare tycker att programmet har försämrats på senare tid.
Det är bara jorden runt resor för att testa larvigt överprisade bilar som inte fyller någon funktion mer än att de som säljer njurbälten går runt och biltillverkarna får visa vilka resurser de sitter inne på.
I början var det underhållande när de höll på och jävlades med varandra ute på sina äventyr när de bumpade i den andres bil, spraymålade något oetiskt över hela sidan eller bara körde sönder fordonen för sakens skull. Ett exempel på det jag menar är när Jeremy jämför en Q7 med XC90n på vinterväglag, i skogen, i full fart. https://www.youtube.com/watch?v=KcUBfe7LlMs

Jag saknar hederliga test mellan olika prestandabilar i prisklasser som inte får oss "icke fotbollsproffs/shejker/hotell arvtagerskor" att vända på klacken när man tror att de har skrivit in en nolla för mycket.

Tester som jag gärna ser återkommande är:
Halvkombi med prestanda
Golf R - Focus RS - Audi S3 - Subaru Impreza STI - Mazda 3 MPS - Opel Astra OPC

Sen får de gärna testa vilken annan bil som helst, allt från Koenigsegg till Kia Rio men utan att ha sönder de.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback