Citat:
Ursprungligen postat av MuhammadAbduh
Jag tror vi alla har den typen av vänner som inte har en känsla för vad man talar om öppet i sociala medier.
Den absoluta majoriteten talar ju inte i sociala medier överhuvudtaget.
Citat:
Hans gamla flickvän tycks tillhöra den här gruppen medan han verkar vara en person som inte har något intresse av att öppet tala om sitt privatliv i sociala medier.
Fast det där är ju inte sant. Han har talat om henne ganska mycket i TSKNAS (och jag skulle absolut hävda att en podcast kan sägas vara "sociala medier")
Jag skulle dessutom vilja hävda att han faktiskt har gjort det av en anledning. Och jag
gissar att den anledningen delvis har varit att skapa, som en del är inne pål, en "helyllebild" av sig själv (men ni får fortfarande skylla er själva som blir lurade) och dessutom har varit ett sätt att hjälpa henne, eftersom alla såklart vill vara med i strålglansen...bli inbjudna till Skavlan, osv...
Citat:
Av den anledningen tror jag Soran kommer hålla det kortfattat och enbart tala om att de separerat. För precis som de flesta av oss tror jag inte han har ett intresse av att öppet sitta och gräla över varför relationen avslutades.
Så är det nog. Men då är frågan...
Att han inte har lust att debattera det offentligt är ju en sak, och ganska sunt, men om han inte kan kommunicera det med henne (heller) så är det ju värre. Har man varit ihop i 4 år så vill man nog veta varför man blir lämnad, det tycker inte jag är konstigt alls.
Med risk för att bli personlig, men jag har blivit lämnad efter ungefär lika lång tid, i princip utan förklaring. Jag hade inga jätteproblem med det, men tycker inte alls att jag skulle ha varit irrationell om jag hade velat ha en sådan förklaring, och blivit arg/ledsen om ingen sådan hade kunnat ges..
Hon hade säkert träffat någon annan, och frågan är om jaghade blivit lyckligare av den förklaringen.
Jag är inte feminist, jag är människoist, och tillhör dom som tror att det faktiskt är skillnad på tjejer och killar, så jag tror att det kan vara så att det egentligen inte finns någon förklaring som Karro köper.
Ibland tar ju kärlek slut t.ex, och frågan är om det är en rimlig förklaring...
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Blåsta är nu alla som trott på Soran.
Alla människor som tror på något överhuvudtaget är blåsta. Jag säger som Skalman, jag tror inget jag inte redan vet.
Tror du på demokratin? Då är du blåst...tror du på någon som säger sig vara feminist...same same...
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Allting tyder på att han valt karriären före föräldraskapet.
Jag tror ju inte på Soran, så jag säger inte att han är för god för det du påstår, men kan du förklara hur det skulle fungera rent tekniskt/praktiskt.
Vad skulle han försaka menar du? Du menar att människor som har barn inte har karriärer?
Jag skulle snarare säga att inget skulle vara så bra för Sorans karriär (som i ärlighetens namn går
sådär) som ett barn.