Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-12-08, 03:33
  #73
Medlem
1907.Skanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
en annan aspekt som man kanske inte tänker på är att de i de flesta klubblagen kommer 3-4 nya spelare varje säsong. (de flesta) landslagen har inte riktigt den omsättningen.
Detta stämmer visserligen men klubblag tränar tillsammans väldigt mycket oftare än landslag och spelar också betydligt fler matcher. Att spelaromsättningen inte är större i de flesta landslag tror jag beror just på detta faktum. Det är i viss mån framtvingat utav tidspress.

Just när det gäller tränarna så kan jag faktiskt tänka mig att landslagsuppdraget kräver mer utav den som har ansvaret men det är också den enda positionen inom fotbollen där landslaget per automatik blir upphöjt över klubbnivån.
__________________
Senast redigerad av 1907.Skane 2017-12-08 kl. 03:40.
Citera
2017-12-08, 03:48
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Detta stämmer visserligen men klubblag tränar tillsammans väldigt mycket oftare än landslag och spelar också betydligt fler matcher. Att spelaromsättningen inte är större i de flesta landslag tror jag beror just på detta faktum. Det är i viss mån framtvingat utav tidspress.

Just när det gäller tränarna så kan jag faktiskt tänka mig att landslagsuppdraget kräver mer utav den som har ansvaret men det är också den enda positionen inom fotbollen där landslaget per automatik blir upphöjt över klubbnivån.

ett ex. frankrikes lag innehåller väl världsklass spelare på mer el mindre varje position? de skulle säkert kunna hävda sig mkt bra i Cl, kanske tom vinna. ändå kunde sverige spela hyfsat jämnt mot dem. så jag vill hävda att det är ytterligare faktorer som spelar roll. om det är att spelarna springer mer, slänger sig mer, offrar sig mer helt enkelt eller nåt annat...det vet jag inte men jag står fast vid att kllubbslagsfotboll o landslag är olika saker och man kan inte säga säkert vem som skulle vunnit etc...sorry för rörigt inlägg men kl mkt nu..
Citera
2017-12-08, 03:49
  #75
Medlem
1907.Skanes avatar
Inga problem. Jag tycker att det är en intressant diskussion.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback