Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-14, 21:29
  #1
Medlem
h4cked4lifes avatar
Hej!
Jag har vägt 89 kg för någon månad sedan, idag väger jag ca 74 kg, men jag vill gå ned mer. Och få fram magrutorna.

Jag är 187 cm lång och ganska bred, och nu väger jag 74 kg innan vägde jag 89 kg, nu undrar jag vad som är normalvikt när man är ca 187 cm lång och ganska bred över kroppen.
Samt hur jag kan få bort de sista fläsket på kroppen, tex man ser inte några magrutor på mig eller "fasta tuttar" Är lite hängig säkert pga viktminskningen, men har bestämt mig att jag inte vill vara Barbapappa resten av livet. Så nu har jag och håller på med att gå ned i vikt.

Vilken är den bästa träningen som man kan göra hemma för att få fast mage och inte så slapp.

Tack på förhand.
Citera
2008-06-14, 21:38
  #2
Medlem
WeeMaans avatar
Gå ner mer i vikt.
Citera
2008-06-14, 21:40
  #3
Avstängd
rollebolles avatar
Slappheten beror snarare på huden än fett. Gå inte ner mer i vikt, utan satsa stenhårt på att bygga nu istället.
Citera
2008-06-14, 21:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Slappheten beror snarare på huden än fett. Gå inte ner mer i vikt, utan satsa stenhårt på att bygga nu istället.
+1
Citera
2008-06-14, 22:01
  #5
Medlem
h4cked4lifes avatar
Okej, så nu är det bara att träna hårt ?.. Situps med vikter ?

Tack !
Citera
2008-06-14, 22:04
  #6
Medlem
GraveDohls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4cked4life
Okej, så nu är det bara att träna hårt ?.. Situps med vikter ?

Tack !


Resten av kroppen också skadar nog inte, för att bära upp överflödig hud så räcker det nog inte med magmuskler bara.
Citera
2008-06-14, 22:11
  #7
Medlem
h4cked4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraveDohl
Resten av kroppen också skadar nog inte, för att bära upp överflödig hud så räcker det nog inte med magmuskler bara.

Okej, är helt nöjd med rygg och ben samt armar, bara magen och överkroppen som ser lite flabbig ut. Ska träna hårt nu och fortsätta med min diet. Se vad som händer

Enligt andra ser jag redan jävligt smal utan, vet inte om jag tror att jag är fetare än vad jag är.... Tex. En tjej på jobbet trodde jag fått aids eller nått :P för jag var så jäkla tjock förut.

Samma sak var med en barndomsvän, han fråga om jag skulle bli lika smal som hans bror, och han är väldigt smal i mina ögon.

Aja det är iaf kul att gå ned i vikt då jag vid 15 års ålder tills nu alltid vart äckligt fet, men vad tror ni om att gå ned till runt 70 kg ? 71 ?

Tack på förhand!
Citera
2008-06-14, 22:16
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Slappheten beror snarare på huden än fett. Gå inte ner mer i vikt, utan satsa stenhårt på att bygga nu istället.

Ska det inte finnas en kräm som typ stramar åt huden?
Citera
2008-06-14, 22:18
  #9
Medlem
Spinnakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4cked4life
Okej, är helt nöjd med rygg och ben samt armar, bara magen och överkroppen som ser lite flabbig ut. Ska träna hårt nu och fortsätta med min diet. Se vad som händer

Enligt andra ser jag redan jävligt smal utan, vet inte om jag tror att jag är fetare än vad jag är.... Tex. En tjej på jobbet trodde jag fått aids eller nått :P för jag var så jäkla tjock förut.

Samma sak var med en barndomsvän, han fråga om jag skulle bli lika smal som hans bror, och han är väldigt smal i mina ögon.

Aja det är iaf kul att gå ned i vikt då jag vid 15 års ålder tills nu alltid vart äckligt fet, men vad tror ni om att gå ned till runt 70 kg ? 71 ?

Tack på förhand!

Men nej, du väger redan lite.. Börja bygga muskler nu istället.
Citera
2008-06-14, 22:19
  #10
Medlem
GraveDohls avatar
Beror helt på vilket kroppsideal du har, ofta ser man sällan ut så som man själv faktiskt ser sig själv i spegeln, men tycker du om att vara smal så kör på det. Själv tror jag att det är på gränsen vid 70, iaf för någon som är 187cm lång, är nästan lika lång själv och väger otränad 78-80kg.
Citera
2008-06-14, 22:24
  #11
Medlem
h4cked4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraveDohl
Beror helt på vilket kroppsideal du har, ofta ser man sällan ut så som man själv faktiskt ser sig själv i spegeln, men tycker du om att vara smal så kör på det. Själv tror jag att det är på gränsen vid 70, iaf för någon som är 187cm lång, är nästan lika lång själv och väger otränad 78-80kg.


Okej tack för svaret, ska börja träna hårt nu. Men ska jag äta mer då ? För som jag äter nu går jag ned i vikt varje dag... Eller pallar jag att bygga mer muskler på min diet tro ?
Citera
2008-06-14, 22:30
  #12
Medlem
svårt att säga när man inte vet din diet, eller är det bara jag som missat den när jag snabbläste tråden, men kroppen behöver mycket mat om du ska träna hårt för att kunna bygga muskler.

Tränar du hårt och äter lite, så kommer du bara att tappa muskler, kroppen kommer att börja äta från sig själv
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback