Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-12, 22:35
  #445
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Tjack och ectasy. Skulle dock rekommendera KBT först. Droger är ingen permanent lösning

Skulle vara intressant att höra varför du just rekommenderar KBT. (Ingen kuggfråga utan jag har själv gått i det).

Lite intressanta perspektiv på KBT.

https://www.theguardian.com/science/...ioural-therapy
Citera
2017-11-13, 04:34
  #446
Medlem
mabynexttimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
Klarar man av att hålla sig till rimligt bruk, så är amfetamin och väl valda opiater solklara vinnare i sådana lägen.

Man kan få massa bra, eller roliga, grejer gjorda, eller tycker att grejer är bra eller roliga trots deras sedvanliga tråkighet. Dessutom beprövade preparat, låga skaderisker, och om man sköter dom snyggt djäkligt kul även i efterhand.

Benso, sprit, och GHB/GBL, är visst rätt populärt. Men omdömespåverkan och lite väl stora missbruksrisker gör att jag inte skulle rekommendera någondera för ensambängande. Kanske lite lågdosintag då och då som delelement i neuroprotektiva vanor. Ett par finpilsner eller en elegant vinpava och väl vald cigarr kan göra en kväll/natt i ensamhet till juniordekadent myspys, särskilt om man vågar pretentioner och skriver långrandiga kvasipoetiska texter eller så medan det pågår.

MDMA är alltid sjukt skönt, om man inte har tolerans/motsvarande, men är svårt att göra något vettigt av ensam. Jag rekommenderar introspektivt skrivande som följs upp ordentligt efter ruset om lotten faller på MDMA. Fall inte i den omedelbara fallgropen, MSN-loggsproduktion eller liknande. Det är mest ganska icke-konstruktivt och slöseri med bra knark.

LSD är väldigt kul när man är själv, men kräver lite vana. Svamp är mest virrigt utan sällskap, enligt mina erfarenheter.

2C-B är kalasroligt, men kan inte tas så ofta som tjack eller opiater med bibehållen sökt verkan.

Jag tycker att du ska hålla dig undan mephedrone/liknande som ensamdroger.

Vad har du för favoritknark annars?

Edit: (Goddammit, jag glömde ju cannabis. Mycket trevligt slapp- och slödrog, även något dopaminerg när den håller hög kvalitet och understödjer sålunda knarkig produktion.)

Goddammit, jag glömde ju cannabis. Mycket trevlig slapp- och slödrog, även något dopaminerg när den håller hög kvalitet, och understödjer sålunda knarkig produktion.

Edit #2: Fittig grammatik i 'Edit' #1. Ordnat.


Jätte bra skrivet.
Citera
2017-11-14, 22:24
  #447
Medlem
Hupats avatar
Bästa drogen för att våga prata med någon? Alltså för att sluta vara nervös? Kan cannabis funka? amfetamin är ju nice iom att man snackar som bara den, å andra sidan vet jag inte om det skulle hjälpa med nervositeten.
Citera
2017-11-16, 02:21
  #448
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Bästa drogen för att våga prata med någon? Alltså för att sluta vara nervös? Kan cannabis funka? amfetamin är ju nice iom att man snackar som bara den, å andra sidan vet jag inte om det skulle hjälpa med nervositeten.
Alkohol/GHB/phenibut/diazepam. Ta inte för mycket bara.
Citera
2018-01-13, 11:50
  #449
Medlem
Bästa drogen för plugga

Jag har så jävla mycket skolarbete som måste göras de närmaste veckorna. Jag känner att jag inte kan sitta och fokusera längre, sitter redan timmar om dagarna för att göra klart skiten. Detta tär sönder mitt psyke men jag måste verkligen bli klar med detta, för mitt eget bästa. Jag har inte nån koncentration längre heller.

Vad för nåt rekommenderar ni som även är lätt att få tag på?
Citera
2018-01-13, 11:58
  #450
Medlem
Concerta
Citera
2018-01-13, 12:04
  #451
Medlem
Sebzors avatar
Amfetamin
Citera
2018-01-13, 12:09
  #452
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Kaffe
Citera
2018-01-13, 12:15
  #453
Medlem
lejongaddens avatar
State of mind.. skaffa dig en rutin där du lova dig själv att 4 h ska läggas på skolan varje dag minst, även helger. Frihet få du när du kan tentorna. Genom att plugga först ta ledigt sen kommer att hjälpa. Att skjuta in i det sista kommer få dig att mår dåligt. Efter tenta perioder är inte ledighet, det är när du förbereder dig på tentorna i samma veva informationen kommer. Annars är Ritalin ett bra sett att plugga, men ta det för sent och störa din sömnrytm är också dåligt i längden. Även genom att springa 15 min kommer ge dig ork till mera. Flesta säger att de inte ha tid men du köper dig verkligen tid.
Citera
2018-01-13, 12:19
  #454
Medlem
Elvanse typ 40-80mg
Citera
2018-01-13, 12:24
  #455
Medlem
Shadowcrafts avatar
Elvanse, Ritalin, Concerta ,Attentin/Metamina eller vanligt gatutjack. Senast jag pluggade var på tjack, funka skit bra!
Citera
2018-01-13, 12:29
  #456
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Jag har så jävla mycket skolarbete som måste göras de närmaste veckorna. Jag känner att jag inte kan sitta och fokusera längre, sitter redan timmar om dagarna för att göra klart skiten. Detta tär sönder mitt psyke men jag måste verkligen bli klar med detta, för mitt eget bästa. Jag har inte nån koncentration längre heller.

Vad för nåt rekommenderar ni som även är lätt att få tag på?
Det är bra, börja knarka så du klarar av skolan... ¬_¬
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback