2014-05-24, 12:38
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kire234
http://minfil.org/c2ydfeb1bb/Sk_rmbild__28_.png
http://minfil.org/dby8f0bfb5/Sk_rmbild__29_.png
http://minfil.org/i0y4f8b7b7/Sk_rmbild__34_.png
http://minfil.org/n4ydfdbdb9/Sk_rmbild__39_.png
http://minfil.org/ody6f3beba/Sk_rmbild__40_.png
http://minfil.org/tdy4fab2bc/Sk_rmbild__45_.png
http://minfil.org/u4yef4bdba/Sk_rmbild__46_.png
http://minfil.org/xby6fcb1b1/Sk_rmbild__49_.png
http://minfil.org/67yff7b1be/Sk_rmbild__58_.png
http://minfil.org/73y8f4b6b7/Sk_rmbild__59_.png
http://minfil.org/88y3f7b4bd/Sk_rmbild__60_.png

Fuck's sake.

Inte nog med att Soran är feg, men vad är det för jävla kvinna han gjort på smällen?

Finns inte mycket mer patetiskt, än att öppet gnälla om sina personliga problem, på Twit-ter och Fisbook.
Allt för att fiska efter sympatier.

Är hon 15 år gammal eller? Act your age.
Citera
2014-05-24, 13:28
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Tycker det var en jävla otur att det där hände, skulle vilja se hur alla i studion betedde sig mot honom på svtplay... Tror att Kakan Hermansson inte skulle bete sig så normalt.

Det hade faktiskt blivit jävligt intressant istället för grupprunkandet som brukar försegå på Morgonpassets sändningar! Kakan och Soran debatterar på riktigt om något viktigt.
Citera
2014-05-24, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kire234
Hon vill inte berätta om anledningen till separationen eftersom han: 1) Har oerhört mycket mer makt och trovärdighet än henne 2) Hennes politiska ställningstagande och PK-engagemang gör det omöjligt att komma ut med en historia som denna. Hon måste ju då delvis "byta sida".

Vad spelar det för roll? Med andra ord ska vi alla böja oss för den som har mer makt? Då ska man väl inte gnälla och gråta ut på Twitter heller? Stör mig på att man gärna gnäller och gråter men inte vill säga varför. "Kan inte ta det här", men det är vad du gör...

Figzy säger det bra: (FB) Skvaller om Soran Ismail?
Citera
2014-05-24, 14:40
Medlem
habilgerbils avatar
Ett alternativ är ju att Soran, hur progressiv han än är, kan ha familjemedlemmar med tuffare restriktioner som begär att tjejen är muslim och hotar att klippa banden med Soran om mamman till deras ättelägg inte konverterar. Det är möjligt att Soran stått inför valet sin familj och sitt ursprung eller att lämna Caroline om hon vägrar och då valt bort henne till förmån för stammen. Det betyder inte nödvändigtvis att han i detta skedet valt bort barnet, eller själv ställt samma ultimatum på egna grunder.

Det var väl en saklig teori.

Jaja. Det finns två sidor av varje historia, vi kommer aldrig veta exakt vad som ledde till dessa tråkigheter. Men att Soran gjort faderskapet offentligt tyder ju på att han planerar vara närvarande i barnets liv och att Caroline är pissed för att hon inte får vara med i bilden. Visst svärtar detta ner Sorans helyllepersona, jag tycker det är tråkigt eftersom jag av någon anledning fått för mig att hans engagemang i feminismen var lika starkt som i antirasismen, det trodde jag även om hans kamp mot djurplågeri, kapitalet, näthatet, irl-hatet, våldet, lärarbristen, cancer och alla andra störiga sjukdomar. Men nä, han var ingen ängel trots allt. Rackarns järnspikar
Citera
2014-05-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Ja, så är det ju. Är väl så i dom flesta skvallertrådarna här. Men Soran är otroligt twittertyst, får väl se om det är för att han håller på att bygga upp världens förtalanmälan eller om han bara sitter och skäms

Jag tror vi alla har den typen av vänner som inte har en känsla för vad man talar om öppet i sociala medier. De som kan dra upp vad som helst ur privatlivet till allmän beskådan. Hans gamla flickvän tycks tillhöra den här gruppen medan han verkar vara en person som inte har något intresse av att öppet tala om sitt privatliv i sociala medier. Av den anledningen tror jag Soran kommer hålla det kortfattat och enbart tala om att de separerat. För precis som de flesta av oss tror jag inte han har ett intresse av att öppet sitta och gräla över varför relationen avslutades.
Citera
2014-05-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Ett alternativ är ju att Soran, hur progressiv han än är, kan ha familjemedlemmar med tuffare restriktioner som begär att tjejen är muslim och hotar att klippa banden med Soran om mamman till deras ättelägg inte konverterar. Det är möjligt att Soran stått inför valet sin familj och sitt ursprung eller att lämna Caroline om hon vägrar och då valt bort henne till förmån för stammen. Det betyder inte nödvändigtvis att han i detta skedet valt bort barnet, eller själv ställt samma ultimatum på egna grunder.

Jaja. Det finns två sidor av varje historia, vi kommer aldrig veta exakt vad som ledde till dessa tråkigheter. Men att Soran gjort faderskapet offentligt tyder ju på att han planerar vara närvarande i barnets liv och att Caroline är pissed för att hon inte får vara med i bilden. Visst svärtar detta ner Sorans helyllepersona, jag tycker det är tråkigt eftersom jag av någon anledning fått för mig att hans engagemang i feminismen var lika starkt som i antirasismen, det trodde jag även om hans kamp mot djurplågeri, kapitalet, näthatet, irl-hatet, våldet, lärarbristen, cancer och alla andra störiga sjukdomar. Men nä, han var ingen ängel trots allt. Rackarns järnspikar

Ja stämmer, det är ungefär så det har gått till. Han har valt familjebanden och deras traditioner framför Caroline och barnet. Värderingarna som det innebär att vara feminist är med andra ord inget han står för när det riskerar att slå tillbaka mot honom själv.

Mänsklig själviskhet eller narcissistisk egoism? Åsikterna går isär beroende på vem man frågar. Det enda vi kan vara överens om är att han knappast är så "god och snäll" som många har fått av honom genom media...
Citera
2014-05-24, 19:27
Medlem
StigAllans avatar
Soran seglar under falsk flagg som den muslim han är brukar göra.
Det är OK att blåsa svenskarna för egen vinning.
Blåsta är nu alla som trott på Soran.
Kommer ättelägget till att få räknas som en äkta kurd i ett fritt Kurdistan?

Fattar ni det?
Att muslimerna är de värsta rasisterna?
För Soran duger inte en sekulär svenska utan hon måste konvertera!
Snacka om intolerans av en person som fått många blåögda feminister att bli grundlurade.
Citera
2014-05-25, 09:47
Medlem
camejos avatar
Allting tyder på att han valt karriären före föräldraskapet. Det enda som stöder att det här skulle vara något hederskulturhaveri är en flashbackare som säger sig vara bekant med Caroline.

Självklart väljer alla islamofoba virrhjärnor att tro den här flashbackaren.
Senast redigerad av camejo 2014-05-25 kl. 09:50.
Citera
2014-05-25, 11:19
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Allting tyder på att han valt karriären före föräldraskapet. Det enda som stöder att det här skulle vara något hederskulturhaveri är en flashbackare som säger sig vara bekant med Caroline.

Självklart väljer alla islamofoba virrhjärnor att tro den här flashbackaren.

Och hur får du till islamofoba?
Har du ingen i din bekantskapskrets som utsatts för tvånget att konvertera för att få till ett giftemål med en muslim?
Det har jag.
En tjej utan hjärna som alltid varit ihop med blattar ville gifta sig.

Islamofob?
Det sådana nollor som dig som inte har bättre att säga om vettigt folk med riktiga åsikter i frågan.
Citera
2014-05-25, 11:41
Bannlyst
Citat:

Så kan det ju absolut vara. Jag har också funderat över det, men jag egentligen är ju alla teorier lika sakliga/rimliga så länge man inte vet.

(sen verkar det iofs lite konstigt, för dom har ju som jag har förstått det, pratat om att gifta sig, och det verkar ju lite konstigt då om hans familj skulle ha betänkligheter när det gäller henne)

Citat:
Men att Soran gjort faderskapet offentligt tyder ju på att han planerar vara närvarande i barnets liv och att Caroline är pissed för att hon inte får vara med i bilden.

Fast det var ju inget han valde själv. Det var hon som offentliggjorde det, och till slut gick det inte att vara tyst längre. Jag skulle gissa att han blivit kontaktad av media som sa att han iaf var tvungen att kommentera det, även om kommentaren var "Ingen kommentar..."

Citat:
Visst svärtar detta ner Sorans helyllepersona.

Det är här jag inte håller med er. Soran har ingen sådan persona. Om ni har satt honom påpiedestal så är det ju upp till er att hantera det. Men varför har ni gjort det?

Alltså, jag tycker att den ankdamm som Soran simmar i som är mediasverige idag är vidrig, och det finns mycket att vara kritisk mot. Framförallt att alla i den ankdammen saknar all form av självinsikt om hur ankdammen ser ut och fungerar, och att inga alternativa röster kan höras.

(och det slog mig när jag tittade på Real Time with Bill Maher idag att det (såklart) finns en liknande ankdamm i USA, men där består den iaf av intelligenta människor. Det är människor med ett historiskt perspektiv som gör annat än bara tycker. Något av det mest svenska i dagens mediasverige är termen "Jag tänker...." jaha? Och? Är det en prestation? Men...iaf..)

Men, när det kommer till relationer och privatliv så är kändisar såklart som alla andra människor. Det är dom alltid, att ni väljer att tro på dom när dom sätter sig sjäva på en piedestal, ja det fårni ju ta på er själva.

Citat:
Jag tycker det är tråkigt eftersom jag av någon anledning fått för mig att hans engagemang i feminismen var lika starkt som i antirasismen, det trodde jag även om hans kamp mot djurplågeri, kapitalet, näthatet, irl-hatet, våldet, lärarbristen, cancer och alla andra störiga sjukdomar. Men nä, han var ingen ängel trots allt. Rackarns järnspikar.

Vilken kamp pratar du om? Sorans kamp är för Soran, för att tjäna pengar. Den som tror något annat är en idiot. Ett tydligare exempel är Filip&Fredriks film om det Somaliska bandylandslaget. Den som tror att dom gör den av någon annan anledning är ren profit, är en idiot.

Idag finns dom verkliga (enda) pengarna inom "politiken", om man säger sig vara feminist så kanske man får tala på något feministiskt möte, och kan skicka en faktura på 30.000kr för en kväll...

Om ni tror något annat, så får det stå för er....grow the fuck up! (ni också)
Citera
2014-05-25, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammadAbduh
Jag tror vi alla har den typen av vänner som inte har en känsla för vad man talar om öppet i sociala medier.

Den absoluta majoriteten talar ju inte i sociala medier överhuvudtaget.

Citat:
Hans gamla flickvän tycks tillhöra den här gruppen medan han verkar vara en person som inte har något intresse av att öppet tala om sitt privatliv i sociala medier.

Fast det där är ju inte sant. Han har talat om henne ganska mycket i TSKNAS (och jag skulle absolut hävda att en podcast kan sägas vara "sociala medier")

Jag skulle dessutom vilja hävda att han faktiskt har gjort det av en anledning. Och jag gissar att den anledningen delvis har varit att skapa, som en del är inne pål, en "helyllebild" av sig själv (men ni får fortfarande skylla er själva som blir lurade) och dessutom har varit ett sätt att hjälpa henne, eftersom alla såklart vill vara med i strålglansen...bli inbjudna till Skavlan, osv...

Citat:
Av den anledningen tror jag Soran kommer hålla det kortfattat och enbart tala om att de separerat. För precis som de flesta av oss tror jag inte han har ett intresse av att öppet sitta och gräla över varför relationen avslutades.

Så är det nog. Men då är frågan...

Att han inte har lust att debattera det offentligt är ju en sak, och ganska sunt, men om han inte kan kommunicera det med henne (heller) så är det ju värre. Har man varit ihop i 4 år så vill man nog veta varför man blir lämnad, det tycker inte jag är konstigt alls.

Med risk för att bli personlig, men jag har blivit lämnad efter ungefär lika lång tid, i princip utan förklaring. Jag hade inga jätteproblem med det, men tycker inte alls att jag skulle ha varit irrationell om jag hade velat ha en sådan förklaring, och blivit arg/ledsen om ingen sådan hade kunnat ges..

Hon hade säkert träffat någon annan, och frågan är om jaghade blivit lyckligare av den förklaringen.
Jag är inte feminist, jag är människoist, och tillhör dom som tror att det faktiskt är skillnad på tjejer och killar, så jag tror att det kan vara så att det egentligen inte finns någon förklaring som Karro köper.

Ibland tar ju kärlek slut t.ex, och frågan är om det är en rimlig förklaring...

Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Blåsta är nu alla som trott på Soran.

Alla människor som tror på något överhuvudtaget är blåsta. Jag säger som Skalman, jag tror inget jag inte redan vet.

Tror du på demokratin? Då är du blåst...tror du på någon som säger sig vara feminist...same same...

Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Allting tyder på att han valt karriären före föräldraskapet.

Jag tror ju inte på Soran, så jag säger inte att han är för god för det du påstår, men kan du förklara hur det skulle fungera rent tekniskt/praktiskt.

Vad skulle han försaka menar du? Du menar att människor som har barn inte har karriärer?

Jag skulle snarare säga att inget skulle vara så bra för Sorans karriär (som i ärlighetens namn går sådär) som ett barn.
Senast redigerad av AndersJoh 2014-05-25 kl. 11:59.
Citera
2014-05-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Så kan det ju absolut vara. Jag har också funderat över det, men jag egentligen är ju alla teorier lika sakliga/rimliga så länge man inte vet.

(sen verkar det iofs lite konstigt, för dom har ju som jag har förstått det, pratat om att gifta sig, och det verkar ju lite konstigt då om hans familj skulle ha betänkligheter när det gäller henne)

Fast det var ju inget han valde själv. Det var hon som offentliggjorde det, och till slut gick det inte att vara tyst längre. Jag skulle gissa att han blivit kontaktad av media som sa att han iaf var tvungen att kommentera det, även om kommentaren var "Ingen kommentar..."

Det är här jag inte håller med er. Soran har ingen sådan persona. Om ni har satt honom påpiedestal så är det ju upp till er att hantera det. Men varför har ni gjort det?

Alltså, jag tycker att den ankdamm som Soran simmar i som är mediasverige idag är vidrig, och det finns mycket att vara kritisk mot. Framförallt att alla i den ankdammen saknar all form av självinsikt om hur ankdammen ser ut och fungerar, och att inga alternativa röster kan höras.

(och det slog mig när jag tittade på Real Time with Bill Maher idag att det (såklart) finns en liknande ankdamm i USA, men där består den iaf av intelligenta människor. Det är människor med ett historiskt perspektiv som gör annat än bara tycker. Något av det mest svenska i dagens mediasverige är termen "Jag tänker...." jaha? Och? Är det en prestation? Men...iaf..)

Men, när det kommer till relationer och privatliv så är kändisar såklart som alla andra människor. Det är dom alltid, att ni väljer att tro på dom när dom sätter sig sjäva på en piedestal, ja det fårni ju ta på er själva.

Vilken kamp pratar du om? Sorans kamp är för Soran, för att tjäna pengar. Den som tror något annat är en idiot. Ett tydligare exempel är Filip&Fredriks film om det Somaliska bandylandslaget. Den som tror att dom gör den av någon annan anledning är ren profit, är en idiot.

Idag finns dom verkliga (enda) pengarna inom "politiken", om man säger sig vara feminist så kanske man får tala på något feministiskt möte, och kan skicka en faktura på 30.000kr för en kväll...

Om ni tror något annat, så får det stå för er....grow the fuck up! (ni också)
Tror att det sista stycket är sk ironi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in