• 2
  • 3
2008-07-03, 12:17
Medlem
slrslrs avatar
Haha antligen nagon som tycker som jag och stor sig pa skrynkligt skinn, nar jag kommer hem fran England sa skall jag iaf lammna tillbaka IKEA stolen och kopa mig en magnus stol fran jysk.

Tankte fraga er som har magnusstolen lite fragor, stor ni er inte pa att det inte gar att lasa stolen i vilande lage eller att ryggstodet inte ar riktigt hogt sa man kan vila nacken pa den?
Citera
2008-07-03, 19:45
Medlem
De absolut bästa datorstolarna i skinn hittar du på Kinnarps, men de är såklart svindyra. Man får vad man betalar för....
Citera
2008-07-03, 22:32
Medlem
nallons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Haha antligen nagon som tycker som jag och stor sig pa skrynkligt skinn, nar jag kommer hem fran England sa skall jag iaf lammna tillbaka IKEA stolen och kopa mig en magnus stol fran jysk.

Tankte fraga er som har magnusstolen lite fragor, stor ni er inte pa att det inte gar att lasa stolen i vilande lage eller att ryggstodet inte ar riktigt hogt sa man kan vila nacken pa den?

Jag har en magnusstol, den är kanon bra. Bland de bättre köpen jag gjort. Betalade bara 500:-. Hur lång är du? jag tyckte också att nackstödet satt lite väl långt ner när jag prov satt den på jysk men nu skulle jag inte vilja ändra på det. Dock är jag bara 1,75.

Klart man skulle vilja kunna låsa stolen i lutat läge, men jag stör mig inte på det direkt. Kunde man låsa i lutat läge på ikeastolen?
Citera
2008-07-04, 09:44
Medlem
killer joes avatar
Jag köpte en stol från Jysk för 399 kr. Jag fick flatlöss från den, antagligen tillverkad i Polen, iaf undvik Jysk.
Citera
2008-07-04, 10:39
Medlem
Svampfests avatar
Jag har precis samma stol som du TS och jag har inte märkt av några av de problem du beskriver. Min sittdyna är slät och fin oavsett hur många timmar jag plågar den med min röv.
Citera
2008-07-04, 12:53
Medlem
DaPatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinTim
Min blivande datorstol;

http://www.lazboy.se/modeller/coolchair/index.html

Citat:
Pris: 17390:-/mån inklusive kyl!
Citera
2008-07-04, 18:46
Medlem
slrslrs avatar
nallon : Ja det gar att lasa min markus ikea stol i lutande lage, jag ar 1,77 sa jag undrar fanimej om jag kommer stora mig pa det eller inte.

Nar jag fortsatte lasa posterna sa svarade antligen nagon med samma stol som mig dvs. svampfest, ar du saker pa att det ar IKEA stolen markus du syftar pa, hander det absolut ingenting nar du har rest dig ur skiten? Har jag en speciell rov isf eller haft otur 2 ggr?
Citera
2008-07-04, 18:56
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Nar jag fortsatte lasa posterna sa svarade antligen nagon med samma stol som mig dvs. svampfest, ar du saker pa att det ar IKEA stolen markus du syftar pa, hander det absolut ingenting nar du har rest dig ur skiten? Har jag en speciell rov isf eller haft otur 2 ggr?

Jag kan fota min sittdyna efter att den gästats av min röv om du vill men jag försäkrar dig om att det är samma stol vi har.

Dynan reser sig lite efter att jag tyngt ner den men annars ser den likadan ut som när jag satte mig i den.

Enda jag stör mig på är att man då och då får dra åt skruvarna i den annars är jag nöjd.
Citera
2008-07-05, 20:41
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Jag kan fota min sittdyna efter att den gästats av min röv om du vill men jag försäkrar dig om att det är samma stol vi har.

Dynan reser sig lite efter att jag tyngt ner den men annars ser den likadan ut som när jag satte mig i den.

Enda jag stör mig på är att man då och då får dra åt skruvarna i den annars är jag nöjd.

Orkar du ta bilder sa hade jag verkligen uppskattat det, otroligt viktigt for mig
Citera
2008-07-05, 23:59
Medlem
Snasis avatar
Jag har en sådan här, och den är helt klockren: http://jysk.netset.se/?cat1id=7&fami...e=1&prodid=729
Citera
2008-07-07, 12:30
Medlem
slrslrs avatar
Invantar svampfests bilder da hans rumpa har besudlat stolen
Citera
2009-06-18, 02:39
Medlem
yodos avatar
Gammal tråd, men jag införskaffade mig en Ikea Markus stol för några dagar sen och jag upplever exakt samma problem som TS!

1. Lädret på sittdynan skrynklar till sig rejält och går inte ens få rakt.
2. Lädret knakar när man lutar sig framåt/bakåt
3. Axeln som sitter mellan fotkrysset och sittdynan är glapp.
4. Hjulen man fick till är för hårt golv men hjulen är ändå "skrovliga" efter 3dagar vilket medger sämre rullning.

Så kvalitén på denna stol känns väldigt dålig!
Må jag vara kräsen men trodde att 1800 skulle räcka till en kontorsstol i hög kvalite.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in